Vařeka: Na MHD dává Příbram více peněz než jiná města
6. února 2017 (06:28)
Stav příbramské hromadné dopravy je již delší dobu hlavním tématem rubriky Otázky a odpovědi na webových stránkách města Příbram. Kromě funkčnosti hlásičů zastávek je zde velmi často probírán i technický stav vozů MHD a aktuálně také jízdní řády a samotná smlouva se společností Arriva. Tu vedení města kritizovalo už v minulosti, protože neobsahuje žádné možnosti, jak provozovatele donutit k omlazení vozového parku. Příbram přitom za MHD vynakládá více prostředků než jiná města.
„Město Příbram vynakládá na MHD až násobně více peněz, než je tomu v jiných městech. Za hlavní příčinu tohoto stavu vidím nedostatečně přísně ujednanou smlouvu se společností Arriva, a v ne druhé řadě nehospodárně nastavené jízdní řády,“ odpovídá starosta města Jindřich Vařeka (ANO) na jeden z dotazů v rubrice Otázky a odpovědi.
Podle Vařeky bude v budoucnu potřeba zpracovat nový generel dopravy, který bude lépe řešit stavy ve špičce, ale zároveň bude muset být přísnější v otázce udržování málo využívaných spojů. „Tento nový generel bude veřejností považován za věc velmi nepopulární a bude záležet na odvaze vedení města, zda jej budou chtít prosadit,“ dodává.
Dalším problémem je podle stěžujících si občanů již zmiňovaná nefunkčnost hlásičů zastávek. Vařeka v takovýchto případech doporučuje zapsat SPZ příslušného autobusu, místo, čas a informaci předat jemu, aby mohl podnět dále předat přepravní společnosti. Podle společnosti Arriva neřeší odbavovací systém ona sama, ale dodavatel tohoto systému, který sám určuje prioritu jednotlivých požadavků.
Stížnosti na MHD nejsou nijak výjimečné
Stížnosti na vynechané spoje nebo chování řidičů v MHD se zabývá samostatné oddělení silničního hospodářství MěÚ Příbram, které dále komunikuje přímo s dopravcem. Tím je společnost Arriva Praha, která má vlastní rubriku Stížnosti na svém webu ZDE.
V případě, že posíláte svoji stížnost komukoliv, je nutné uvést datum a čas události a také linku, výchozí zastávku, popis události a vaše kontaktní údaje. Některé z údajů jsou k nalezení i přímo na jízdence. Podněty, které nejsou uspokojivě vyřešeny ze strany dopravce, se mohou dostat k projednání až k radě města.
„Podněty od občanů jsou pro městský úřad i radu města cennou zpětnou vazbou ohledně toho, jak MHD v Příbrami funguje. Hlášení případných vynechaných spojů navíc šetří městské pokladně peníze. Pokud město od svých občanů zpětnou vazbu nemá, obtížně se potom něco zlepšuje,“ nabádal k zapojení občanů již v minulosti radní Václav Dvořák (ANO).
„Město Příbram vynakládá na MHD až násobně více peněz, než je tomu v jiných městech. Za hlavní příčinu tohoto stavu vidím nedostatečně přísně ujednanou smlouvu se společností Arriva, a v ne druhé řadě nehospodárně nastavené jízdní řády,“ odpovídá starosta města Jindřich Vařeka (ANO) na jeden z dotazů v rubrice Otázky a odpovědi.
Podle Vařeky bude v budoucnu potřeba zpracovat nový generel dopravy, který bude lépe řešit stavy ve špičce, ale zároveň bude muset být přísnější v otázce udržování málo využívaných spojů. „Tento nový generel bude veřejností považován za věc velmi nepopulární a bude záležet na odvaze vedení města, zda jej budou chtít prosadit,“ dodává.
Dalším problémem je podle stěžujících si občanů již zmiňovaná nefunkčnost hlásičů zastávek. Vařeka v takovýchto případech doporučuje zapsat SPZ příslušného autobusu, místo, čas a informaci předat jemu, aby mohl podnět dále předat přepravní společnosti. Podle společnosti Arriva neřeší odbavovací systém ona sama, ale dodavatel tohoto systému, který sám určuje prioritu jednotlivých požadavků.
Stížnosti na MHD nejsou nijak výjimečné
Stížnosti na vynechané spoje nebo chování řidičů v MHD se zabývá samostatné oddělení silničního hospodářství MěÚ Příbram, které dále komunikuje přímo s dopravcem. Tím je společnost Arriva Praha, která má vlastní rubriku Stížnosti na svém webu ZDE.
V případě, že posíláte svoji stížnost komukoliv, je nutné uvést datum a čas události a také linku, výchozí zastávku, popis události a vaše kontaktní údaje. Některé z údajů jsou k nalezení i přímo na jízdence. Podněty, které nejsou uspokojivě vyřešeny ze strany dopravce, se mohou dostat k projednání až k radě města.
„Podněty od občanů jsou pro městský úřad i radu města cennou zpětnou vazbou ohledně toho, jak MHD v Příbrami funguje. Hlášení případných vynechaných spojů navíc šetří městské pokladně peníze. Pokud město od svých občanů zpětnou vazbu nemá, obtížně se potom něco zlepšuje,“ nabádal k zapojení občanů již v minulosti radní Václav Dvořák (ANO).
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz
autor: MJ