25. 11. svátek má Kateřina




Příštím hostem chatu bude místostarosta Václav Švenda

CHAT
21. května 2015   (09:12)
Příštím hostem chatu bude místostarosta Václav Švenda
foto: pribram.cz

Chat se uskuteční 18. června od 10 hodin.



Další osobností, která přijala pozvání do našeho chatu je místostarosta města Václav Švenda (TOP 09), který má jako jediný člen současné rady politické zkušenosti z předchozího volebního období, ve kterém byl opozičním zastupitelem.

Václav Švenda se narodil v roce 1974 ve Vejprtech, ale od svých dvou let žije v Příbrami, kde současně podniká a kde několik let působil jako učitel informačních technologií a to na Integrované střední škole hotelového provozu, obchodu a služeb.

Do politiky vstoupil v roce 2009, kdy se stal členem právě vznikající strany TOP 09. Hned následující rok byl zvolen do městského zastupitelstva. Současně je místostarostou města. Švenda je ženatý a má dva syny. Mezi jeho koníčky patří příroda, cestování a sport.

Své dotazy můžete pokládat pomocí formuláře dole.

Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz
autor: MJ



Osobnost odpovídala na dotazy (on-line).

Pane Švendo, proč jste vyhodil z místa ředitele knihovny p. Kabíčka?
Karel Vlk
21. 05. 2015 (13:44:21)   

Dobrý den. Situací v knihovně jsem se zabýval několik měsíců a analyzoval, co lze změnit k lepšímu. Nakonec jsem dospěl k názoru, že je třeba změna ve vedení. Po lidské stránce si pana Kabíčka velmi vážím, ale jako místostarosta, který je odpovědný za kulturu, mám povinnost dívat se také na manažerské přínosy. Manažerské řízení Knihovny Jana Drdy selhávalo a jen se ukazovaly praktické důsledky zpackaného výběrového řízení, jež realizovala ještě předchozí koalice. Od ředitele příbramské knihovny očekávám, že by měl mít určitou vizi nebo představy, které by chtěl realizovat. Knihovna Jana Drdy je velmi důležitá příbramská instituce, která získává v součtu značné prostředky z městského rozpočtu a jež plní klíčovou službu ve vztahu k dětem, mládeži, dospělým a kulturní veřejnosti jako celku. V jejím čele tedy musí stát člověk, který dokáže instituci rozvíjet, přinášet inspiraci a nové pohledy, a zároveň má manažerské zkušenosti a potřebnou razanci při řešení problémů. Věřím, že takového člověka najdeme v novém výběrovém řešení.  

Pane Švendo, proč pořád mlčíte a nic neříkáte v době jednání zastupitelstva? Jakoby jste neměl vlastní názor. Jste ve vleku Vařeky a děláte jen co on Vám nařídí? Jak jinak si lze vysvětlit Váš nelogický, zbabělý a ubohý způsob likvidace pana Mgr. Kabíčka.
Luboš Oslzlý
21. 05. 2015 (14:55:24)   

Stačí, když budete sledovat jednání zastupitelstva, která běží online (což je mj. výsledek úsilí současné koalice). Musel byste uznat, že se na jednáních zastupitelstva vyjadřuji. Vyjadřuji se ovšem k věcem, kde to má smysl, protože nechci blokovat jednání pětadvaceti zastupitelů. Ve vleku pana Vařeky nejsem já ani mí další kolegové z TOP 09. Jsme součástí jedné koalice, která se domluvila na spolupráci v tomto volebním období. A jako taková koalice jsme si řadu věcí už vyříkali nebo o nich průběžně diskutujeme na jednáních rady nebo při jiných příležitostech.

V předešlé odpovědi jsem vysvětloval, proč byl odvolán pan Kabíček. Dodal bych jen, že nelogičnost rozhodnutí byste měl hledat spíše v tom, jakým způsobem probíhalo výběrové řízení na post ředitele knihovny před několika lety. S peripetiemi, které kolem toho byly, se můžete seznámit při čtení článků z té doby.  

