Volební speciál VI: Obchvat chtějí všichni
26. září 2014 (06:35)
V jednom z posledních dílů našeho volebního speciálu jsme se zaměřili na téma dopravy v Příbrami a okolí. Názory jednotlivých lídrů politických stran si můžete prohlédnout níže.
Aktuální otázka: Co byste změnili v otázce dopravy v Příbrami a bezprostředním okolí?
Zrychlíme a rozšíříme opravy silnic a chodníků, zasadíme se o rekonstrukci budovy vlakového nádraží, jihovýchodní obchvat města přestane být nesplněným slibem, zavedeme kratší dopolední intervaly u sobotních linek MHD, na základě odborné studie, kterou necháme zpracovat, zmapujeme možnosti pro zřízení nových parkovacích míst, zrušíme ale také například nesmyslná dopravní značení ve městě a doplníme chybějící.
Vladimír Král, Šance pro Příbram
Jihovýchodní obchvat je určitě prioritou, ale město má na jeho výstavbu jen omezený vliv. Každý půlrok je optimalizován podle připomínek od občanů jízdní řád MHD, v tom je dobré pokračovat. Budeme hledat i další možnosti navýšení počtu parkovacích míst. Důležitou otázkou je také zklidnění dopravy v centru a to jak ve staré části Příbrami, tak i v okolí náměstí 17. listopadu a na Březových Horách. S dopravou souvisí i výstavba nových parkovacích míst.
Josef Řihák, ČSSD
Otázce dopravy jsem se podrobně věnoval a byl jsem šokován zjištěním, že realizace 1. části jihovýchodního obchvatu Příbrami (Nová Hospoda – Brod) je prakticky v nedohlednu, a o druhé části (Brod – Bohutín) na ŘSD ČR nikdo nic neví. Ani rozhodnutí o realizaci 1. části obchvatu však není v rukou samosprávy. Měli jsme připraveny návrhy na propojení JVO s vnitroměstskou dopravou, ale až do padnutí tohoto rozhodnutí nemá smysl se tím hlouběji zabývat.
Jindřich Vařeka, ANO
V těsné spolupráci s Ředitelstvím silnic a dálnic se pokusíme všemi možnými dostupnými prostředky napomoci k urychlení vybudování obchvatu Příbrami, například při odkupech pozemků. U placených městských parkovišť umožníme první hodinu zdarma, ta bude hlavně pro občany, kteří si potřebují vyřídit nějakou maličkost v místě, hned poté odjedou a uvolní místo dalším. Předpokládáme, že by mohlo dojít k rychlejší obměně zaparkovaných aut. Především kvůli bezpečnosti chodců bychom prosadili vybudování chodníků do okrajových částí města. Zvýšením počtu bezbariérových nájezdů na chodníky zajistíme bezpečnější průjezd vozíčkářů a maminek s kočárky napříč městem, aby nebyli odkázáni na pomoc druhých osob. S pomocí občanů evidovaných na úřadu práce bychom prosadili tzv. hlídky před základními školami. Zakoupili bychom úsekové radary na měření rychlosti jízdy, které monitorují 24 hodin denně a 365 dní v roce. Investice do tohoto systému by se vrátila v podobě pokut za nepřiměřenou rychlost v rizikových místech (např. v ulicích Husova, Rožmitálská, Hornických učňů, aj.), především by se však tímto opatřením zvýšila bezpečnost chodců. Nebudeme stavět cyklostezky odnikud nikam a opravy komunikací budeme koordinovat tak, aby nevznikaly kolony aut a zácpy, jen proto že se pracuje souběžně na více místech.
Marta Frýbertová, Otevřená radnice
Příbram jednoznačně trpí nedostatkem parkovacích míst, čímž trpí nejen občané a návštěvníci města, ale následky tohoto stavu intenzivně pociťují zejména místní podnikatelé. Je nutné pracovat na odklonění transitní dopravy, dokončení obchvatu města a nastavení koncepce dopravy ve městě tak, aby nevznikaly zbytečné dopravní odstávky, blokace a nevytvářely se zbytečné kolony.
