V rožmitálské ordinaci pomáhá virtuální sestra
19. září 2022 (06:21)
foto: pixabay
Novou aplikaci klienti využijí k objednání, vystavení receptu nebo konzultaci. „Pokud pacient neřeší akutní zdravotní problém, rozšiřuje mu možnost, jak s ordinací komunikovat,“ říká lékař Jan Brodníček.
V ordinaci praktického a plicního lékaře Jana Brodníčka je živo. Kromě obtíží přítomných pacientů zde řeší v průměru devadesát telefonických požadavků denně. S administrativní zátěží a pro zvýšení komfortu klientů, kteří se nemusí vždy dovolat, má pomoci virtuální sestra Emmy. Novou aplikaci zavedli v Rožmitále pod Třemšínem letos v létě a alespoň částečně ulehčuje práci již nyní.
Emmy nahrazuje e-mail a do značné míry také telefon. „E-mail se v naší ordinaci tolik nepoužívá, většinu záležitostí vyřizujeme prostřednictvím telefonu,“ objasňuje Jan Brodníček, s jakým očekáváním novinku zavedli. Vedle zdravotní sestry na plný úvazek doplňuje tým na částečný pracovní úvazek ještě další sestra na recepci, a to i kvůli vytíženosti linky. „Telefon drnčí pořád, je to neúnosné. Lidé si samozřejmě stěžují, protože se jim podaří dovolat třeba až pošesté,“ konstatuje lékař. A protože se většina telefonátů týká objednání termínu a léků, zvolila ordinace jako elegantní řešení právě Emmy, která prostřednictvím zabezpečené komunikace dokáže nejen tyto požadavky předat ke zpracování.
Kromě zefektivnění provozu hrála pro pořízení aplikace také její uživatelská přívětivost, předchozí zkušenost s jiným systémem se totiž příliš neosvědčila. „Navíc je na venkově převaha lidí, kteří raději přijedou na kole a hodí vzkaz o napsání léků do schránky,“ zmiňuje Jan Brodníček stále preferovaný způsob komunikace. Intuitivní a snadné ovládání Emmy nakonec překonalo počáteční skepsi. Během prvního víkendu ordinace zaznamenala dvanáct požadavků, což je přibližně stejný počet, který v současnosti obdrží denně.
Po registraci lze aplikaci používat v chytrém telefonu a v počítači. Kromě objednání termínu či léků je možné jejím prostřednictvím předávat dokumentaci a konzultovat další záležitosti. Požadavky se pak rozdělují podle toho, zda jsou určeny přímo lékaři, nebo je mohou vyřešit sestry. Současně se na základě stanovené priority vyřizují v ordinační době, příp. později.
Další službou je přepis hlasového záznamu. Pokud pacient zavolá na pevnou linku a personál je vytížen, dostane ze záznamu informaci, aby se ozval znovu, nebo je přes Emmy přepojen na tzv. voicebot. Volající pak může nahrát, co konkrétně potřebuje, a v systému se jeho žádost zobrazí podobným způsobem, jako kdyby ji zadal přes počítač.
Klienti rožmitálského lékaře se už Emmy naučili používat v plné šíři. „Chtějí nejen vystavit recept, ale ti mladší ji používají pro popis akutních potíží. Aplikace je strukturovaná tak, abychom se dozvěděli potřebné informace a podle závažnosti situace pacienta objednali třeba v předstihu nebo zvolili další telefonickou konzultaci,“ vysvětluje Jan Brodníček. S aplikací si poradí i starší lidé, jedny z prvních žádostí zaslaných přes Emmy přišly od pacientů nad 75 let.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz
autor: Magdalena Rezková
Související
•Hospodaření pěti středočeských oblastních nemocnic loni skončilo v plusu
•Případů nemocí přenášených klíšťaty je letos více než loni
•Domov seniorů je dokončen, prohlédnout si jej občané mohou při Dni otevřených dveří