Pane Švendo, nařídil Vám pan Vařeka, abyste vyhodil ředitele Mgr. Kabíčka? Nařídil Vám Vařeka, abyste dnes vyhodil dalšího zaměstnance KJD pana Chvála? Proč vytváříte frontu nezaměstnaných a zatěžujete tak úřad práce? Před volbami jste slibovali vytváření nových pracovních míst a tím oživení města Příbrami! Ale místa obsazujete jen neodbornými lidmi bez příslušného vzdělání i praxe, vaše kamarádky a kamarády. Působíte nedůvěryhodně.
ing. vedral
27. 05. 2015 (10:34:42)   

K panu Kabíčkovi jsem se už vyjádřil, pan Chvál dostal výpověď z toho důvodu, že se měnila organizační struktura Knihovny Jana Drdy. Přitom tato změna nebyla ničím novým. Příbramská knihovna až do roku 2011 pracovala v režimu, kdy měla jednoho řádného ředitele. Pak najednou vzniklo další místo takzvaného manažera knihovny. Mým cílem i úkolem jako místostarosty radnice je dbát na efektivní vynakládání prostředků z městského rozpočtu. Příbramská knihovna nepotřebuje pozici ředitele a zároveň manažera. Ke změně organizační struktury jsme tedy přistoupili z toho důvodu, aby řízení knihovny (ale také informačního centra) bylo efektivnější, zahrnovalo méně na sebe navazujících stupňů a byla jasná odpovědnost za jednotlivá rozhodnutí. Výkon knihovny by se přitom neměl změnit, protože – jak jsem uvedl výše – jen jsme se vrátili k původní organizační struktuře, která nevytvářela dvojkolejnost v řízení.

Zjednodušení řízení určité instituce šetří městské peníze, které lze použít na smysluplné projekty. V případě úspory jednoho úředníka se včetně odvodů bavíme o částkách v řádu několika set tisíc korun ročně. Úředníků má být tolik, aby efektivně zajišťovali služby občanům. V minulém volebním období se zde přitom rozbujela praxe, kdy se v příspěvkových organizacích vytvářela, často dost neprůhledně, nová pracovní místa.
Pro straníky, pro lidi, kteří neuspěli ve volbách apod. To muselo skončit, protože město a městské organizace se nemohou stát trafikami – jak vy říkáte – pro kamarády a kamarádky. Naším cílem je, aby jednotlivá místa byla obsazena lidmi, kteří prošli výběrovými řízeními a splnili příslušné kvalifikační předpoklady. A to se v drtivé většině případů daří.  

Dobrý den, pane místostarosto. Můžete prosím naznačit, kdy začnete plnit volební program?
Radek Vejvoda
05. 06. 2015 (12:19:33)   

Volební program plníme od října loňského roku, kdy jsme uspěli v komunálních volbách. Naše priority a programové body se podstatně kryly s programem našeho koaličního partnera. Své výchozí body pro spolupráci v tomto volebním období jsme prezentovali a soustavně postupujeme v naplňování této koaliční dohody.  

Pane místostarosto, kdo z Vás místostarostů má v gesci kulturu?
Bomber Bomberda
05. 06. 2015 (17:02:50)   

Kulturu mám na starosti já, proto jsem také řešil záležitost knihovny.  

Jaký je Váš názor na mimomanželské vztahy na pracovišti?
Radek Vejvoda
08. 06. 2015 (13:04:29)   

Byl jsem do tohoto chatu pozván jako místostarosta města, z této pozice mi to nepřísluší komentovat. Pokud se mě ptáte jako Václava Švendy, pak si myslím, že žijeme v natolik svobodné společnosti, kde rodinný stav a vzájemné vztahy, natož citové, nepodléhají společenskému odsudku. Proto to v zásadě neřeším. Svým založením inklinuji k trvalým osobním vztahům, nejlépe v manželském svazku, ale to neznamená, že bych chtěl někomu mluvit do života a vnucovat mu své přesvědčení o tom, jak má žít.   