Petr Vácha, TOP 09
Podporujeme co nejrychlejší realizaci silničního obchvatu města. Do doby realizace obchvatu chceme prosadit úplný zákaz těžké dopravy v oblasti Březových Hor ulic Rožmitálská a Husova. Při obnově ulic a chodníků ve městě chceme důsledně uplatňovat princip míry poškození a významu. Klasifikaci stavu komunikací zveřejníme a budeme ji průběžně aktualizovat.
Jiří Schmidt, Změna pro Příbram
Mělo by se pomoci obyvatelům Březových hor, a to především v okolí Rožmitálské ulice, instalací protihlukových opatření. Dále co nejrychleji začít realizovat první část obchvatu a intenzivně pracovat na přípravě dalších částí.
Václav Pecha, Česká pirátská strana
Viz odpověď 1 plus spojení na Plzeň a Hořovice. Odpověď 1 = Největší problém Příbrami je doprava jak v klidu, tak v pohybu. Neřešení jihovýchodního obchvatu od státu přináší velké problémy jak v současnosti, tak v budoucnosti. Parkování sice řešíme, ale zatím není dostatečné. Je to o koncepci a politické dohodě.
Ivan Šedivý, ODS
Za zásadní změnu k lepšímu považujeme realizaci stavby silnice č. 1/18 – jihovýchodního obchvatu. Odstraňuje současný nevhodný průjezd silnice 1/18 historickou částí Březových Hor, obcí Vysoká Pec a Bohutín a umožňuje převedení podstatné části městské dopravy mimo centrální část Příbrami. Výsledné zklidnění vnitroměstské dopravy může otevřít možnosti parkování podél širokých městských komunikací a tak zlepšit nedostatek parkovacích míst v centru nebo jeho blízkosti. Příbram se zřejmě neobejde bez vybudování parkovacích domů, zejména pro potřeby parkování institucí s vysokým počtem zaměstnanců (Nemocnice, Městský úřad). Pátrali bychom po možných způsobech financování jejich výstavby. Nadějné zahájení realizace I. části obchvatu v r. 2005, od Nové Hospody k silnici 1/66 u osady Brod, se v r. 2006 zadrhlo uvalením režimu zpracování dokumentace podle zákona č. 100/2001 Sb. (velká EIA), které trvalo až do konce r. 2008. Současná situace je nejasná a proto považujeme za nezbytné, aby město Příbram iniciovalo jednání o stavbě obchvatu na krajské úrovni, s účasti zástupců státu, zejména Ministerstva dopravy ČR a Ředitelství silnic a dálnic ČR, se závaznými výstupy a zárukami státu. Je nezbytné o nich bezprostředně informovat veřejnost.
Alena Šálová, Strana zelených
Letitým problémem je nedokončený obchvat Příbrami, a z toho vyplývající zatížení zejména Březových Hor, ale i sídliště obzvláště nákladní dopravou. Proto je třeba zintenzivnit jednání k dokončení obchvatu města, abychom mohli alespoň tranzitní nákladní dopravu odklonit mimo město. Dále je třeba zlepšovat fungování MHD. I když to není na pořadu dne, určitě bude do budoucna třeba zahájit diskuzi o bezplatné MHD, protože zkušenosti některých měst zejména v Evropské unii hovoří o značném snížení automobilového provozu v městech, kde je MDH bezplatná.
Jiřina Humlová, KSČM
KDU- ČSL bude prosazovat vydání územní rozhodnutí obchvatu města na traseNová Hospoda- Bohutín a iniciovat zahájení prací na realizační dokumentaci spolu s výkupy pozemků.
Chceme, aby každý z nás přijal svůj díl skromnosti v cestování automobilem po Příbrami a snažil se jej v možných případech nahradit jinými způsoby dopravy. Nechceme nikomu zakazovat používání automobilu, ale vytvoříme podmínky, které umožní zvýšit atraktivitu jiných způsobů dopravy.
