Ve středních Čechách přibudou další úseky cyklostezek
11. dubna 2016 (11:16)
Ve středních Čechách přibudou další úseky cyklostezek, například na Mladoboleslavsku nebo Mělnicku. Kdo vybuduje nové cyklostezky v letos zpřístupněných oblastech Brd na Příbramsku, se řeší. Vzniknout tam mají desítky kilometrů cyklostezek a cyklotras, cyklisté zatím mohou využívat ty, co vznikly ještě před vyhlášením Chráněné krajinné oblasti.
Brdy se po zrušení vojenského újezdu letos otevřely turistům a značně lákají i cyklisty. Žádné nové cyklotrasy tam ale zatím nevznikly. Podle předsedy rady značení Klubu českých turistů Karla Markvarta to zatím ani nemá moc význam, protože kvůli pyrotechnické očistě nelze projíždět centrální částí Brd. Poukázal na to, že cyklisté potřebují větší prostor, aby mohli v CHKO strávit třeba celý den, což zpřístupněná území zatím neumožňují. Připomněl, že některé cyklostezky v Brdech vznikly už před lety při částečném zpřístupnění újezdu, vedou třeba k Padrťským rybníkům. "Po nich se jezdit dá, takže ne že by tam žádné nebyly. Ale další by vedly do zakázaného pásma," upozornil Markvart.
Nové brdské cyklotrasy mají měřit asi 200 kilometrů. V minulosti se hovořilo o 450 až 500 kilometrech, podle vedoucího CHKO Brdy Bohumila Fišera půjde ale spíše o "cyklovýlety" než o klasické cyklistické trasy. Markvart podotkl, že nemá cenu značit všechny silničky, které v Brdech jsou. "Samozřejmě, kdo bude chtít, tak po nich pojede, ale ne každá cesta, která v Brdech existuje, musí být označena jako cyklotrasa," dodal.
Podle Fišera zbývá vyřešit, kdo cyklostezky vybuduje. Obvykle to bývá nějaká regionální rozvojová agentura, která požádá o dotaci, svazek obcí či jiná organizace. Fišer ale zatím nemá informaci o tom, že by někdo o dotaci požádal.
V Rakovníku by letos mohl začít vznikat dvoukilometrový cyklistický průtah, záležet bude na přidělení evropských dotací. Cyklisté projedou městem bezpečněji a díky podjezdům nebudou muset přejíždět frekventované silnice. "Cyklostezka je připravena k realizaci, budeme na ni žádat dotaci z IROP a v současné době připravujeme všechny povinné přílohy k žádosti," uvedla mluvčí rakovnické radnice Alida Štulajterová.
Projekt bude součástí páteřní cyklotrasy Greenway Berounka - Střela, která začíná v Roztokách u Křivoklátu a končí v Manětíně v západních Čechách.
Stavbu páteřní cyklostezky plánuje také Mladá Boleslav, propojit by měla všechny městské části. I na tento projekt, zhruba 14 kilometrů cyklostezek, mají přispět evropské dotace. Stavbu chce město dokončit do roku 2023, počítá s náklady kolem 100 milionů korun. Dlouhodobý rozvoj cyklostezek připravuje také Kladno, zaměřit se chce na centrum města. Od loňska město zpracovává takzvaný cyklogenerel. K němu se mohli vyjádřit i místní cyklisté a měl by umožnit koordinaci projektů jednotlivých stezek.
Středočeský kraj chce letos postavit další dva úseky Labské cyklostezky, na projekty bude žádat o evropské i státní dotace. Celkové náklady kraj odhaduje na 29 milionů korun. Postavit by se letos měly úseky Kly - Mělník a Čelákovice - Lázně Toušeň.
Brdy se po zrušení vojenského újezdu letos otevřely turistům a značně lákají i cyklisty. Žádné nové cyklotrasy tam ale zatím nevznikly. Podle předsedy rady značení Klubu českých turistů Karla Markvarta to zatím ani nemá moc význam, protože kvůli pyrotechnické očistě nelze projíždět centrální částí Brd. Poukázal na to, že cyklisté potřebují větší prostor, aby mohli v CHKO strávit třeba celý den, což zpřístupněná území zatím neumožňují. Připomněl, že některé cyklostezky v Brdech vznikly už před lety při částečném zpřístupnění újezdu, vedou třeba k Padrťským rybníkům. "Po nich se jezdit dá, takže ne že by tam žádné nebyly. Ale další by vedly do zakázaného pásma," upozornil Markvart.
Nové brdské cyklotrasy mají měřit asi 200 kilometrů. V minulosti se hovořilo o 450 až 500 kilometrech, podle vedoucího CHKO Brdy Bohumila Fišera půjde ale spíše o "cyklovýlety" než o klasické cyklistické trasy. Markvart podotkl, že nemá cenu značit všechny silničky, které v Brdech jsou. "Samozřejmě, kdo bude chtít, tak po nich pojede, ale ne každá cesta, která v Brdech existuje, musí být označena jako cyklotrasa," dodal.
Podle Fišera zbývá vyřešit, kdo cyklostezky vybuduje. Obvykle to bývá nějaká regionální rozvojová agentura, která požádá o dotaci, svazek obcí či jiná organizace. Fišer ale zatím nemá informaci o tom, že by někdo o dotaci požádal.
V Rakovníku by letos mohl začít vznikat dvoukilometrový cyklistický průtah, záležet bude na přidělení evropských dotací. Cyklisté projedou městem bezpečněji a díky podjezdům nebudou muset přejíždět frekventované silnice. "Cyklostezka je připravena k realizaci, budeme na ni žádat dotaci z IROP a v současné době připravujeme všechny povinné přílohy k žádosti," uvedla mluvčí rakovnické radnice Alida Štulajterová.
Projekt bude součástí páteřní cyklotrasy Greenway Berounka - Střela, která začíná v Roztokách u Křivoklátu a končí v Manětíně v západních Čechách.
Stavbu páteřní cyklostezky plánuje také Mladá Boleslav, propojit by měla všechny městské části. I na tento projekt, zhruba 14 kilometrů cyklostezek, mají přispět evropské dotace. Stavbu chce město dokončit do roku 2023, počítá s náklady kolem 100 milionů korun. Dlouhodobý rozvoj cyklostezek připravuje také Kladno, zaměřit se chce na centrum města. Od loňska město zpracovává takzvaný cyklogenerel. K němu se mohli vyjádřit i místní cyklisté a měl by umožnit koordinaci projektů jednotlivých stezek.
Středočeský kraj chce letos postavit další dva úseky Labské cyklostezky, na projekty bude žádat o evropské i státní dotace. Celkové náklady kraj odhaduje na 29 milionů korun. Postavit by se letos měly úseky Kly - Mělník a Čelákovice - Lázně Toušeň.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: ČTK
autor: bkc khj sbe kš