Stavbaři na D4 se příští rok zaměří i na odpočívky a informační systém
AKTUALIZOVÁNO
13. prosince 2022 (12:17)
foto: Via Salis
Dostavba 32 kilometrů dálnice začala loni v červnu, po 18 měsících od zahájení je hotová více než třetina prací.
Stavbaři pracující na dostavbě dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem v příštím roce začnou s budováním odpočívek Krsice a dálničního informačního systému. Součástí prací bude také výstavba nového operačního střediska správy dálnice u křižovatky Lety. Dostavba 32 kilometrů dálnice začala loni v červnu, po 18 měsících od zahájení je hotová více než třetina prací, informovala dnes NOVINÁŘE za stavební firmy Daniela Pedret.
Část nově vybudovaných úseků stavbaři příští rok využijí při dočasné organizaci dopravy, řidiči tak budou jezdit po některých částech budoucí D4. Na 5,5 kilometru dlouhém úseku Háje-Milín začne v dubnu 200 dnů trvající uzavírka, při níž povede doprava po místní komunikaci přes Milín. Poté by měla být ke konci roku 2023 přesměrována na novou levou polovinu již hotové dálnice.
Pravý jízdní pás budoucí dálnice včetně mostů má být otevřen také na 3,6 kilometru dlouhém úseku u Mirotic. Doprava bude ze silnice I/4 odkloněna na budovanou souběžnou komunikaci mezi Lety a Čimelicemi. Důvodem je výstavba mostů a hlavní trasy.
foto, video: pribram.cz / Jakub Pečenka
Stavbaři nyní pokračují u Milína s odstřely skal. Zhruba při 70 odstřelech by měli za osm až devět měsíců odtěžit 43.000 metrů krychlových horniny, kterou využijí při terénních úpravách na D4. Maximum masivu mají odtěžit do března příštího roku, poté se bude úsek u Milína uzavírat kvůli budování hlavní trasy dálnice.
Nový úsek D4 buduje konsorcium DIVia, jež tvoří firmy Vinci a Meridiam. Via Salis je dceřiná společnost firmy Vinci. Po dostavbě bude konsorcium dálnici a navazující části silnice I/20 provozovat a udržovat 25 let, za což mu stát bude platit.
Stát by měl za využívání nové dálnice zaplatit 17,8 miliardy Kč. Jde o první stavbu dálnice formou spolupráce veřejného a soukromého sektoru, takzvanou PPP (Public Private Partnership) v České republice. Náklady budou téměř deset miliard Kč bez DPH. Firmy zároveň modernizují 16 kilometrů už zprovozněných částí. V provozu má být celá D4 v prosinci 2024.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz / ČTK
autor: Tomáš Pečenka
Související
•Dopravu komplikuje sníh a námraza, přibývá nehod
•U Rožmitálu skončilo auto na střeše, nikdo se nezranil
•Milínská ulice v Příbrami byla obousměrně otevřena