Výstavba prodloužení D4: Jak je na tom kvalita a bezpečnost prací?
12. ledna 2017 (06:28)
Prodlužovaný úsek dálnice D4 patří zřejmě mezi nejsledovanější stavby na Příbramsku. V minulém týdnu jsme vás informovali o důvodech, proč se dokončení stavby posunulo až na září tohoto roku. Dnes se zaměříme na kvalitu provedených prací i na jejich bezpečnost.
Podle Ing. Jana Paclíka, který je hlavním technickým dozorem celé stavby, je kladen velký důraz na kvalitu prací. Objednatel si zajišťuje například i laboratorní zkoušky betonových směsí pro konstrukce. „Můžeme konstatovat, že kvalita prací je vysoká. Občas například dochází k situacím, kdy se musí po sanacích měnit podloží, které nemá odpovídající parametry,“ sdělil našemu portálu Paclík. Podle něj například dochází i k případům, kdy se betonárkám vrací směs, která může mít například špatný obsah vzduchu, konzistenci nebo další ze sledovaných parametrů. Díky tomu mohou být mosty konstruovány s životností minimálně 100 let. U vozovky je situace složitější. K obměně povrchů by mělo dojít zhruba za 8-12 let podle povětrnostních podmínek. U betonových povrchů je životnost vyšší.
Bezpečnost práce: Jen drobné závady, které se daří rychle odstranit
Společně s tím je potřeba věnovat pozornost i bezpečnosti na stavbě. Prodloužení D4 má nezávislého koordinátora bezpečnosti práce, který spadá pod ŘSD. V tomto případě je jím Rudolf Marcín, který se vyjádřil k bezpečnosti práce.
„Koordinuji činnost bezpečnosti práce mezi různými subjekty, které se zde na stavbě objeví. Skanska věnuje bezpečnosti náležitou pozornost i nad rámec bezpečnostních předpisů. Nebyla zatím zaznamenána žádná mimořádná událost. Drobné závady, které se vyskytnou, jsou většinou řešeny ještě v rámci samotné kontroly,“ sdělil pribram.cz Marcín.
Doprovodná komunikace pro provoz Strakonické není ideální
Mezi motoristy je často kritizovaná i doprovodná komunikace, na kterou je aktuálně svedena veškerá doprava pro plánovanou dálnici D4, především pak na úsek u obce Dubenec, na kterém došlo v této zimě už k jedné vážné nehodě.
„Je potřeba situaci posuzovat tak, že je to řešení pro doprovodnou komunikaci, která bude sloužit pouze pro provoz místního charakteru a k tomu má parametry vyhovující. Pro provoz Strakonické to není optimální. S údržbou silnic jsme ale probírali, že na této doprovodné komunikaci je vyšší stoupání, takže tam mohou být v zimě problémy. Ale údržba silnic, která sídlí na Skalce, jezdí na toto místo jako první,“ okomentoval situaci na doprovodné komunikaci Paclík.
Tip redakce: O výstavbě dálnice D4 jsme vás exkluzivně informovali již ZDE. Na průběh stavby se pak můžete podívat ZDE.
Podle Ing. Jana Paclíka, který je hlavním technickým dozorem celé stavby, je kladen velký důraz na kvalitu prací. Objednatel si zajišťuje například i laboratorní zkoušky betonových směsí pro konstrukce. „Můžeme konstatovat, že kvalita prací je vysoká. Občas například dochází k situacím, kdy se musí po sanacích měnit podloží, které nemá odpovídající parametry,“ sdělil našemu portálu Paclík. Podle něj například dochází i k případům, kdy se betonárkám vrací směs, která může mít například špatný obsah vzduchu, konzistenci nebo další ze sledovaných parametrů. Díky tomu mohou být mosty konstruovány s životností minimálně 100 let. U vozovky je situace složitější. K obměně povrchů by mělo dojít zhruba za 8-12 let podle povětrnostních podmínek. U betonových povrchů je životnost vyšší.
Bezpečnost práce: Jen drobné závady, které se daří rychle odstranit
Společně s tím je potřeba věnovat pozornost i bezpečnosti na stavbě. Prodloužení D4 má nezávislého koordinátora bezpečnosti práce, který spadá pod ŘSD. V tomto případě je jím Rudolf Marcín, který se vyjádřil k bezpečnosti práce.
„Koordinuji činnost bezpečnosti práce mezi různými subjekty, které se zde na stavbě objeví. Skanska věnuje bezpečnosti náležitou pozornost i nad rámec bezpečnostních předpisů. Nebyla zatím zaznamenána žádná mimořádná událost. Drobné závady, které se vyskytnou, jsou většinou řešeny ještě v rámci samotné kontroly,“ sdělil pribram.cz Marcín.
Doprovodná komunikace pro provoz Strakonické není ideální
Mezi motoristy je často kritizovaná i doprovodná komunikace, na kterou je aktuálně svedena veškerá doprava pro plánovanou dálnici D4, především pak na úsek u obce Dubenec, na kterém došlo v této zimě už k jedné vážné nehodě.
„Je potřeba situaci posuzovat tak, že je to řešení pro doprovodnou komunikaci, která bude sloužit pouze pro provoz místního charakteru a k tomu má parametry vyhovující. Pro provoz Strakonické to není optimální. S údržbou silnic jsme ale probírali, že na této doprovodné komunikaci je vyšší stoupání, takže tam mohou být v zimě problémy. Ale údržba silnic, která sídlí na Skalce, jezdí na toto místo jako první,“ okomentoval situaci na doprovodné komunikaci Paclík.
Tip redakce: O výstavbě dálnice D4 jsme vás exkluzivně informovali již ZDE. Na průběh stavby se pak můžete podívat ZDE.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz
autor: MJ