Zdravím, pane Švendo. Mám spíš filosofický dotaz. Ve vedení města je nyní jeden z nejbohatších muž v Příbrami. Místostarostou jste vy, další úspěšný podnikatel s několika obchody v Pražské ulici. Nebojíte se, že tím ztrácíte kontakt s občany, kteří berou 13 tisíc měsíčně a jsou rádi? Ptám se především proto, že pan Vařeka odsoudil dřívější privatizaci bytů, že tím město přišlo snad i o miliardy. Ale tito lidé by si byty za tržní ceny nikdy koupit nemohli! Nebo by se zadlužili hypotékou na celý svůj život a jejich už tak špatná kupní síla by se ještě snížila.
Pavel Votruba
09. 06. 2015 (07:46:20)   

Když kladete filosofický dotaz, pokusím se odpovědět z  větší šíře. Když jste součástí jakékoliv sociální, ekonomické nebo kulturní skupiny, logicky máte menší kontakt s těmi, kteří se ocitají v jiné situaci. To ale neznamená, že tato společnost je rozdělená podle nějakých tříd, vrstev či kast, které jsou vzájemně neprostupné, jež by se nesetkávaly a jež by spolu nedokázaly nejrůznějšími způsoby komunikovat. Jistě uznáte, že má-li člověk určité životní zkušenosti, empatii, toleranci, ochotu naslouchat a vnímat situaci ostatních, je v zásadě jedno, kam náležíte. Hodně politiků říká, že „chodí mezi lidi“ nebo „mluví s lidmi“, aby něco vidělo a slyšelo a mohlo se podle toho zachovat. Myslím si, že jsou to pouze populistické řeči, které mají vyvolat iluzi, že jejich osobní názor je podepřen názorem lidí. Myslím, že můžete být úspěšný podnikatel, ale zároveň to neznamená, že jste proti lidem, kteří nepodnikají, kteří jsou vašimi zaměstnanci, proti lidem bez práce či bez domova. Toto mínění se neustále snaží vytvářet určitá sorta politiků, kterým vyhovuje rozdělování společnosti, protože následně mohou snáze reprezentovat určitou její část. A všimněte si, že ti, kteří zastupují takzvaně chudé lidi, pak často rovněž podnikají, jezdí v drahých vozech, jedí ve vybraných restauracích nebo mají zajímavé příjmy ve státní správě. Pouze navenek ale mají dres politické strany, jež oslovuje masu méně majetných lidí. Osobně to považuji za pokrytectví. My takto postupovat nechceme. Na nic si nehrajeme, chceme pouze řádně spravovat toto město. A s tím souvisí i pochopení pro obyvatele, kteří tu žijí. Zda je momentálně někdo v nízkopříjmové skupině, nebo se mu daří podstatně lépe, nehraje v tomto ohledu sebemenší roli.