Josef Vacek, KDU-ČSL
Aktuální otázka: Co byste změnili v otázce dopravy v Příbrami a bezprostředním okolí?
Zrychlíme a rozšíříme opravy silnic a chodníků, zasadíme se o rekonstrukci budovy vlakového nádraží, jihovýchodní obchvat města přestane být nesplněným slibem, zavedeme kratší dopolední intervaly u sobotních linek MHD, na základě odborné studie, kterou necháme zpracovat, zmapujeme možnosti pro zřízení nových parkovacích míst, zrušíme ale také například nesmyslná dopravní značení ve městě a doplníme chybějící.
Vladimír Král, Šance pro Příbram
Jihovýchodní obchvat je určitě prioritou, ale město má na jeho výstavbu jen omezený vliv. Každý půlrok je optimalizován podle připomínek od občanů jízdní řád MHD, v tom je dobré pokračovat. Budeme hledat i další možnosti navýšení počtu parkovacích míst. Důležitou otázkou je také zklidnění dopravy v centru a to jak ve staré části Příbrami, tak i v okolí náměstí 17. listopadu a na Březových Horách. S dopravou souvisí i výstavba nových parkovacích míst.
Josef Řihák, ČSSD
Otázce dopravy jsem se podrobně věnoval a byl jsem šokován zjištěním, že realizace 1. části jihovýchodního obchvatu Příbrami (Nová Hospoda – Brod) je prakticky v nedohlednu, a o druhé části (Brod – Bohutín) na ŘSD ČR nikdo nic neví. Ani rozhodnutí o realizaci 1. části obchvatu však není v rukou samosprávy. Měli jsme připraveny návrhy na propojení JVO s vnitroměstskou dopravou, ale až do padnutí tohoto rozhodnutí nemá smysl se tím hlouběji zabývat.
Jindřich Vařeka, ANO
V těsné spolupráci s Ředitelstvím silnic a dálnic se pokusíme všemi možnými dostupnými prostředky napomoci k urychlení vybudování obchvatu Příbrami, například při odkupech pozemků. U placených městských parkovišť umožníme první hodinu zdarma, ta bude hlavně pro občany, kteří si potřebují vyřídit nějakou maličkost v místě, hned poté odjedou a uvolní místo dalším. Předpokládáme, že by mohlo dojít k rychlejší obměně zaparkovaných aut. Především kvůli bezpečnosti chodců bychom prosadili vybudování chodníků do okrajových částí města. Zvýšením počtu bezbariérových nájezdů na chodníky zajistíme bezpečnější průjezd vozíčkářů a maminek s kočárky napříč městem, aby nebyli odkázáni na pomoc druhých osob. S pomocí občanů evidovaných na úřadu práce bychom prosadili tzv. hlídky před základními školami. Zakoupili bychom úsekové radary na měření rychlosti jízdy, které monitorují 24 hodin denně a 365 dní v roce. Investice do tohoto systému by se vrátila v podobě pokut za nepřiměřenou rychlost v rizikových místech (např. v ulicích Husova, Rožmitálská, Hornických učňů, aj.), především by se však tímto opatřením zvýšila bezpečnost chodců. Nebudeme stavět cyklostezky odnikud nikam a opravy komunikací budeme koordinovat tak, aby nevznikaly kolony aut a zácpy, jen proto že se pracuje souběžně na více místech.
Marta Frýbertová, Otevřená radnice
Příbram jednoznačně trpí nedostatkem parkovacích míst, čímž trpí nejen občané a návštěvníci města, ale následky tohoto stavu intenzivně pociťují zejména místní podnikatelé. Je nutné pracovat na odklonění transitní dopravy, dokončení obchvatu města a nastavení koncepce dopravy ve městě tak, aby nevznikaly zbytečné dopravní odstávky, blokace a nevytvářely se zbytečné kolony.
