Sedlčanský přivaděč má velký problém, jedna z firem se odvolala
25. srpna 2014 (13:43)
Velkolepá stavba sedlčanského přivaděče pitné vody je již v plném proudu a v současné chvíli se pracuje hned na několika úsecích. Skupina dělníku pracuje přímo u sedlčanského vodojemu, další větší skupina pak u Kosovy Hory.
Podle vyjádření dělníků se rychlost pokládky v rovných úsecích pohybuje okolo 100-120 metrů za den. Potrubí se skládá z trubek o délce šesti metrů a průměru 250mm, které váží zhruba 300 kilogramů.
Pokračující stavba je rovněž vidět podél silnice mezi Kosovou Horou a Vojkovem, tentokrát po levé straně ve směru od Sedlčan a potom na kopci nad Voračicemi, kde bude, v nejvyšším bodu celé trasy, stát přečerpávací stanice.
Čilý stavební ruch panuje i v okolí vlakové zastávky Voračice a dále směrem na Benešov. Podle slov Petra Voleckého z firmy PROMOTA, mistra tohoto úseku, se v současnosti pracuje na šesti místech celé délky.
Neúspěšná společnost se odvolala
Komplikace však nastaly jinde. „Ve výběrovém řízení, které je spojeno s rekonstrukcí návazné benešovské části přivaděče se jedna firma odvolala,“ říká místostarosta Sedlčan Miroslav Hölzel. „Zadavatel sice odvolání zamítnul, ale firma se odvolala k Úřadu pro hospodářskou soutěž.“ Byť se tento zádrhel netýká přímo stavby, kterou financuje město Sedlčany, může to do budoucna znamenat nepříjemnou komplikaci.
Pokud se totiž nepodaří včas tento úsek realizovat, nemusí být na něj dost peněz, protože finanční tok, který na ní směřuje z evropských peněz, je časově limitován. V praxi to znamená, že Sedlčany budou mít vybudovaný svůj konečný úsek, ale ten počáteční, bez kterého sem voda nepoteče, by hotov být nemusel.
zdroj: http://www.sedlcanske-noviny.cz
Podle vyjádření dělníků se rychlost pokládky v rovných úsecích pohybuje okolo 100-120 metrů za den. Potrubí se skládá z trubek o délce šesti metrů a průměru 250mm, které váží zhruba 300 kilogramů.
Pokračující stavba je rovněž vidět podél silnice mezi Kosovou Horou a Vojkovem, tentokrát po levé straně ve směru od Sedlčan a potom na kopci nad Voračicemi, kde bude, v nejvyšším bodu celé trasy, stát přečerpávací stanice.
Čilý stavební ruch panuje i v okolí vlakové zastávky Voračice a dále směrem na Benešov. Podle slov Petra Voleckého z firmy PROMOTA, mistra tohoto úseku, se v současnosti pracuje na šesti místech celé délky.
Neúspěšná společnost se odvolala
Komplikace však nastaly jinde. „Ve výběrovém řízení, které je spojeno s rekonstrukcí návazné benešovské části přivaděče se jedna firma odvolala,“ říká místostarosta Sedlčan Miroslav Hölzel. „Zadavatel sice odvolání zamítnul, ale firma se odvolala k Úřadu pro hospodářskou soutěž.“ Byť se tento zádrhel netýká přímo stavby, kterou financuje město Sedlčany, může to do budoucna znamenat nepříjemnou komplikaci.
Pokud se totiž nepodaří včas tento úsek realizovat, nemusí být na něj dost peněz, protože finanční tok, který na ní směřuje z evropských peněz, je časově limitován. V praxi to znamená, že Sedlčany budou mít vybudovaný svůj konečný úsek, ale ten počáteční, bez kterého sem voda nepoteče, by hotov být nemusel.
zdroj: http://www.sedlcanske-noviny.cz
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: www.sedlcanske-noviny.cz
autor: MJ, Sedlčanské noviny