Zákazníkem zkrachovalé společnosti bylo i město Dobříš
23. března 2018 (14:25)
Zkrachovala společnost One Energy & One Mobile. Dodávku elektřiny zajistí zákazníkům dodavatel poslední instance. Firma měla zhruba 15 000 zákazníků v oblasti elektřiny a více než 8 000 odběratelů plynu.
Rada města Dobříše byla 13. března seznámena s neplněním povinností generálního dodavatele elektrické energie pro město Dobříš společností One Energy & One Mobile a.s. Ta nedodala vyúčtování za rok 2017 a část roku 2016, a v této souvislosti rada města pozastavila úhrady zálohových plateb za dodávku elektrické energie, a to až do splnění povinnosti generálního dodavatele elektrické energie, příp. do právních účinků odstoupení od smlouvy.
Včera společnost One Energy & One Mobile ukončila dodávky elektřiny a zemního plynu zákazníkům. Na svém facebookovém profilu ve včerejší zprávě udává jako důvod problém s přechodem na nový informační systém:
„V souvislosti s nepodařeným přechodem na nový informační systém a soustavnými problémy s vygenerováním platebních kalendářů a následné fakturace (vyúčtování) za dodávky elektřiny a zemního plynu se naše společnost dostala do situace, kdy nedokázala plnit přísné podmínky energetického trhu a management společnosti rozhodl ze svého podnětu o ukončení činnosti. Dnešním dnem jsme požádali Operátora trhu (OTE) o znemožnění účastnit se obchodů na krátkodobých trzích včetně zadávání bilaterálních obchodů čímž jsme přestali plnit základní úlohu subjektu zúčtování a de facto tímto krokem jsme i přestali splňovat finanční podmínky dané pravidly trhu.
Na základě této informace registrovaní účastníci trhu mohou v součinnosti se zákazníkem, kterému má být podle energetického zákona zahájena dodávka elektřiny dodavatelem poslední instance, prostřednictvím informačního systému operátora trhu podat do 22. 3. 2018, 24:00 hod., žádost o zrychlenou změnu dodavatele u dotčených odběrných míst podle § 59 vyhlášky o Pravidlech trhu s elektřinou. V případě, že nedojde u zákazníků ke změně dodavatele, bude příslušným zákazníkům zahájena dodávka elektřiny dodavatelem poslední instance.
Příjem rychlé změny dodavatele pro odběr zemního plynu je umožněn v období od 22. 3. 2018 do 25. 3. 2018 do 8:00 hodin. Zahájení dodávek dodavatelem poslední instance, nebo jiným dodavatelem na základě rychlé změny dodavatele, nebo nezajištění dodávky, nastane 26. 3. 2018 v 6:00 hodin.
Společnost dnešním dnem přestává přijímat jakékoli zákaznické požadavky a soustředí se pouze a výhradně na vyúčtování všech dodávek elektřiny a zemního plynu, s cílem vypořádat přeplatky a nedoplatky z dodávek energií a vyrovnání se se všemi věřiteli společnosti. One Energy & One Mobile v současné době již nedisponuje zákaznickým centrem a je možné ji kontaktovat pouze prostřednictvím e-mailu na adrese zakaznik@oneenergy.cz“
Včera společnost One Energy & One Mobile ukončila dodávky elektřiny a zemního plynu zákazníkům. Na svém facebookovém profilu ve včerejší zprávě udává jako důvod problém s přechodem na nový informační systém:
„V souvislosti s nepodařeným přechodem na nový informační systém a soustavnými problémy s vygenerováním platebních kalendářů a následné fakturace (vyúčtování) za dodávky elektřiny a zemního plynu se naše společnost dostala do situace, kdy nedokázala plnit přísné podmínky energetického trhu a management společnosti rozhodl ze svého podnětu o ukončení činnosti. Dnešním dnem jsme požádali Operátora trhu (OTE) o znemožnění účastnit se obchodů na krátkodobých trzích včetně zadávání bilaterálních obchodů čímž jsme přestali plnit základní úlohu subjektu zúčtování a de facto tímto krokem jsme i přestali splňovat finanční podmínky dané pravidly trhu.
Na základě této informace registrovaní účastníci trhu mohou v součinnosti se zákazníkem, kterému má být podle energetického zákona zahájena dodávka elektřiny dodavatelem poslední instance, prostřednictvím informačního systému operátora trhu podat do 22. 3. 2018, 24:00 hod., žádost o zrychlenou změnu dodavatele u dotčených odběrných míst podle § 59 vyhlášky o Pravidlech trhu s elektřinou. V případě, že nedojde u zákazníků ke změně dodavatele, bude příslušným zákazníkům zahájena dodávka elektřiny dodavatelem poslední instance.
Příjem rychlé změny dodavatele pro odběr zemního plynu je umožněn v období od 22. 3. 2018 do 25. 3. 2018 do 8:00 hodin. Zahájení dodávek dodavatelem poslední instance, nebo jiným dodavatelem na základě rychlé změny dodavatele, nebo nezajištění dodávky, nastane 26. 3. 2018 v 6:00 hodin.
Společnost dnešním dnem přestává přijímat jakékoli zákaznické požadavky a soustředí se pouze a výhradně na vyúčtování všech dodávek elektřiny a zemního plynu, s cílem vypořádat přeplatky a nedoplatky z dodávek energií a vyrovnání se se všemi věřiteli společnosti. One Energy & One Mobile v současné době již nedisponuje zákaznickým centrem a je možné ji kontaktovat pouze prostřednictvím e-mailu na adrese zakaznik@oneenergy.cz“
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz
autor: jk