Spolek pro rozvoj turistiky v Brdech se zaměří na širší region
17. července 2017 (06:40)
Nová organizace založená Středočeským krajem, jejímž úkolem bude dohlížet na citlivý rozvoj turistického ruchu v Brdech, se nebude omezovat jen na bývalý vojenský újezd. Zaměřit by se měla na širší region včetně vzdálenějších měst, jako je například Mníšek pod Brdy. Pracovní název je Turistická oblast Brdy a Podbrdsko a počítá se s tím, že organizace bude mít formu zapsaného spolku, řekl hejtmančin náměstek pro cestovní ruch Vít Rakušan (STAN).
Kraj kvůli novému projektu destinačního managementu oslovil všechny partnery v regionu, tedy zejména obce a jejich svazky a místní akční skupiny. Ke spolupráci vyzval i organizace, které spolu o destinační management v Brdech soupeřily - Destinační společnost Brdy, v níž jsou členy například Příbram a Dobříš, a Destinační agenturu Brdy, která je organizační složkou ekologického centra Orlov.
Rakušan už dříve uvedl, že není možné, aby kraj svými financemi podporoval dvě destinační společnosti. Požadoval, aby destinační management v Brdech byl jen jeden. Znesvářené organizace se však podle něj nepodařilo přimět ke spolupráci, proto se hejtmanství rozhodlo založit vlastní společnost, respektive spolek.
„Přizvali jsme všechny včetně ekologického centra Orlov, aby se s námi podíleli na tomto projektu. Všechny jsme požádali o analytické podklady,“ uvedl Rakušan. V srpnu má v plánu třídenní pracovní cestu do Brd, kde se chce setkat se starosty. Do spolku by podle Rakušana mohl přistoupit také Plzeňský kraj, i o tom se mají vést jednání.
Prvotní návrh stanov nové organizace kraj rozeslal obcím a dalším partnerům a jejich připomínky zapracoval do konečného návrhu, který jim znovu rozešle příští týden. Jablkem sváru bude podle Rakušana hlavně příspěvkový a hlasovací řád. Kraj chce podle něj zabránit tomu, aby větší města mohla snadno přehlasovat malé obce. „Na druhou stranu úplná rovnost hlasů, kdy vesnice, která má 27 stálých obyvatel, a Příbram, která má 33.000 obyvatel, mají stejně hlasů, také nebude možná,“ dodal.
Destinační společnosti vznikají po celé zemi a rozvíjejí je obce spolu s podnikateli a organizacemi zabývajícími se cestovním ruchem. Hlavními přínosy jsou vytvoření jednotné koncepce pro celý region, jednodušší přístup k financování rozvoje turistiky, vytvoření značky regionu a spojení subjektů, které mají zájem o spolupráci.
Kraj kvůli novému projektu destinačního managementu oslovil všechny partnery v regionu, tedy zejména obce a jejich svazky a místní akční skupiny. Ke spolupráci vyzval i organizace, které spolu o destinační management v Brdech soupeřily - Destinační společnost Brdy, v níž jsou členy například Příbram a Dobříš, a Destinační agenturu Brdy, která je organizační složkou ekologického centra Orlov.
Rakušan už dříve uvedl, že není možné, aby kraj svými financemi podporoval dvě destinační společnosti. Požadoval, aby destinační management v Brdech byl jen jeden. Znesvářené organizace se však podle něj nepodařilo přimět ke spolupráci, proto se hejtmanství rozhodlo založit vlastní společnost, respektive spolek.
„Přizvali jsme všechny včetně ekologického centra Orlov, aby se s námi podíleli na tomto projektu. Všechny jsme požádali o analytické podklady,“ uvedl Rakušan. V srpnu má v plánu třídenní pracovní cestu do Brd, kde se chce setkat se starosty. Do spolku by podle Rakušana mohl přistoupit také Plzeňský kraj, i o tom se mají vést jednání.
Prvotní návrh stanov nové organizace kraj rozeslal obcím a dalším partnerům a jejich připomínky zapracoval do konečného návrhu, který jim znovu rozešle příští týden. Jablkem sváru bude podle Rakušana hlavně příspěvkový a hlasovací řád. Kraj chce podle něj zabránit tomu, aby větší města mohla snadno přehlasovat malé obce. „Na druhou stranu úplná rovnost hlasů, kdy vesnice, která má 27 stálých obyvatel, a Příbram, která má 33.000 obyvatel, mají stejně hlasů, také nebude možná,“ dodal.
Destinační společnosti vznikají po celé zemi a rozvíjejí je obce spolu s podnikateli a organizacemi zabývajícími se cestovním ruchem. Hlavními přínosy jsou vytvoření jednotné koncepce pro celý region, jednodušší přístup k financování rozvoje turistiky, vytvoření značky regionu a spojení subjektů, které mají zájem o spolupráci.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: ČTK
autor: red