Vodní záchranáři na Slapech zahájili sezonu
1. července 2017 (18:45)
Vodní záchranáři na Slapské přehradě zahájili letní sezonu. Vstoupili do ní s obměněným vybavením, největší novinkou je speciální dvoumotorový člun pro osm lidí nebo záchranářský skútr.
Vodní záchranáři spadající pod Český červený kříž se na Slapech zaměřují na technické a záchranné akce ve vodě. K zásahům do konce léta vyjíždějí ze základny ve Staré Živohošti. Pro letošní sezonu získali například nové přilby a zásahové vesty, které jsou kompaktnější a lehčí. „Máme i nový záchranářský batoh, který je naprosto vodotěsný, a když spadne do vody, tak se z něj vlastně stává bóje. Jeho součástí je i defibrilátor,“ uvedl jejich mluvčí Daniel Vičan.
Největším pomocníkem je letos speciální člun, dlouhý 8,5 metru, který pohánějí dva motory a díky němuž se zkrátí operační výjezd při zásahu. Dvoumotorová konstrukce umožní zásah i v případě poruchy jednoho z motorů a zlepšuje manévrovací schopnosti lodi. „Novinkou bude přítomnost sonaru pro vyhledávání těles pod vodní hladinou a bezproblémovou jízdu v noci. Dnes již nedílnou součástí je také GPS navigace s detailním mapovým podkladem,“ řekl mluvčí.
Loňská sezona se podle něj obešla bez smrtelných událostí, velkou zkouškou pro záchranáře ale bylo potopení přetíženého přívozu. Cestující v panice vyskakovali z lodi, naštěstí nikdo neutonul. Soud převozníkovi nedávno uložil podmíněný trest.
Většina výjezdů loni podle Vičana mířila k lidem na souši. Šlo nejčastěji o zlomeniny, spáleniny nebo nevolnost. „Občas se také stane, že se do plavební dráhy dostane pařez nebo nějaké jiné těleso, tak jsme zavoláni, abychom to odtáhli pryč,“ dodal mluvčí.
Vodní záchranáři spadající pod Český červený kříž se na Slapech zaměřují na technické a záchranné akce ve vodě. K zásahům do konce léta vyjíždějí ze základny ve Staré Živohošti. Pro letošní sezonu získali například nové přilby a zásahové vesty, které jsou kompaktnější a lehčí. „Máme i nový záchranářský batoh, který je naprosto vodotěsný, a když spadne do vody, tak se z něj vlastně stává bóje. Jeho součástí je i defibrilátor,“ uvedl jejich mluvčí Daniel Vičan.
Největším pomocníkem je letos speciální člun, dlouhý 8,5 metru, který pohánějí dva motory a díky němuž se zkrátí operační výjezd při zásahu. Dvoumotorová konstrukce umožní zásah i v případě poruchy jednoho z motorů a zlepšuje manévrovací schopnosti lodi. „Novinkou bude přítomnost sonaru pro vyhledávání těles pod vodní hladinou a bezproblémovou jízdu v noci. Dnes již nedílnou součástí je také GPS navigace s detailním mapovým podkladem,“ řekl mluvčí.
Loňská sezona se podle něj obešla bez smrtelných událostí, velkou zkouškou pro záchranáře ale bylo potopení přetíženého přívozu. Cestující v panice vyskakovali z lodi, naštěstí nikdo neutonul. Soud převozníkovi nedávno uložil podmíněný trest.
Většina výjezdů loni podle Vičana mířila k lidem na souši. Šlo nejčastěji o zlomeniny, spáleniny nebo nevolnost. „Občas se také stane, že se do plavební dráhy dostane pařez nebo nějaké jiné těleso, tak jsme zavoláni, abychom to odtáhli pryč,“ dodal mluvčí.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: ČTK
autor: red