Ve Štěchovicích skončila oprava památkově chráněného mostu přes Vltavu, řidiči museli jezdit přes Slapy
29. května 2025 (16:20)

foto: Most ve Štěchovicích před opravou. / Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje
Ve Štěchovicích u Prahy skončila rekonstrukce mostu Dr. Edvarda Beneše přes Vltavu. Železobetonový most, který dělníci opravovali od loňského jara, bude od neděle opět průjezdný. Před uvedením do provozu byla ještě nutná zátěžová zkouška.
„Máme dobré zprávy nejen pro obyvatele kolem Městys Štěchovice. Dlouho vyhlížený a vytoužený konec rekonstrukce mostu Dr. Edvarda Beneše už je za rohem. Pro pěší i auta se do předčasného užívání otevře 1. června. Na kontrolním dni to potvrdili radnímu pro silniční dopravu Josef Pátek zástupci Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje a stavební firmy. Na mostě budou poté ještě za provozu probíhat památkové restaurátorské práce a kolaudace je plánovaná na konec července,“ informuje městys na oficiálních stránkách.
Práce si vyžádaly téměř 97 milionů korun a proti původním plánům se protáhly. Oprava mostu přes Vltavu komplikovala dopravu hlavně lidem z Hradištka. Kvůli uzavírce se jim prodloužila cesta do nedalekých Štěchovic o více než 20 kilometrů. Objízdná trasa vedla přes Slapy, případně museli použít přívoz. Záchranáři kvůli objížďce otevřeli v Hradištku nové výjezdové stanoviště.
Práce na rekonstrukci začaly koncem loňského dubna. Stav mostu s typickými dutými oblouky byl delší dobu špatný. Opadával z něj beton a místy byla vidět železa.
Uzavírka byla původně naplánovaná do konce loňského roku, nakonec však bylo potřeba nechat most uzavřený déle. Zpoždění podle silničářů způsobily okolnosti, které nebylo možné předvídat. Důvodem byly komplikace při přeložkách inženýrských sítí, které byly v horším stavu, než se předpokládalo. Problémy vznikly také kvůli povodním, hnízdění chráněných jiřiček či nekompletní původní dokumentaci.
Most Dr. Edvarda Beneše, který v místech někdejšího přívozu přes Vltavu spojil 20. května 1939 Štěchovice s protějším Brunšovem, patřil v té době k technickým unikátům. Autorem konstrukce se 114 metrů dlouhým obloukem byl architekt Miloslav Klement. Elegantní stavbu s dutými oblouky a zavěšenou mostovkou začala stavební firma podnikatele Karla Kindla stavět v srpnu 1937, hotová byla za rok a tři čtvrtě. Koncem druhé světové války most těsně unikl zničení. Němci se jej chystali podminovat, díry na nálože ale zůstaly prázdné. Most přežil i ničivé povodně v roce 2002.
Práce na rekonstrukci začaly koncem loňského dubna. Stav mostu s typickými dutými oblouky byl delší dobu špatný. Opadával z něj beton a místy byla vidět železa.
Uzavírka byla původně naplánovaná do konce loňského roku, nakonec však bylo potřeba nechat most uzavřený déle. Zpoždění podle silničářů způsobily okolnosti, které nebylo možné předvídat. Důvodem byly komplikace při přeložkách inženýrských sítí, které byly v horším stavu, než se předpokládalo. Problémy vznikly také kvůli povodním, hnízdění chráněných jiřiček či nekompletní původní dokumentaci.
Most Dr. Edvarda Beneše, který v místech někdejšího přívozu přes Vltavu spojil 20. května 1939 Štěchovice s protějším Brunšovem, patřil v té době k technickým unikátům. Autorem konstrukce se 114 metrů dlouhým obloukem byl architekt Miloslav Klement. Elegantní stavbu s dutými oblouky a zavěšenou mostovkou začala stavební firma podnikatele Karla Kindla stavět v srpnu 1937, hotová byla za rok a tři čtvrtě. Koncem druhé světové války most těsně unikl zničení. Němci se jej chystali podminovat, díry na nálože ale zůstaly prázdné. Most přežil i ničivé povodně v roce 2002.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: ČTK
autor: příbram.cz
ČTK
ČTK
Související
•Ve středních Čechách probíhají mimořádné kontroly silnic. Na opravy a údržbu vyčlenil kraj jeden a půl miliardy korun
•Parkovací dům nabízí víkend za čtyřicet korun denně a levně roční předplatné
Další články