Prodej bytů je opět na delší odpověď: Příbram šla cestou měst, která vyprodala bytový fond způsobem, který nepovažuji za šťastný. Pokud bylo možné koupit si šedesátimetrový byt za cenu rodinné dovolené, jistě uznáte, že je něco špatně. Někteří politici zde opět vytvářejí dojem, že my bychom bývali chtěli prodávat za milion. Tak to prostě není. Byty mohly být prodány za 200.000 nebo 250.000 korun, tedy stále velmi výhodně pro nové nabyvatele, ale zároveň nikoliv za naprosto dumpingové ceny. Město s byty vyprodalo značnou část své majetkové podstaty, a tedy na dlouho předurčilo svůj ekonomický osud (Podobně lehkovážně město vyprodalo své pozemky na strategických místech pro podnikání, dnes vidíme, že utržené peníze byly naprosto neadekvátní a o nových pracovních místech vstupem nového investora si můžeme nechat jen zdát.). A finanční osud tohoto města je proto neradostný. Zatímco například Písek hospodaří s přebytkem několika set milionů korun, u nás zůstal projedený rozpočet, který v plusu udržuje jen každoroční úvěrování. Jsme prakticky bez městských bytů, bez velké části nebytových prostor, bez pozemků k rozvoji města a přilákání investora, který by poskytl lidem práci. V tomto důsledku se Příbram vylidňuje, to tlumí i podnikatelskou aktivitu, čímž dále klesá příjem do rozpočtu. Skutečnost je taková, že značná část lidí (a často těch nejchudších), která přišla levně k vlastním bytům, je okamžitě prodala za tržní ceny. Někteří se bytů zbavili velmi pod cenou a nyní opět bydlí ve „svém“ bytě, ovšem už za tržní nájem. Tím se bohužel dosáhlo jediného, a to prodloužení dojmu jisté neodpovědnosti. Pokud budete lidem rozdávat věci prakticky zadarmo (přiznejme si, že 800 korun za metr čtvereční bytu – oproti minimálně 12.000 „tržním“ korunám – je „téměř zadarmo“), dostávají občané jen impuls, že se o ně stále někdo stará – stát, kraj, město… Ale svět se v tomto změnil, všichni musí být více odpovědní sami za sebe. Další neblahý efekt „privatizace“ bytů byl v tom, že město nebude mít peníze pro podporu mj. právě těch méně majetných spoluobčanů, o nichž jste hovořil. Předchozí politické garnitury v Příbrami rozdávaly lidem z městského rozpočtu. Když už na to nebyly peníze, snažily se vyprodat kdeco. A nyní se už ocitáme v situaci, kdy se vyprodávat jen tak nedá (a tato koalice to rozhodně ani nemá v úmyslu). Žádný finanční polštář nemáme, a tak se nejspíš bude muset přikročit k postupnému zvyšování například cen za některé služby města. Na což bohužel budou nejvíce doplácet právě méně majetní lidé. Pokud bychom si nenechali v minulosti projíst majetkovou podstatu Příbrami (včetně bytů), dnes by k tomu nemuselo docházet.  

Pan Švendo, ještě jeden dotaz. Opravdu si myslíte, že se komunálními volbami něco změnilo? Politiku sleduji jen tak jedním okem, ale mám pocit, že jediné, co je nové, tak to, že na šaškárnu/zastupitelstvo se můžeme koukat skrz kameru...
Pavel Votruba
09. 06. 2015 (07:50:26)   

Myslím, že se změnilo. Děláme řadu věcí, které nejsou při sledování „jen tak jedním okem“ vidět. Narovnáváme pro město nevýhodné vztahy s dodavateli, do komisí k výběrovým řízením zveme zástupce opozice, rušíme zbytečná pracovní místa v příspěvkových organizacích, která město stojí statisíce korun ročně, pracujeme na zvýšení kvality městem poskytovaných služeb, snažíme se být otevření a komunikativní ve vztahu k občanům, usilujeme (a v mnohém se to už podařilo) o rozbití léta vytvářených a posilovaných vazeb mezi úředníky, místními podnikateli a zastupiteli, otevíráme témata, která předchozí politici nechtěli vůbec řešit (velké a neřešené kauzy, investování ve městě), zefektivňujeme fungování městského úřadu apod. Bohužel také vidíme, že řada věcí je velmi obtížně řešitelných. Když například zjistíte, že město prodalo lukrativní pozemky pro případné nové investory za pětinu tržní ceny, a nechalo si ty, jež nikdo nechce a na které nejsou přístupy z veřejných komunikací, říkáte si, že tohle nemohl nikdo činit pro blaho Příbrami. Možná kdyby v té době více lidí sledovalo počínání zastupitelstva, a město tedy fungovalo transparentně, k takovému závěru bychom dnes nedospěli.  

