Zabojují Češi proti nekalým praktikám supermarketů?
3. března 2025 (18:10)

foto: Ilustrační foto. / Pixabay
V reakci na dlouhodobě rostoucí ceny potravin a nekalé obchodní praktiky se spotřebitelé v Česku rozhodli uspořádat týdenní bojkoty největších potravinových řetězců. Tento protest má upozornit na neférové ceny, manipulativní slevy a neudržitelnou situaci pro běžné občany.
Iniciativa se rychle šíří prostřednictvím sociálních sítí, kde lidé sdílejí informace, zkušenosti a podporu k účasti na bojkotech.
Bojkoty probíhají od konce února do poloviny dubna 2025 a týkají se největších potravinových řetězců působících v Česku, včetně společností Lidl, Albert, Kaufland, Tesco, Penny, Billa a Globus.
Cílem bojkotu je přimět velké potravinové řetězce k férovějším cenám a transparentnějším praktikám. Organizátoři požadují jasnější cenovou politiku, konec umělého zdražování a falešných slev, které matou zákazníky. Dalším klíčovým bodem je možnost využívat slevy bez nutnosti mobilních aplikací, které znevýhodňují určité skupiny spotřebitelů. Protestující rovněž volají po přísnějších sankcích za klamavé obchodní praktiky, aby se zabránilo neférovému jednání vůči zákazníkům.
Ekonomové však upozorňují, že bojkoty mohou mít opačný efekt a vést k dalšímu zdražení potravin. Lidé často nakoupí více před a po bojkotu, což může snížit jeho účinnost. Přesto spotřebitelé věří, že bojkoty přinesou tlak na potravinové řetězce k zavedení férovějších cen a praktik.
Cílem bojkotu je přimět velké potravinové řetězce k férovějším cenám a transparentnějším praktikám. Organizátoři požadují jasnější cenovou politiku, konec umělého zdražování a falešných slev, které matou zákazníky. Dalším klíčovým bodem je možnost využívat slevy bez nutnosti mobilních aplikací, které znevýhodňují určité skupiny spotřebitelů. Protestující rovněž volají po přísnějších sankcích za klamavé obchodní praktiky, aby se zabránilo neférovému jednání vůči zákazníkům.
Ekonomové však upozorňují, že bojkoty mohou mít opačný efekt a vést k dalšímu zdražení potravin. Lidé často nakoupí více před a po bojkotu, což může snížit jeho účinnost. Přesto spotřebitelé věří, že bojkoty přinesou tlak na potravinové řetězce k zavedení férovějších cen a praktik.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
autor: Ludmila Zelenková
Další články








