Proč ještě nebylo centrum sociálních služeb zapsáno do rejstříku?
29. ledna 2016 (15:38)
Jedním z témat závěrečné diskuze na posledním zasedání příbramského zastupitelstva bylo i nezapsání Centra zdravotních a sociálních služeb do rejsříku služeb. Centrum přitom vzniklo již v polovině minulého roku.
Přinášíme vyjádření odboru práva a veřejných zakázek k celé záležitosti:
Návrh na zápis fúze sloučením příspěvkové organizace Pečovatelská služba města Příbram a příspěvkové organizace Městské jesle a rehabilitační stacionář Příbram byl podán v souladu se zákonem č. 304/2013 Sb., o veřejných rejstřících právnických a fyzických osob a nařízení vlády č. 351/2013 Sb., ve lhůtách stanovených tímto zákonem. V případě tohoto návrhu, který podával MěÚ Příbram, soud mylně vyzval k doplnění podání Centrum sociálních a zdravotních služeb Příbram a nikoli navrhovatele, tedy Město Příbram. Soud tento návrh zamítl s odůvodněním, že jej podal navrhovatel (Město Příbram), který není aktivně legitimován tento návrh podat.
S ohledem na to, že se mezitím změnila osoba ředitele centra, nebylo podáno odvolání, ale nový návrh, jehož součástí bylo poučení soudu, že jediným oprávněným a aktivně legitimovaným k podání návrhu fúze příspěvkových organizací je jejich zřizovatel, tedy město Příbram, což bylo deklarováno judikaturou Vrchního soudu. Městský soud v Praze uznal své pochybení, ale v listopadu 2015 zaslal usnesení, kterým žádá o doplnění nového návrhu tak, aby splňoval náležitosti zápisu fůze obchodních společností. Na toto usnesení bylo reagováno a se soudem bylo vysvětleno, jaké náležitosti má mít návrh na zapsání fúze příspěvkových organizací do obchodního rejstříku. V současné době by již neměla být žádná překážka k provedení zápisu předmětné fůze a soud byl dotázán, proč tak nebylo doposud učiněno. (Zápis příspěvkové organizace má pouze deklaratorní povahu, neboť dle zákona 250/2000 Sb. ke vzniku, k rozdělení, sloučení, splynutí nebo zrušení příspěvkové organizace dochází dnem určeným zřizovatelem v rozhodnutí).
Přinášíme vyjádření odboru práva a veřejných zakázek k celé záležitosti:
Návrh na zápis fúze sloučením příspěvkové organizace Pečovatelská služba města Příbram a příspěvkové organizace Městské jesle a rehabilitační stacionář Příbram byl podán v souladu se zákonem č. 304/2013 Sb., o veřejných rejstřících právnických a fyzických osob a nařízení vlády č. 351/2013 Sb., ve lhůtách stanovených tímto zákonem. V případě tohoto návrhu, který podával MěÚ Příbram, soud mylně vyzval k doplnění podání Centrum sociálních a zdravotních služeb Příbram a nikoli navrhovatele, tedy Město Příbram. Soud tento návrh zamítl s odůvodněním, že jej podal navrhovatel (Město Příbram), který není aktivně legitimován tento návrh podat.
S ohledem na to, že se mezitím změnila osoba ředitele centra, nebylo podáno odvolání, ale nový návrh, jehož součástí bylo poučení soudu, že jediným oprávněným a aktivně legitimovaným k podání návrhu fúze příspěvkových organizací je jejich zřizovatel, tedy město Příbram, což bylo deklarováno judikaturou Vrchního soudu. Městský soud v Praze uznal své pochybení, ale v listopadu 2015 zaslal usnesení, kterým žádá o doplnění nového návrhu tak, aby splňoval náležitosti zápisu fůze obchodních společností. Na toto usnesení bylo reagováno a se soudem bylo vysvětleno, jaké náležitosti má mít návrh na zapsání fúze příspěvkových organizací do obchodního rejstříku. V současné době by již neměla být žádná překážka k provedení zápisu předmětné fůze a soud byl dotázán, proč tak nebylo doposud učiněno. (Zápis příspěvkové organizace má pouze deklaratorní povahu, neboť dle zákona 250/2000 Sb. ke vzniku, k rozdělení, sloučení, splynutí nebo zrušení příspěvkové organizace dochází dnem určeným zřizovatelem v rozhodnutí).
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz
autor: MJ