Řidičům začne v pondělí sloužit část nové D4 mezi Skalkou a Těchařovicemi
13. června 2024 (14:23)
foto: pribram.cz / Jakub Pečenka
Dostavba celé D4 mezi Příbramí a Pískem má být kompletně hotová mezi 18. a 20. prosincem, aktuálně je dokončeno 85 procent z celého projektu.
Řidičům začne v pondělí sloužit část nového úseku dálnice D4 mezi Skalkou a Těchařovicemi. Doprava bude obousměrně vedena v levém jízdním pásu a místy bude rozšířena i na pravý jízdní pás, uvedlo dnes v tiskové zprávě stavební sdružení Via Salis. Dostavba celé D4 mezi Příbramí a Pískem má být kompletně hotová mezi 18. a 20. prosincem, aktuálně je dokončeno 85 procent z celého projektu.
V souvislosti se spuštěním provozu v úseku Skalka-Těchařovice se chystá několik změn dopravních opatření. Uvolní se tak další části stavby, aby zde mohly pokračovat práce. Ve směru na Písek se například na křižovatce Skalka převede doprava z dálnice v plném provozu do levého jízdního pásu. Na křižovatce Háje bude provoz v levém jízdním pásu v jednom pruhu a nepůjde sjíždět na Kamýk a Příbram a najíždět z II/118 na Strakonice. Objízdná trasa povede přes Milín a Příbram.
U křižovatky Háje bude zavřená nová doprovodná komunikace II/604 až po křižovatku na Jesenici. Objízdná trasa povede po I/4 nebo přes Příbram. Mezi Milínem a Těchařovicemi zkomplikují dopravu práce na připojení doprovodné komunikace v několika etapách. Od pondělí do 31. srpna bude uzavřený úsek křižovatka Těchařovice-křižovatka Rtišovice a od 1. do 30. září úsek křižovatka Rtišovice-Milín. Obslužnost obcí bude přes místní komunikace.
Dostavba 32 kilometrů dlouhé dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem začala v červnu 2021. Všech pět úseků se staví najednou. Náklady budou téměř deset miliard korun. Firmy zároveň modernizují 16 kilometrů už zprovozněných částí.
Projekt dostavby D4 má na starosti sdružení Via Salis, složené z francouzských firem VINCI Highways a Meridiam. Stavební práce na D4 provádí společnost DIVia stavební, která patří do Skupiny VINCI Construction CS, a to na základě zhotovitelské smlouvy uzavřené s Via Salis. Po dostavbě bude konsorcium dálnici a navazující části silnice I/20 provozovat a udržovat 25 let, za což mu stát bude platit. Stát by měl za využívání nové dálnice zaplatit 17,8 miliardy.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz / ČTK
autor: Jakub Pečenka
Související
•Výstup z autobusů PID bude pouze na znamení
•Motorkář v protisměru narazil do auta. Letěl pro něj vrtulník
•U Zalužan se střetlo auto s kamionem. Tři lidé se zranili, na místě přistál vrtulník