Petr Vácha, TOP 09
Podporujeme co nejrychlejší realizaci silničního obchvatu města. Do doby realizace obchvatu chceme prosadit úplný zákaz těžké dopravy v oblasti Březových Hor ulic Rožmitálská a Husova. Při obnově ulic a chodníků ve městě chceme důsledně uplatňovat princip míry poškození a významu. Klasifikaci stavu komunikací zveřejníme a budeme ji průběžně aktualizovat.
Jiří Schmidt, Změna pro Příbram
Mělo by se pomoci obyvatelům Březových hor, a to především v okolí Rožmitálské ulice, instalací protihlukových opatření. Dále co nejrychleji začít realizovat první část obchvatu a intenzivně pracovat na přípravě dalších částí.
Václav Pecha, Česká pirátská strana
Viz odpověď 1 plus spojení na Plzeň a Hořovice. Odpověď 1 = Největší problém Příbrami je doprava jak v klidu, tak v pohybu. Neřešení jihovýchodního obchvatu od státu přináší velké problémy jak v současnosti, tak v budoucnosti. Parkování sice řešíme, ale zatím není dostatečné. Je to o koncepci a politické dohodě.
Ivan Šedivý, ODS
Za zásadní změnu k lepšímu považujeme realizaci stavby silnice č. 1/18 – jihovýchodního obchvatu. Odstraňuje současný nevhodný průjezd silnice 1/18 historickou částí Březových Hor, obcí Vysoká Pec a Bohutín a umožňuje převedení podstatné části městské dopravy mimo centrální část Příbrami. Výsledné zklidnění vnitroměstské dopravy může otevřít možnosti parkování podél širokých městských komunikací a tak zlepšit nedostatek parkovacích míst v centru nebo jeho blízkosti. Příbram se zřejmě neobejde bez vybudování parkovacích domů, zejména pro potřeby parkování institucí s vysokým počtem zaměstnanců (Nemocnice, Městský úřad). Pátrali bychom po možných způsobech financování jejich výstavby. Nadějné zahájení realizace I. části obchvatu v r. 2005, od Nové Hospody k silnici 1/66 u osady Brod, se v r. 2006 zadrhlo uvalením režimu zpracování dokumentace podle zákona č. 100/2001 Sb. (velká EIA), které trvalo až do konce r. 2008. Současná situace je nejasná a proto považujeme za nezbytné, aby město Příbram iniciovalo jednání o stavbě obchvatu na krajské úrovni, s účasti zástupců státu, zejména Ministerstva dopravy ČR a Ředitelství silnic a dálnic ČR, se závaznými výstupy a zárukami státu. Je nezbytné o nich bezprostředně informovat veřejnost.
Alena Šálová, Strana zelených
Letitým problémem je nedokončený obchvat Příbrami, a z toho vyplývající zatížení zejména Březových Hor, ale i sídliště obzvláště nákladní dopravou. Proto je třeba zintenzivnit jednání k dokončení obchvatu města, abychom mohli alespoň tranzitní nákladní dopravu odklonit mimo město. Dále je třeba zlepšovat fungování MHD. I když to není na pořadu dne, určitě bude do budoucna třeba zahájit diskuzi o bezplatné MHD, protože zkušenosti některých měst zejména v Evropské unii hovoří o značném snížení automobilového provozu v městech, kde je MDH bezplatná.
Jiřina Humlová, KSČM
KDU- ČSL bude prosazovat vydání územní rozhodnutí obchvatu města na traseNová Hospoda- Bohutín a iniciovat zahájení prací na realizační dokumentaci spolu s výkupy pozemků.
Chceme, aby každý z nás přijal svůj díl skromnosti v cestování automobilem po Příbrami a snažil se jej v možných případech nahradit jinými způsoby dopravy. Nechceme nikomu zakazovat používání automobilu, ale vytvoříme podmínky, které umožní zvýšit atraktivitu jiných způsobů dopravy.
Josef Vacek, KDU-ČSL
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz
autor: MJ