Vepřové konzervy na letácích Lidlu nejsou až tak vepřové
AKTUALIZOVÁNO
27. dubna 2018 (16:37)
Státní zemědělská a potravinářská inspekce opět zjistila falšování u potravin nabízených v letákové akci
Další případ falšování mimořádného rozsahu zjistili inspektoři SZPI při kontrole masných výrobků uváděných na trh v letákové akci prodejce Lidl v dubnu 2018. U níže uvedených šarží masných konzerv - od výrobce Pamapol S.A., ul. Wielunska 2, 97-438 Rusiec, Polsko - aktuální výsledky laboratorních rozborů potvrdily významně nižší než na obalu udávaný obsah masa:
Pikok Chalupářské vepřové maso, Sterilovaný masný výrobek - konzerva, hmotnost 300 g, číslo šarže: L 1576, DMT: 07.02.2020. Na etiketě potraviny byla uvedena informace 89 % masa, laboratorním rozborem byl zjištěn obsah masa 67,5 %.
Pikok Chalupářské vepřové maso, Sterilovaný masný výrobek - konzerva, hmotnost 300 g., číslo šarže: L 13586, DMT: 19.09.2019. Na etiketě potraviny byla uvedena informace 89 % masa, laboratorním rozborem byl zjištěn obsah masa 75 %.
Pikok Sedlácké vepřové maso, Sterilovaný masný výrobek s přídavkem mléčné bílkoviny - konzerva, hmotnost 300 g, číslo šarže: L 3301, DMT: 15.03.2020. Na etiketě potraviny byla uvedena informace 76,7% vepřové maso, 10% vepřová kýta, laboratorním rozborem byl zjištěn obsah masa 69,2 %.
Pikok Sedlácké vepřové maso, Sterilovaný masný výrobek s přídavkem mléčné bílkoviny - konzerva, hmotnost 300 g, číslo šarže: L 13326, DMT: 14.09.2019. Na etiketě potraviny byla uvedena informace 76,7% vepřové maso, 10% vepřová kýta, laboratorním rozborem byl zjištěn obsah masa 72,3 %.
Pikok Sedlácké vepřové maso, Sterilovaný masný výrobek s přídavkem mléčné bílkoviny - konzerva, hmotnost 300 g, číslo šarže: L 3301, DMT: 27.11.2019. Na etiketě potraviny byla uvedena informace 76,7% vepřové maso, 10% vepřová kýta, laboratorním rozborem byl zjištěn obsah masa 70 %.
Uvedením nepravdivé informace výrobce klamal ohledně skutečného složení potraviny a Potravinářská inspekce prodejci uložila, aby závadné šarže neprodleně stáhnul z celé tržní sítě. Dále SZPI prodejci uložila, aby veškeré další šarže výrobků „Pikok Chalupářské vepřové maso“, „Pikok Sedlácké vepřové maso“ a výrobků obdobného charakteru tedy „vepřové konzervy“ - výrobce Pamapol S.A., Polsko - před uvedením na trh nechal na vlastní náklady analyzovat v akreditované laboratoři skutečný obsah masa ve výrobku a nemohlo tak docházet ke klamání spotřebitele. Prodejce je rovněž povinen prověřit ostatní šarže předmětných potravin z hlediska obsahu masa, které se již nachází v tržní síti.
Výrobce Pamapol ve věci uvedl: Jsme překvapeni zjištěními Státní zemědělské a potravinářské inspekce, která byla zveřejněna dnes v souvislosti s výrobky Pikok Chalupářské maso a Pikok Sedlácké maso, prodávanými v České republice v obchodech Lidl, jakož i těmi, které byly uveřejněny 5. dubna v souvislosti s výrobky SÝPKA šlechtická, prodávanými v obchodech Penny Market.
Je nám velice líto, že spotřebitelé v České republice čelí této nepříjemné situaci ohledně našich výrobků.
Ve spolupráci s Lidlem mají spotřebitelé samozřejmě možnost vrátit zakoupené výrobky v kterékoli prodejně Lidl v České republice a budou jim vráceny peníze.
5. dubna jsme zahájili interní vyšetřování možných příčin nastalé situace. V tuto chvíli máme určitou hypotézu a jsme připraveni transparentně sdílet s veřejností konečné výsledky tohoto šetření.