Dobrý den, hodně mě překvapuje, že v médiích se často píší různé texty (někdy to zavání pohádkami, či povídkami) pana starosty a paní místostarostky, ale o vás moc slyšet není. Přitom jsem od mnoha lidí slyšel, že jste sympatický a schopný muž. To máte zakázáno se nějak výrazněji projevovat? Copak na radnici nepracujete? Můžete nás tedy alespoň tady seznámit s tím, co na radnici děláte a co se vám už podařilo?
Filip Křivonoska
16. 06. 2015 (10:04:05)   

Jak jsem už naznačil v předchozích odpovědích, nic zakázáno nemám. Na principu zákazů společná koalice opravdu nefunguje. Máte pravdu, že je potřeba spoustu věcí vysvětlovat nebo na ně podávat názor. Do budoucna chci na tomto zapracovat.

V ruce mám váš volební program a napadá mě několik otázek. Bude docházet k pravidelným setkáním občanů s představiteli města, které jste slibovali? Co Family park u lesoparku? Máte tam i řádné využití letního kina na promítání filmů a koncertů? Chápu, že vše nejde hned, ale už se na tom pracuje? Nebo jste zjistili, že to není jentak a ono prostě nepůjde jen s vašimi koaličními partnery říct "Prostě to uděláme?".
Filip Křivonoska
16. 06. 2015 (10:11:19)   

Jsme na radnici přibližně půlroku a spíše se doposud zaměřovali na to, jak nejrůznější věci stabilizovat, zefektivnit a zlepšit fungování příspěvkových organizací. Setkávání s občany chceme určitě realizovat, z části to funguje už nyní formou elektronické komunikace, ale určitě proběhnou i osobní setkání.

Co se týká letního kina, na jaře zde proběhla poměrné rozsáhlá údržba, která se týkala opravy laviček, zdí, výmalby toalet, úpravy zeleně a nátěrů dřevěných nebo ocelových konstrukcí. Už zde proběhl velký koncert nadace Chci pomoci, zanedlouho vypukne první ročník Humorfestu a chystají se i další akce. Z ekonomických důvodů se ale ani letos nebude promítat. Zapůjčení filmu je poměrně nákladná záležitost, kterou ne zcela vyvažuje návštěvnost. A to nemluvě o tom, že když zrovna není pěkné počasí, nepřijde prakticky nikdo. My ovšem musíme za kopii zaplatit. V případě lesoparku zatím pracujeme na zlepšení stávajícího stavu tak, aby byla se tato velmi pěkná část Příbrami pro občany zatraktivnila bez nutnosti velkých investic.

Programové prohlášení pro volební období 2014 - 2018 je dokument, který stanovil Vaše cíle. Zajímá mne především bod I. Transparentnost města. Jaká je Vaše vize a plány v této oblasti? Děkuji za konkrétnější odpověď.
Patricie Holasova
16. 06. 2015 (21:47:52)   

Mojí vizí je maximálně otevřená radnice. Mým velkým vzorem při naplňování této vize je poslanec TOP 09 Jan Farský (předkladatel zákona o registru smluv a bývalý starosta města Semily). S Janem Farským jsem se také krátce po nástupu do funkce sešel a konzultoval s ním jeho praxi v Semilech. Od našeho nástupu na úřad se snažím tuto vizi také naplňovat. Oproti předchozí praxi se nám podařila již spousta změn k lepšímu. Zde je pár příkladů: Prakticky od prvního pracovního zasedání jsme realizovali on-line přenos ze zastupitelstva, zveřejňujeme podrobný rozpočet města a podkladové materiály pro zastupitele, do výběrových komisí zveme zástupce opozice, pořádáme pravidelné tiskové konference a prostřednictvím tiskových zpráv informujeme média o veškerém dění radnici. Snažíme se i o lepší propagaci pronájmů, vypsaných výběrových řízení i služeb všech městských organizací. Založili jsme i nový facebookový profil města. V rámci minimalizace rizik korupčních jednání jsme také provedli organizační změny, a to např. rozdělení odboru, který v minulosti zajišťoval jak realizaci veřejných zakázek, tak výběr jejích dodavatelů.

