Terminál Smíchov dostal zelenou, hotovo má být do roku 2030. Moderní infrastrukturu ocení i dojíždějící Příbramáci
28. ledna 2025 (17:45)
foto: Vizualizace chystaného dopravního terminálu na Smíchově (zdroj: Správa železnic / PR)
Čekání na spoj na smíchovském nádraží už brzy nebude nepříjemnou zkušeností. Rekonstrukce historické budovy i kolejí je v plném proudu a v roce 2025 má začít výstavba moderního Terminálu Smíchov.
Stovky Příbramáků dojíždí autobusem den co den za prací do Prahy. Asi se shodneme, že zejména odpolední a večerní čekání na spoj na nevábném smíchovském nádraží nepatří mezi ty nejpříjemnější zážitky a když takto cestuje vaše dítě, tak má člověk kolikrát i strach. Zdá se však, že se blýská na lepší časy. Dlouhodobě plánovaná modernizace Smíchovského nádraží společně s výstavbou zbrusu nového Terminálu Smíchov nabírá na obrátkách.
Rekonstrukce smíchovského nádraží byla zahájena již v loňském roce a její dokončení se plánuje na rok 2027. Zahrnuje opravu kolejí, nástupišť, prodloužení podchodů a výstavbu nové lávky přes nádraží.
Před několika dny získal Magistrát hlavního města Prahy stavební povolení pro výstavbu nového Terminálu Smíchov, který má nahradit stávající autobusové nádraží Na Knížecí. Vybudování nového dopravního terminálu má přijít na osm miliard korun. Počítá se rovněž se záchytným parkovištěm P+R pro přibližně 1000 aut a B+R parkovištěm pro 1000 kol. Stavba terminálu by měla být zahájena na konci roku 2025 s plánovaným dokončením do konce roku 2030.
Před několika dny získal Magistrát hlavního města Prahy stavební povolení pro výstavbu nového Terminálu Smíchov, který má nahradit stávající autobusové nádraží Na Knížecí. Vybudování nového dopravního terminálu má přijít na osm miliard korun. Počítá se rovněž se záchytným parkovištěm P+R pro přibližně 1000 aut a B+R parkovištěm pro 1000 kol. Stavba terminálu by měla být zahájena na konci roku 2025 s plánovaným dokončením do konce roku 2030.
foto: Vizualizace chystaného dopravního terminálu na Smíchově (zdroj: Správa železnic / PR)
Na Terminálu Smíchov se budou potkávat vlaky, autobusy, trolejbusy, auta, kola, metro i tramvaje. Zároveň by mělo dojít k úpravě Nádražní ulice. Technická správa komunikací hlavního města Prahy (TSK Praha) plánuje také cyklotrasy v okolí terminálu pro jejich bezpečnou a pohodlnou dopravu.
V budoucnu by měla nová velká moderní hala pojmout veškerou dopravu Smíchova. Vznikne totiž nad současnými kolejemi jen kousek od historické budovy. Dálková a příměstská železniční doprava se tu potká s tou autobusovou. S novým terminálem by měl také vzniknout prostor pro obchody a zázemí pro cestující.
V budoucnu by měla nová velká moderní hala pojmout veškerou dopravu Smíchova. Vznikne totiž nad současnými kolejemi jen kousek od historické budovy. Dálková a příměstská železniční doprava se tu potká s tou autobusovou. S novým terminálem by měl také vzniknout prostor pro obchody a zázemí pro cestující.
foto: Vizualizace chystaného dopravního terminálu na Smíchově (zdroj: Správa železnic / PR)
Významnou revitalizací projde i Nádražní ulice, ve které by se měly posunout tramvajové koleje dál od domů, počítá se rovněž s vysázením stromořadí. Nadechnout by se měl také uvolněný prostor Na Knížecí, kde by měla být už jen městská doprava.
Funkcionalistické smíchovské nádraží je dílem Jana Zázvorky mladšího a Jana Žáka. Nádraží z padesátých let nahradilo původní budovu z roku 1862, která byla poškozená za druhé světové války. Patří k nejvytíženějším uzlům v Praze.
Funkcionalistické smíchovské nádraží je dílem Jana Zázvorky mladšího a Jana Žáka. Nádraží z padesátých let nahradilo původní budovu z roku 1862, která byla poškozená za druhé světové války. Patří k nejvytíženějším uzlům v Praze.
foto: Vizualizace chystaného dopravního terminálu na Smíchově (zdroj: Správa železnic / PR)
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz
autor: Oldřich Kozák