Středočeští hasiči mají dva zmodernizované vyprošťovací automobily
6. ledna 2020 (16:17)
Tato vozidla nahradila už dosluhující AV-14, která byla na stanicích v Příbrami a Říčanech. Cena zhodnocení obou vozidel byla 9 982 500 korun včetně DPH
S koncem loňského roku byla hasičům ze Středočeského kraje předána do užívání dvě kompletně zmodernizovaná vozidla na podvozku Tatra 815 s nástavbou speciálního vyprošťovacího automobilu AV-20.
Vozidla jsou postavena na podvozku Tatra 815 P18 6x6, těžké váhové kategorie se smíšeným podvozkem a je poháněno dieselovým desetiválcovým motorem o výkonu 208 kW při 2200 otáčkách za minutu. Zásadní změna nastala u převodovky, která byla nahrazena synchronní.
Původní výložník s nosností 14 tun byl zmodernizován a byla zvýšena nosnost na 20 tun, přičemž při maximálním vyložení 11,5 metrů je nosnost 2 tuny. Na vozidlech došlo také úpravě navijáku – oproti původnímu jednomu jsou zde nyní dva. V zadní části je naviják o tažné síle 10 tun a délkou lana 70 metrů. V přední části byla vozidla doplněna o naviják s tažnou silou 5 tun a délkou lana 40 metrů. Oba navijáky jsou hydraulické a je možné je ovládat i pomocí dálkového ovladače.
Vozidla byla dále vybavena zásuvkou Rettbox, která umožňuje konzervaci akumulátorů a doplňování vzduchové soustavy vozidla v pohotovostním režimu v garáži. Jakmile dojde k nastartování automobilu, tak se zásuvka automaticky odpojí od vozidla, které může ihned vyjet. Oba vyprošťovací automobily byly také dovybaveny couvací kamerou a novým výstražným a zvukovým zařízením. Dále byla kompletně vyměněna i kabina jeřábníka a zrekonstruována kabina pro posádku.
V neposlední řadě byly automobily doplněny o velké množství beden pro uložení veškerých technických prostředků a dalšího materiálu pro vázání a tahání břemen. Osvětlení místa zásahu nově zajištuje šestice LED reflektorů, z nichž dva jsou otočné a dálkově ovládané. V zadní části mají vozidla namontován H rám pro snadnější manipulaci s břemenem.
Vozidla jsou postavena na podvozku Tatra 815 P18 6x6, těžké váhové kategorie se smíšeným podvozkem a je poháněno dieselovým desetiválcovým motorem o výkonu 208 kW při 2200 otáčkách za minutu. Zásadní změna nastala u převodovky, která byla nahrazena synchronní.
Původní výložník s nosností 14 tun byl zmodernizován a byla zvýšena nosnost na 20 tun, přičemž při maximálním vyložení 11,5 metrů je nosnost 2 tuny. Na vozidlech došlo také úpravě navijáku – oproti původnímu jednomu jsou zde nyní dva. V zadní části je naviják o tažné síle 10 tun a délkou lana 70 metrů. V přední části byla vozidla doplněna o naviják s tažnou silou 5 tun a délkou lana 40 metrů. Oba navijáky jsou hydraulické a je možné je ovládat i pomocí dálkového ovladače.
Vozidla byla dále vybavena zásuvkou Rettbox, která umožňuje konzervaci akumulátorů a doplňování vzduchové soustavy vozidla v pohotovostním režimu v garáži. Jakmile dojde k nastartování automobilu, tak se zásuvka automaticky odpojí od vozidla, které může ihned vyjet. Oba vyprošťovací automobily byly také dovybaveny couvací kamerou a novým výstražným a zvukovým zařízením. Dále byla kompletně vyměněna i kabina jeřábníka a zrekonstruována kabina pro posádku.
V neposlední řadě byly automobily doplněny o velké množství beden pro uložení veškerých technických prostředků a dalšího materiálu pro vázání a tahání břemen. Osvětlení místa zásahu nově zajištuje šestice LED reflektorů, z nichž dva jsou otočné a dálkově ovládané. V zadní části mají vozidla namontován H rám pro snadnější manipulaci s břemenem.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: HZS Středočeského kraje
autor: Tomáš Pečenka