Na radnici jsme teprve sedm měsíců. Řada složitějších věcí bohužel na realizaci stále čeká, ale to neznamená, že na nich nepracujeme, nebo je nechceme uvést v život. Jedná se například o zveřejňování smluv, rozklikávací rozpočet, archiv záznamů ze zastupitelstva, atd.  

Mne by zajímalo, proč byl, pane Švendo, odejit(nebo vyhozen?) ze Střední integrované školy v Příbrami?
Martin Tomsa
16. 06. 2015 (22:28:24)   

Pane Tomso, bohužel máte velmi špatné informace. Z ISŠ jsem odešel sám a to je možné si samozřejmě ověřit. Tento krok jsem však zvažoval velmi dlouho. Učitelské povolání mám rád, ale dostal jsem se do situace, ve které člověk musí zvažovat životní priority. Má žena čekala druhé dítě a podnikatelské aktivity, které jsem vykonával souběžně s učitelským povoláním, se rozšířily. Abych měl dostatek času na svou rodinu, musel jsem se něčeho vzdát...

Který je Váš oblíbený filozof?
Jan Pixa
16. 06. 2015 (22:30:23)   

Při mých vysokoškolských studiích mne asi nejvíc oslovil Immanuel Kant se svými Základy metafyziky mravů. 

Pane Švendo, zjistil jsem, že kulturu města máte na starosti právě Vy. Protože paní tisková mluvčí radnice, Pavlína Svobodová, dodnes neodpověděla na naší otázku. Prosíme o konkrétní odpověď Vás: Mohl byste nám sdělit: Kdy probíhalo výběrové řízení na pomník obětem holocaustu? Kolik sochařů se přihlásilo do výběrového řízení? Jaké návrhy, kromě sochaře Michala Blažka, a kteří sochaři předložili? Kdo byl v odborné komisi, která posuzovala jednotlivé návrhy pomníků? Kdy tato odborná komise zasedala? Kolik město stál pomník, který vytvořil Michal Blažek? Kde bychom si mohli prohlédnout dokumentaci k tomuto řízení? Děkujeme. Jan Nedoma
Jan Nedoma
16. 06. 2015 (22:33:42)   

Pane Nedomo, uctění památky příbramských a březohorských židovských obětí holocaustu byla společná akce města Příbrami, Federace židovských obcí v ČR, Státního okresního archivu Příbram, Hornického muzea Příbram, Institutu Terezínské iniciativy a několika zainteresovaných osob. Výsledkem jsou vydání publikace Synagoga v Příbrami a místní židovské obyvatelstvo, která byla představena 7. května, a slavnostní odhalení pomníku v Parku Přátelství. Smyslem celého našeho snažení bylo především uctít památku našich padlých židovských občanů, a to vše v souladu s židovskou tradicí. Pokud vás zajímá výběrové řízení na zhotovení pomníku, případně kolik sochařů se přihlásilo do výběrového řízení, budete se muset obrátit na Federaci židovských obcí v ČR. Ta totiž oslovila sochaře podle svých požadavků vzhledem k židovským tradicím a zhotovení pomníku rovněž financovala. Město Příbram od Federace obdrželo i grant na vydání zmíněné publikace. Co se týče dalších nákladů na pomník, kámen zdarma věnoval příbramský zastupitel Petr Kareš, transport a osazení kamene zajistily Technické služby Příbram v rámci svého rozpočtu. Jak vidíte, i velké věci nemusí stát velké peníze. Využívám této příležitosti, abych všem, kteří se na této věci podíleli, vyjádřil svůj obdiv a poděkování.  

