Prodejce nemusí obsloužit zákazníka bez nasazeného respirátoru, upozorňuje inspekce
21. srpna 2021 (07:36)
foto: ilustr/pixabay
Na sociálních sítích se šíří dezinformace, že inspekce takové jednání prodejců kvalifikuje jako diskriminaci.
Na Českou obchodní inspekci se v poslední době čím dál častěji obrací zákazníci s dotazy ohledně údajné diskriminace, když nejsou vpuštěni do obchodu bez respirátoru nebo roušky. Závěr inspekce však hovoří jasně, prodávající může zákazníka bez ochranného prostředku odmítnout obsloužit.
„Povinnost nosit respirátor ve vnitřních prostorech aktuálně stanoví mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví a prodejce se rozhodně nedopouští diskriminace, pokud nevpustí do provozovny zákazníka bez respirátoru,“ vysvětluje mluvčí inspekce Jiří Fröhlich.
Na sociálních sítích se také šíří dezinformace, že inspekce takové jednání prodejců kvalifikuje jako diskriminaci. „Informace o tom, že inspekce takové jednání postihuje, je falešnou zprávou, která je často šířena na sociálních sítích,“ dodal Fröhlich.
Jedna výjimka však existuje. Lidé, kteří nemohou ze zdravotních důvodů nosit respirátor, ho nemusí nosit. Musí mít ale potvrzení od lékaře. Schválila to na konci července vláda.
Nošení roušek a další ochrany dýchacích cest se stalo jedním ze symbolů boje proti nemoci covid-19. Jejich zavedení loni v polovině března přijímala veřejnost různě. Roušky se loni nosily do začátku července, po letním uvolnění se v září vrátily. Od letošního února je převážně nahradily respirátory.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz/ČOI
autor: Tomáš Pečenka