Zavedení jednotné jízdenky má zpoždění. Víme proč
17. ledna 2019 (16:26)
Princip IDS zní jednoduše: „1 jízdenka, 1 jízdní řád, 1 tarif". Kdy se jí dočkáme? Platí sliby, že začátkem letošního roku? Mezi lidmi už prosakují informace, že to bude marné čekání. Je polovina ledna a nic se neděje.
Požádali jsme o vyjádření přímo ROPID. "Podle kolegů z organizace IDSK se momentálně pracuje s termínem 1. 6. 2019. Zdržení je dle jejich informací způsobeno především technickým dovybavováním autobusů." potvdil nám mluvčí společnosti Filip Drápal.
Změny plánované ve dvou fázích mají zjednodušit a zefektivnit spojení mezi Prahou a Středními Čechami. Více lidí ve veřejné dopravě znamená úbytek aut na silnicích, a to jak v Praze samotné, tak ve Středočeském kraji, protože jsou příjezdové komunikace volnější. Bude to mít pozitivní vliv na snížení hluku a emisí z IAD. Větší zklidnění provozu čeká i okrajové městské části Prahy. Tady už nebudou muset složitě středočeští občané hledat volná místa k parkování, protože budou moci využít lepší systém veřejné dopravy a záchytných parkovišť.
Nově už od 9. prosince 2018 vstoupily do systému Pražské integrované dopravy vlaky Arrivy. V praxi to znamená 70 nových vlaků každý den. Za provoz Praha a Středočeský kraj zaplatí o 113 milionů korun více než loni. Denně dojíždí ze středních Čech do Prahy 170 tisíc lidí vlakem.
Na webu Středočeského kraje také najdete podrobné analýzy současného stavu a plán dalšího postupu integrace. Termín dodržení budeme sledovat a k tématu se vrátíme.
Požádali jsme o vyjádření přímo ROPID. "Podle kolegů z organizace IDSK se momentálně pracuje s termínem 1. 6. 2019. Zdržení je dle jejich informací způsobeno především technickým dovybavováním autobusů." potvdil nám mluvčí společnosti Filip Drápal.
Změny plánované ve dvou fázích mají zjednodušit a zefektivnit spojení mezi Prahou a Středními Čechami. Více lidí ve veřejné dopravě znamená úbytek aut na silnicích, a to jak v Praze samotné, tak ve Středočeském kraji, protože jsou příjezdové komunikace volnější. Bude to mít pozitivní vliv na snížení hluku a emisí z IAD. Větší zklidnění provozu čeká i okrajové městské části Prahy. Tady už nebudou muset složitě středočeští občané hledat volná místa k parkování, protože budou moci využít lepší systém veřejné dopravy a záchytných parkovišť.
Nově už od 9. prosince 2018 vstoupily do systému Pražské integrované dopravy vlaky Arrivy. V praxi to znamená 70 nových vlaků každý den. Za provoz Praha a Středočeský kraj zaplatí o 113 milionů korun více než loni. Denně dojíždí ze středních Čech do Prahy 170 tisíc lidí vlakem.
Na webu Středočeského kraje také najdete podrobné analýzy současného stavu a plán dalšího postupu integrace. Termín dodržení budeme sledovat a k tématu se vrátíme.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz
autor: nav