Pane místostarosto, proč pořád mlčíte a nic neříkáte. Nezlobte se, ale na zastupitelstvu jen mlčíte. Někdo Vám zakázal mluvit? Nijak výrazně se neprojevujete. Mám dojem, že se bojíte nebo si nejste jistý. A dále mne zajímá Váš osobní názor na poslední "Rozjímání", které napsal pan Vařeka do Kahanu. Jak si máme, my občané, kteří jsme šli k volbám, že starosta Vařeka napsal a zveřejnil: "A politiku ať si vezme třeba čert rohatý!" To pana Vařeku politika už nebaví? Proč tedy vůbec vstupoval do politiky? Tak na tento přístup není nikdo z nás zvědavý.
Ludvík Březovský
16. 06. 2015 (22:41:29)   

Nikdo mi samozřejmě mluvit nezakázal a ani bych si to nikým zakázat nenechal. Kdo sledoval dění v zastupitelstvu v minulém období, kde jsem patřil mezi nejčastěji diskutující opoziční zastupitele, může mít pocit, že se tolik neprojevuji. Jak jsem již říkal u některé z předchozích otázek, vyjadřuji se pouze k věcem, kde to má smysl, protože nechci bezdůvodně prodlužovat už tak neúměrně dlouhá jednání zastupitelstva.

Myslím, že jste správně nepochopil obsah tohoto velmi citově a emocionálně zabarveného červnového úvodního slova starosty. Starosta zde popisuje svůj prožitek při neobyčejném setkání s 98letou paní, které jsme společně přišli popřát k jejím narozeninám. Vaše citace poslední věty „A politiku ať si vezme třeba čert rohatý!“ je tak vytržená z kontextu této úvahy. Doporučuji, přečtěte si úvodní slovo ještě jednou a třeba pochopíte vyšší hodnotu jeho obsahu.

Pane místostarosto, doufám, že odpovíte na všechny otázky a nebo dáte pauzu, jako při jednání na zastupitelstvu? Všiml jsem si, že když nechcete jednat nebo odpovídat na (vám všem) nepříjemné otázky i z řad občanů, tak vždy někdo z vás do toho hodí slovo "pauza". A po přestávce se k onomu (vám všem) nepříjemnému tématu již nevracíte. Jak se stavíte k Pikrtovi, který na předposledním jednání zastupitelstva žadonil, že chce jít domů, že to nebaví? Prosím Vás, toto si zvolený zastupitel nesmí vůbec dovolit! Tak když to Pirkta nebaví, nebaví ho sedět a jednat ve věci občanů, tak ať jde domů a nezabírá místo někomu, koho by to bavilo. Mám dojem, že jste všichni zapomněli, kým jste byli zvoleni!
Mareš Mareš
16. 06. 2015 (22:49:06)   

Pane Březovský, v rámci svých časových možností se budu snažit odpovědět na většinu otázek a to v pořadí, ve kterém byly položeny. Nebudu odpovídat na otázky, které si kladou za cíl někoho urážet. Žádost pana Pikrta je ve vaší otázce bohužel vytržená z kontextu děje.
Šlo již o závěr jednání, kdy v rámci diskuse probíhal velmi dlouhý a argumentačně nepřehledný příspěvek kolegy Kareše. Já jsem tehdy vnímal vystoupení kolegy Pikrta spíše jako zpětnou vazbu na kvalitu příspěvku pana Kareše, než jako nezájem pracovat pro občany. Byl to však pouze můj dojem z celé situace. Na skutečný motiv se raději zeptejte pana Pikrta.

Pane místostarosto, co si myslíte o rádoby chytrých a filozofických rozjímáních starosty Vařeky? Snad se nebudete bát pravdivě odpovědět. Mně se totiž rozjímání pana Vařeky nelíbí a myslím si, že se starosta má zabývat jinými věcmi než psát nesmysly.
Petr Lis
17. 06. 2015 (07:44:16)   

Je to věcí názoru. Nemám tolik času číst všechny články pana starosty. Větší část těch, které jsem četl, považuji za zajímavé.

