Více parkovacích míst i stromů. Architekti upravili návrh na revitalizaci březohorského náměstí
30. dubna 2024 (06:37)
Dalších 7 fotografií v galerii
foto: studio monom / se souhlasem
„Kolem počtu parkovacích stání byla asi největší debata, ze které vyplynul fakt, že problém je nutné řešit v širších souvislostech města, nejen samotného náměstí,“ říká Michal Bernart ze studia monom.
V roce 2022 získal návrh pražského ateliéru monom jednomyslnou podporu poroty architektonické soutěže na revitalizaci náměstí J. A. Alise v Příbrami. „Po soutěži byl návrh několikrát prezentován veřejnosti, probíhal sběr podnětů, průzkumy na místě. Scházely se pracovní skupiny, kde se návrh probíral se všemi aktéry a odborníky, kteří měli možnost se ke konceptu vyjádřit. Ze strany města jsme dostali doporučení, které podněty máme zapracovat,“ říká Michal Bernart ze studia monom. V rámci návrhu revitalizace březohorského náměstí byla nejvíce diskutována témata kolem dopravního řešení, parkování a zeleně.
Podle Michala Bernarta je soutěžní koncept dostatečně nosný, aby se dal částečně upravovat a mohl reagovat na připomínky. Oproti původnímu konceptu došlo k dílčím změnám – přibyl počet parkovacích stání i počet vysazených stromů. „Kolem počtu parkovacích stání byla asi největší debata, ze které vyplynul fakt, že problém je nutné řešit v širších souvislostech města, nejen samotného náměstí. Vedení města k tomu již podniká konkrétní kroky. Výsledkem vzájemných diskuzí je také stanovisko, na němž se shodla většina, totiž to, že chceme náměstí a ne parkoviště,“ podotýká architekt. Fungování dopravního režimu studio prezentovalo na veřejných setkáních, sdílená zóna má umožňovat svobodnější pohyb pěších a usměrňovat automobilovou dopravu. Nyní se hledá optimální řešení parkování.
Upravený návrh i nadále počítá s vodním prvkem včetně kol, i když doznal určitých úprav. „Citlivě jsme vnímali zpětnou vazbu od starousedlíků i ze strany města. Nový návrh je komornější, lépe zapadá měřítkem do prostředí Březových hor. Kola se mírně posunula a jsou menší, nicméně symbolika vodních kol a struh odkazující na hornickou minulost je zachována,“ vysvětluje Michal Bernart.
Veřejné prezentace a diskuse nad budoucí podobou probíhaly i v tomto roce, v březnu se na nám. J. A. Alise uskutečnila komentovaná vycházka s následující besedou. Aktuálně se architekti zabývají posledním souborem připomínek vzešlých z nedávné prezentace i od nezávislých odborníků na dopravu. „Podněty vyhodnotíme a zapracujeme, nebude se však jednat o zásadní změny. Jde spíš o dopracování a rozvinutí návrhu do většího detailu,“ dodává Michal Bernart.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz
autor: Magdalena Rezková
Související
•Švenda: Středočeská TOP 09 stojí za Langšádlovou a nevidí důvod k její demisi
•Příbram začala rekonstruovat dopravní hřiště
•Příbram začala s rekonstrukcí letního kina