Stavbaři souběžně s dostavbou D4 pracují i na opravě silnice I/4
6. dubna 2022 (06:22)
foto: pribram.cz/Jakub Pečenka
Práce na dostavbě 32 kilometrů dlouhého úseku D4 začaly loni v červnu. Nyní pokračují skrývky ornice, sanace podloží a zemní práce. Pracovat se bude také na přeložkách elektrického vedení a ostatních sítí křižujících budoucí dálnici.
Stavbaři současně s dostavbou dálnice D4 mezi Příbramí a Novou Hospodou na Písecku pracují i na opravě silnice I/4. Počátkem dubna začaly práce mezi Chraštičkami na Příbramsku a hranicí Středočeského a Jihočeského kraje. Doprava tam bude vedena kyvadlově v jednom pruhu a v kritických časech řízena pracovníky stavby, kteří na dopravní situaci reagují pružněji než semafory, informoval mluvčí ministerstva dopravy Martin Brychta.
Stav silnice I/4 podle něj nedovoloval počkat další tři roky, kdy má být hotová souběžně vedená dálnice. Využití silnice pro běžný provoz v kombinaci s dalším nárůstem nákladní dopravy obsluhující výstavbu D4 by způsobilo úplný rozpad vozovky.
Připravena je také oprava silnice I/18 mezi Bohutínem a Havírnou, která si vyžádá úplné uzavření spojnice mezi Příbramí a Rožmitálem pod Třemšínem. Při úplné uzavírce této části silnice I/18 by silnice I/4 sloužila jako objízdná trasa pro vozidla nad 7,5 tuny. Začátek obou akcí ve stejný čas by byl ale rizikový, proto je zatím oprava I/18 odložena.
"Provoz na I/4 po zahájení rekonstrukce budeme monitorovat a pouze v případě, že to situace umožní, můžeme připustit další uzávěru," uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl. Řidiči by podle něj měli pro dálkové cesty mezi Prahou a Českými Budějovicemi využívat primárně silnici I/3 a dálnici D3, pro cesty z Prahy na západ Šumavy pak raději kombinaci dálnice D5 a silnice I/27.
Práce na dostavbě 32 kilometrů dlouhého úseku D4 začaly loni v červnu. Nyní pokračují skrývky ornice, sanace podloží a zemní práce. Pracovat se bude také na přeložkách elektrického vedení a ostatních sítí křižujících budoucí dálnici. V plánu je řada drobných dílčích krátkodobých opatření, která souvisejí převážně s napojením stavby a objízdných tras na silnici I/4. Dvě delší omezení po celou stavební sezonu se čekají u Milína a poblíž obce Lety.
Dostavbu D4 řídí sdružení Via Salis francouzských firem Vinci Concessions, Vinci Highways a Meridiam, zhotovitelem je společnost DIVia stavební, člen skupiny Eurovia CS. Náklady jsou téměř deset miliard Kč bez DPH. Zároveň firmy modernizují 16 kilometrů už zprovozněných částí. V provozu má být celá D4 v prosinci 2024 a dalších 24 let bude konsorcium dálnici provozovat, za což mu bude stát platit. Jde o první stavbu dálnice formou spolupráce veřejného a soukromého sektoru (PPP - Public Private Partnership) v České republice.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz/ČTK
autor: Jakub Pečenka
Související
•Stavbaři začínají s přestavbou mostu na D4 u Staré Hutě, omezení dopravy potrvá do října
•Řidičům začínají krušné časy. Frekventovaná dopravní tepna v Příbrami se uzavírá
•Most v Husově ulici se letos opravovat nebude