V současné době aktivně spolupracujeme s Lidlem a Penny Marketem na řešení situace, což zahrnuje rovněž otevřenou komunikaci se SZPI. Naším hlavním cílem je dodávat na trh kvalitní výrobky.”
Pikok Chalupářské vepřové maso, Sterilovaný masný výrobek - konzerva, hmotnost 300 g, číslo šarže: L 1576, DMT: 07.02.2020. Na etiketě potraviny byla uvedena informace 89 % masa, laboratorním rozborem byl zjištěn obsah masa 67,5 %.
Pikok Chalupářské vepřové maso, Sterilovaný masný výrobek - konzerva, hmotnost 300 g., číslo šarže: L 13586, DMT: 19.09.2019. Na etiketě potraviny byla uvedena informace 89 % masa, laboratorním rozborem byl zjištěn obsah masa 75 %.
Pikok Sedlácké vepřové maso, Sterilovaný masný výrobek s přídavkem mléčné bílkoviny - konzerva, hmotnost 300 g, číslo šarže: L 3301, DMT: 15.03.2020. Na etiketě potraviny byla uvedena informace 76,7% vepřové maso, 10% vepřová kýta, laboratorním rozborem byl zjištěn obsah masa 69,2 %.
Pikok Sedlácké vepřové maso, Sterilovaný masný výrobek s přídavkem mléčné bílkoviny - konzerva, hmotnost 300 g, číslo šarže: L 13326, DMT: 14.09.2019. Na etiketě potraviny byla uvedena informace 76,7% vepřové maso, 10% vepřová kýta, laboratorním rozborem byl zjištěn obsah masa 72,3 %.
Pikok Sedlácké vepřové maso, Sterilovaný masný výrobek s přídavkem mléčné bílkoviny - konzerva, hmotnost 300 g, číslo šarže: L 3301, DMT: 27.11.2019. Na etiketě potraviny byla uvedena informace 76,7% vepřové maso, 10% vepřová kýta, laboratorním rozborem byl zjištěn obsah masa 70 %.
Uvedením nepravdivé informace výrobce klamal ohledně skutečného složení potraviny a Potravinářská inspekce prodejci uložila, aby závadné šarže neprodleně stáhnul z celé tržní sítě. Dále SZPI prodejci uložila, aby veškeré další šarže výrobků „Pikok Chalupářské vepřové maso“, „Pikok Sedlácké vepřové maso“ a výrobků obdobného charakteru tedy „vepřové konzervy“ - výrobce Pamapol S.A., Polsko - před uvedením na trh nechal na vlastní náklady analyzovat v akreditované laboratoři skutečný obsah masa ve výrobku a nemohlo tak docházet ke klamání spotřebitele. Prodejce je rovněž povinen prověřit ostatní šarže předmětných potravin z hlediska obsahu masa, které se již nachází v tržní síti.
Výrobce Pamapol ve věci uvedl: Jsme překvapeni zjištěními Státní zemědělské a potravinářské inspekce, která byla zveřejněna dnes v souvislosti s výrobky Pikok Chalupářské maso a Pikok Sedlácké maso, prodávanými v České republice v obchodech Lidl, jakož i těmi, které byly uveřejněny 5. dubna v souvislosti s výrobky SÝPKA šlechtická, prodávanými v obchodech Penny Market.
Je nám velice líto, že spotřebitelé v České republice čelí této nepříjemné situaci ohledně našich výrobků.
Ve spolupráci s Lidlem mají spotřebitelé samozřejmě možnost vrátit zakoupené výrobky v kterékoli prodejně Lidl v České republice a budou jim vráceny peníze.
5. dubna jsme zahájili interní vyšetřování možných příčin nastalé situace. V tuto chvíli máme určitou hypotézu a jsme připraveni transparentně sdílet s veřejností konečné výsledky tohoto šetření.
V současné době aktivně spolupracujeme s Lidlem a Penny Marketem na řešení situace, což zahrnuje rovněž otevřenou komunikaci se SZPI. Naším hlavním cílem je dodávat na trh kvalitní výrobky.”
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: SZPI
autor: top