Provozovatelem MHD zůstane pravděpodobně Arriva Střední Čechy
27. února 2019 (11:12)
V listopadu letošního roku končí dlouhodobá smlouva se stávajícím provozovatelem MHD, kterým je po několika transformacích organizace Arriva Střední Čechy. Právě tento provozovatel se jako jediný přihlásil do výběrového řízení, ve kterém město hledá provozovatele MHD na desetileté období.
Po zkušenostech s městskou hromadnou dopravou město ve výběrovém řízení zadalo zcela jasné podmínky, abychom se vyhnuli tomu, že v Příbrami budou jezdit jedny z nejstarších českých autobusů...
V pondělí zasedla hodnotící komise. „Nabídky firmy Arriva Střední Čechy byla podle kvalifikačních předpokladů akceptovatelná. Jediným nedostatkem bylo nepředložení ekonomického rozpočtu, který se firma zavázala obratem dodat. V pátek usedneme nad touto nabídkou znovu, aby mohlo být výběrové řízení dokončeno,“ uvedl místostarosta města Martin Buršík.
V zadávacích podmínkách soutěže bylo kromě ceny a vybavenosti vozů také její maximální stáří. „Náš požadavek na průměrné stáří vozů byl 7 let a maximální stáří vozu 10 let. Tento požadavek dopravce dokonce ještě ponížil, takže nově bychom ve městě měli mít autobusy v průměru 6,5 roku staré,“ uvedl starosta Jindřich Vařeka. Zde je potřeba dodat, že současný průměr vozů je 9,87 roku s tím, že nejstarší autobus v Příbrami je v provozu 21 a druhý nejstarší 19 let.
Podle nabídky se zvýší také cena za ujetý kilometr. Zatímco v loňském roce byla cena za kilometr 41 korun, nově by to mělo být 59 korun. „Zvyšování ceny dopravce za ujetý kilometr je pochopitelné, především s ohledem na mzdové náklady, náklady na pohonné hmoty či pořizování nových autobusů, a netýká se samozřejmě pouze nás. Pro porovnání mohu uvést dva příklady obdobných výběrových řízení z posledních měsíců. V České Lípě byla vysoutěžena cena za ujetý kilometr 57,88 korun a v Dopravním sdružení obcí Jablonecka dokonce 68,80 korun,“ přiblížil situaci Jindřich Vařeka a zároveň dodal: „Pokud by byly zachovány tržby a počty najetých kilometrů jako v loňském roce, znamená to pro město o 12 milionů vyšší výdaj.“
Nově bychom tedy měli mít mladší autobusy, z nichž 83 procent bude vybaveno klimatizací. Změna nastane také v designu. Ten budou mít všechny autobusy jednotný – červeno-černý – a navíc, právě město bude jako jediné rozhodovat o možnosti umístění reklamy.
Po zkušenostech s městskou hromadnou dopravou město ve výběrovém řízení zadalo zcela jasné podmínky, abychom se vyhnuli tomu, že v Příbrami budou jezdit jedny z nejstarších českých autobusů...
V pondělí zasedla hodnotící komise. „Nabídky firmy Arriva Střední Čechy byla podle kvalifikačních předpokladů akceptovatelná. Jediným nedostatkem bylo nepředložení ekonomického rozpočtu, který se firma zavázala obratem dodat. V pátek usedneme nad touto nabídkou znovu, aby mohlo být výběrové řízení dokončeno,“ uvedl místostarosta města Martin Buršík.
V zadávacích podmínkách soutěže bylo kromě ceny a vybavenosti vozů také její maximální stáří. „Náš požadavek na průměrné stáří vozů byl 7 let a maximální stáří vozu 10 let. Tento požadavek dopravce dokonce ještě ponížil, takže nově bychom ve městě měli mít autobusy v průměru 6,5 roku staré,“ uvedl starosta Jindřich Vařeka. Zde je potřeba dodat, že současný průměr vozů je 9,87 roku s tím, že nejstarší autobus v Příbrami je v provozu 21 a druhý nejstarší 19 let.
Podle nabídky se zvýší také cena za ujetý kilometr. Zatímco v loňském roce byla cena za kilometr 41 korun, nově by to mělo být 59 korun. „Zvyšování ceny dopravce za ujetý kilometr je pochopitelné, především s ohledem na mzdové náklady, náklady na pohonné hmoty či pořizování nových autobusů, a netýká se samozřejmě pouze nás. Pro porovnání mohu uvést dva příklady obdobných výběrových řízení z posledních měsíců. V České Lípě byla vysoutěžena cena za ujetý kilometr 57,88 korun a v Dopravním sdružení obcí Jablonecka dokonce 68,80 korun,“ přiblížil situaci Jindřich Vařeka a zároveň dodal: „Pokud by byly zachovány tržby a počty najetých kilometrů jako v loňském roce, znamená to pro město o 12 milionů vyšší výdaj.“
Nově bychom tedy měli mít mladší autobusy, z nichž 83 procent bude vybaveno klimatizací. Změna nastane také v designu. Ten budou mít všechny autobusy jednotný – červeno-černý – a navíc, právě město bude jako jediné rozhodovat o možnosti umístění reklamy.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: Eva Švehlová
DiS.
DiS.
autor: top