23. 11. svátek má Klement

Začíná kampaň k očkování, cílem je přihlášení 70 procent lidí

12. dubna 2021   (11:54)
Začíná kampaň k očkování, cílem je přihlášení 70 procent lidí
foto: pribram.cz, ČTK

Úřad vlády zaplatil za návrh kampaně 4,2 milionu korun bez DPH, ministerstvo zdravotnictví nakoupí prostor v médiích až za 50 milionů korun.


Začíná kampaň na podporu očkování proti nemoci covid-19 nazvaná Udělejme tečku, dnes v podvečer odstartuje prvními televizními spoty. Cílem je, aby se k očkování přihlásilo 70 procent české populace. Její autoři z iniciativy Cesta ven o tom dnes informovali novináře. Úřad vlády zaplatil za návrh kampaně 4,2 milionu korun bez DPH, ministerstvo zdravotnictví nakoupí prostor v médiích až za 50 milionů korun. V dubnu se počítá se zhruba osmi miliony korun. Vládu už dříve kritizovali odborníci i opozice kvůli tomu, že kampaň nezahájila už před několika měsíci.

"Na každém z nás se poslední měsíce podepsaly jinak. Ale všichni se shodneme na tom, že už toho bylo dost. Udělejme za koronavirem tečku," začíná hlavní televizní spot. Právě myšlenka, že epidemie už je dlouhá a všichni už chtějí vidět její konec, je podle autorů kampaně heslo, které všechny v ČR spojuje.

Podle březnového průzkumu agentury Nielsen se chce určitě nechat očkovat 28 procent lidí a "spíše ano" odpovědělo 23 procent Čechů. Vakcínu určitě nechce 16 procent, spíše nechce 12 procent a 16 procent neví. Definitivně rozhodnuto tak není 51 procent lidí.
"Komunikace není primárně určena těm, kteří očkování zcela odmítají, ale těm, kteří nad očkováním ještě váhají nebo nemají dostatek informací," uvedl v tiskové zprávě člen realizačního týmu ministerstva zdravotnictví a armády Daniel Köppl.
První fáze se obrací na seniory, kteří se už mohou nechat očkovat, nebo jejich rodiny. Další část přijde v době, kdy budou dostatečné dodávky vakcíny. Ve třetí fázi se kampaň zaměří na váhající, jejichž zapojení bude třeba k dosažení kolektivní proočkovanosti chránící celou společnost. "Vše je naplánováno až do září," dodal Köppl. Celkový rozpočet je 41,3 milionu korun bez DPH.

Zhruba polovina peněz vynaložená na nákup mediálního prostoru půjde na odvysílání televizních spotů. Asi pětina půjde na reklamu v tisku, počítá se s více než 90 inzeráty ve 30 tištěných titulech. Dalších 16 procent bude stát online prostor a sociální sítě, osm procent vysílání v rádiích a pět procent venkovní reklamní nosiče. Za duben bude vynaloženo asi 16 procent, tedy zhruba osm milionů korun. V dalších měsících bude podle autorů kampaně reagovat na aktuální potřebu.

Kampaň má tři základní složky. V první odpovídají odborníci na nejčastější otázky kolem očkování, zapojili se například epidemiologové Petr Smejkal nebo Rastislav Maďar, expertka na viry Ruth Tachezy nebo infektoložka Hana Roháčová. Další část zaměřená na emoce přináší autentické příběhy lidí, které pandemie výrazně zasáhla. Třetí odkazuje na registrační systém k očkování.

Připravený je informační web Česko očkuje. Ambicí autorů je i to, aby se kampaň šířila také prostřednictvím firem, profesních svazů, zájmových sdružení, regionálních samospráv či influencerů a populárních osobností. Na webu Komunikace pomáhá dává její prvky ke stažení.

Iniciativa Cesta ven zahájila práci na přelomu roku. Na zpracování se podílelo 16 komunikačních agentur, porota složená z marketingových odborníků vybrala čtyři a po otestování na vzorku populace byl vybrán a dopracován návrh založený na motivu tečky.

Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz
ČTK
autor: Jakub Pečenka








Další články

Sokolové z Příbrami reprezentovali na evropském mistrovství v TeamGymu Sokolové z Příbrami reprezentovali na evropském mistrovství v TeamGymu „Mistrovství Evropy je nejvyšší možná soutěž, kam se mohou gymnasté v TeamGymu dostat. … Město plánuje hospodařit se schodkem 230 milionů korun Město plánuje hospodařit se schodkem 230 milionů korun Schodek rozpočtu by měl být plně hrazený z přebytků z minulých let. Zájem o brigádníky je letos před Vánocemi velmi nízký Zájem o brigádníky je letos před Vánocemi velmi nízký Personální agentury hlásí nízký zájem o předvánoční brigádníky ze strany … Tip na výlet: Podivný osud Padrťského potoka. S jeho vodami si pohráli lidé už v 19. století Tip na výlet: Podivný osud Padrťského potoka. S jeho vodami si pohráli lidé už v 19. století Dlouhé údolí padrťské kotliny uzavírají v jižním výběžku padrťské rybníky. Jeho vody … Od státního podniku k modernímu vodohospodářství: Příběh Příbrami Od státního podniku k modernímu vodohospodářství: Příběh Příbrami V pondělí 25.11. se koná mimořádné zasedání zastupitelstva, které se bude zabývat … ROZHOVOR Advent na Příbramsku zahájí jarmarky, koncerty a rozsvícení vánočních stromů Advent na Příbramsku zahájí jarmarky, koncerty a rozsvícení vánočních stromů První adventní neděle letos připadá na 1. prosince, některé obce v regionu se do … Kam za sportem o víkendu? V Příbrami se představí nejlepší amatérští bojovníci MMA Kam za sportem o víkendu? V Příbrami se představí nejlepší amatérští bojovníci MMA Víkendová nabídka sportů v Příbrami je vcelku pestrá. Nejprve můžete v sobotu zajít … D4 mezi Příbramí a Pískem zahájí provoz v týdnu od 16. prosince D4 mezi Příbramí a Pískem zahájí provoz v týdnu od 16. prosince Celý úsek nové dálnice mezi Příbramí a Pískem bude kompletně zprovozněn v polovině … Gertrudy pořádají charitativní bazar na pomoc zvířatům bez domova Gertrudy pořádají charitativní bazar na pomoc zvířatům bez domova Už po osmé pořádá nezisková organizace Gertrudy, z.s. charitativní bazar na podporu … PR
Antonín Schejbal: Autentický hudební klub v Příbrami chybí Antonín Schejbal: Autentický hudební klub v Příbrami chybí Provozoval „jediný undergroundový“ klub v Příbrami, je příbramským zastupitelem za … ROZHOVOR
Kodex redakce Reklama Pro média Kontakty
Provozovatel portálu pribram.cz Příbram Média s.r.o.
Na Flusárně 168
261 01 Příbram III

IČ: 21829021
DIČ: CZ21829021
Společnost je zapsána v obchodním rejstříku
městského soudu v Praze - oddíl C, vložka 407087.


Redakce zpravodajství portálu pribram.cz
Společnost Příbram Média s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.

Autorská práva vyhrazena. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření jakýmkoli způsobem, mechanickým nebo elektronickým, v českém nebo jiném jazyce či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez písemného souhlasu společnosti Příbram Média s.r.o. zakázáno.
2014 - 2024 © Příbram Média s.r.o.Všechna práva vyhrazena. webdesign | websystem | KAO.cz
Nastavení souborů cookies
Na našich webových stránkách používáme soubory cookies. Některé z nich jsou nezbytné, zatímco jiné nám pomáhají vylepšit tento web a váš uživatelský zážitek. Souhlasíte s používáním všech cookies?
Informace o cookies
Souhlasím Přizpůsobit
Podrobné nastavení cookies « zpět
Soubory cookie používáme k zajištění základních funkcí webu a ke zlepšení vašeho uživatelského zážitku. Souhlas pro každou kategorii můžete kdykoliv změnit.

Nezbytné cookies
Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí. Tyto soubory zajišťují uchovávání produktů v košíku, zobrazování seznamu oblíbených výrobků, správné fungování filtrů, nebo přihlášení. Bez těchto souborů cookies nebude webová stránka správně fungovat a ve výchozím nastavení jsou povoleny a nelze je zakázat. Tyto soubory cookies neukládají žádné osobně identifikovatelné informace.
Cookies pro marketing
Umožňují nám sledovat souhrnné informace o návštěvnosti stránek a využívání různých funkcí. To nám pomáhá naše weby zlepšovat tak, aby Vám lépe sloužily. Analytické cookies jsou nastavovány třetími stranami - Google Analytics, TOP list.

Povolit všechny kategorie cookies Povolit vybrané kategorie cookies