Průměrná cena masa v akčních letácích meziročně vzrostla o 19 procent
14. června 2022 (13:09)
Průměrná cena vybraných druhů masa v akčních letácích sedmi největších českých potravinářských řetězců v červnu meziročně vzrostla o 19 procent. Nejvíce zdražila hovězí plec, a to o 42 procent na zhruba 256 korun za kilogram. Podobně stoupla cena také u vepřové krkovice, konkrétně o 41 procent na průměrných 159,5 koruny za kilogram. Průměrná sleva letos u masa dosahuje 21 procent, loni činila 23 procent. Vyplývá to z analýzy společnosti Česká distribuční, dceřiné společnosti Vltava Labe Media, která je největším distributorem akčních letáků v ČR.
V červnové nabídce akčních letáků se podle České distribuční z masa nejčastěji objevuje kuřecí a vepřové. Prodejci inzerují především kuřecí prsa a stehna, méně celá kuřata. Kuřecí maso ve srovnání s loňským červnem nezdražilo tak výrazně jako jiné druhy. Například akční cena u kilogramu kuřecích stehen meziročně dokonce klesla o tři procenta na průměrných 82,9 Kč.
U vepřového masa jsou v letácích rovnoměrně zastoupené krkovice, kýta a pečeně. Hovězí maso najdou nyní zákazníci v akcích méně, nejčastěji prodejci dávají do slevy maso na burgery, hovězí plec a žebra. "Slevu poskytují obchodníci na většinu, tedy 78 procent sledovaných položek," uvedl obchodní ředitel České distribuční Jaroslav Staněk.
Zvýšené prodeje masa prodejci tradičně sledují v souvislosti s grilovací sezonou. Loni a předloni kvůli pandemii koronaviru a vládním opatřením Češi podle mluvčí velkoobchodů Makro ČR Romany Nýdrle grilovali hlavně doma, dopřávali si dražší druhy masa a zkoušeli různé speciality jako ryby, krevety nebo telecí maso. "S letošním plným obnovením letních festivalů, venkovních akcí a stánků s občerstvením očekáváme návrat ke klasice," řekla. Na grilech se tak budou podle ní častěji objevovat klobásy nebo krkovice.
Lidé v souvislosti s rostoucí inflací se podle prodejců snaží ještě častěji nakupovat ve slevách. Akční ceny zákazníci nyní extrémně využívají například právě u masa, uvedl minulý týden provozní ředitel společnosti Tesco v ČR Patrik Dojčinovič. Na konci měsíce a před výplatními termíny ho lidé vkládají do košíků méně a přiklánějí se k levnějším druhům na úkor hovězího masa, dodal.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz / ČTK
autor: Tomáš Pečenka