Silničáři při opravě mostu v Osečanech využívají lezce zavěšené na lanech
23. srpna 2022 (18:43)
foto, video: pribram.cz/Jakub Pečenka
Práce začaly 8. srpna a mají skončit v první polovině září, rekonstrukce více než 150 let starého mostu vyjde podle mluvčí cestářů Petry Kučerové na 630.000 korun.
Silničáři při opravě mostu přes potok Mastník v Osečanech na Příbramsku využívají lezce zavěšené na lanech. V případě, že je zespoda špatný přístup nebo hrozí nějaké nebezpečí, je to vhodnější než stavět lešení. Práce začaly 8. srpna a mají skončit v první polovině září, rekonstrukce více než 150 let starého mostu vyjde podle mluvčí cestářů Petry Kučerové na 630.000 korun. Silnice na Sedlčany je po dobu oprav průjezdná kyvadlově, provoz řídí semafory.
"Děláme už druhou stranu. Vyndáváme kamení a zase ho dáváme zpátky, zazdíváme a spárujeme," řekl novinářům Jan Čejchan, který se výškovým pracím věnuje už 25 let. V Osečanech se spouští zhruba z osmimetrové výšky, má ale za sebou mnohem náročnější úkoly. Strávil třeba 2,5 roku na stavbě pražského mrakodrapu V Tower nebo se podílel na rekonstrukci mostu ve Střezimíři. "Důležité je nebát se výšek, udělat si nějaké kurzy, koupit vybavení, sehnat práci a umět začít," dodal Čejchan.
Most v Osečanech byl postaven v roce 1871 a v minulosti ho poničily povodně. V roce 2002 pod ním uvízly klády z přilehlé pily, o deset let později se při povodni oba otvory znovu ucpaly dřevem. "To už se na pravobřežní opěře objevila velká podemletá kaverna," uvedl jednatel firmy Údržba silnic ze Sedlčan Milan Doležal.
Společnost využila zkušeností s nabytých právě při záplavách, zvolený způsob se za nynějších vydatných dešťů podle Doležala vyplatil. "Abychom nemuseli stavět lešení do průtočného profilu, vyřešili jsme to pomocí horolezců, kteří shora z lávky slaňují a dělají zednické práce zavěšení na lanech. Udělali jsme asi dobře, protože v pátek přišla veliká bouře, a kdyby tam to lešení bylo, asi bychom měli velké problémy," řekl Doležal.
Silničáři podle Kučerové odborníky na výškové práce využívají i při jiných zakázkách. "Je to jedna z alternativ, výškové práce se dělají třeba při zabezpečení skalních masivů, které máme u našich silnic," dodala mluvčí.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz/ČTK
autor: Jakub Pečenka
Související
•U Rožmitálu pod Třemšínem skončilo auto na střeše, řidič se nezranil
•Cyklistka po nehodě s autem ujela, předtím řidiče vulgárně urážela
•Provoz na dálnici D4 od rána komplikuje jedna nehoda za druhou