Dobrý den, doslechla jsem se, že provozujete několik obchodů v Pražské. Jak jste se k tomu, prosím, dostal? Zvažuji také začátek podnikání v Příbrami, ale nevím, jestli je to dobrý nápad. Myslíte si, že to člověk uživí?
Marie Trčkalová
17. 06. 2015 (08:47:01)   

K obchodní činnosti jsem se dostal v počátku devadesátých let prostřednictvím svých rodičů, kteří právě v Pražské ulici téměř dvacet let provozovali obchod s ovocem a zeleninou.
Nejdřív jsem jim několik let pouze pomáhal v jejich podnikání a pak se pokusil realizovat i své vlastní obchody. Podnikáním se dnes živí spousta lidí, ostatně máme v zemi více než milion živnostníků.

A jak vlastně zvládáte oboje dohromady? Starat se o podnikání a o město? Díky
Marie Trčkalová
17. 06. 2015 (08:51:51)   

Důvěru svých voličů beru velmi vážně a z toho důvodu je pro mě práce pro město na prvním místě a věnuji ji více času než jen běžný fond pracovní doby. Své podnikání si však také chci udržet, do doby než funkci opustím. A to i z toho důvodu, že jsem proti jakýmkoliv trafikám, které byly pro vysloužilé politiky obvyklé. Udržet podnikání by se mi ale aktuálně nedařilo zvládat, kdybych neměl jako oporu svou rodinu a velmi šikovné zaměstnance.

Pane Švendo, prosím, v čem vlastně podnikáte? A které obchody v Příbrami vlastníte a provozujete? Děkuji.
Alenka Alenka
17. 06. 2015 (09:03:06)   

Podnikám v obchodě a telekomunikačních službách. Aktuálně provozuji s manželkou franšízové koncepty TIME OUT, VODAFONE a ALPINE PRO.

Proč jste zrušili provoz vláčku? To Vám tolik vadilo, že vláček jezdil k radosti dětem a nám důchodců? To víte, až budete starý také byste byl rád, kdybyste se mohl svést. Vadilo Vám, že vláček vozil lidi zadarmo? To víte, důchodci mají hluboko kapsy a za to, že řada z nich celý život pracovala by si snad zasloužili nějakou tu radost, nemyslíte? To chcete z každého ždímat za každou cenu peníze?
Starý občan
17. 06. 2015 (09:10:15)   

Turistický vláček jsme letos do provozu neuvedli zejména kvůli negativnímu stanovisku policie k plánovaným trasám. Toto stanovisko vydala policie s ohledem na zvýšený provoz v důsledku rekonstrukce některých ulic. Já sám jsem zastáncem provozu turistického vláčku a budu podporovat to, že když už jej máme, tak aby byl v následujícím roce opět v provozu a vozil obyvatele našeho města i turisty, děti i důchodce například na nově opravenou Svatou Horu. Co se týče jízdného, jsem pro jeho zavedení. Jízdné, a to i symbolické, má významný regulační efekt. Mnohokrát jsem byl svědkem, že se ve vláčku vozí stále stejní lidé, na děti, turisty a občasné cestující se kvůli tomu nedostalo.

Jaké je Vaše oblíbené jídlo?
Ludmila Koblasová
17. 06. 2015 (09:18:08)   

Nejoblíbenější je asi svíčková.

Jaký je Váš oblíbený film?
Ludmila Koblasová
17. 06. 2015 (09:18:28)   

Forrest Gump.

Váš oblíbený spisovatel?
Ludmila Koblasová
17. 06. 2015 (09:18:49)   

Oblíbil jsem si knihy od Dana Browna.

Kam letos pojedete na dovolenou?
Ludmila Koblasová
17. 06. 2015 (09:19:22)   

Příští týden jedu s rodinou na Slovensko a na konci prázdnin do Krušných hor.

Váš oblíbený zpěvák nebo zpěvačka?
Ludmila Koblasová
17. 06. 2015 (09:19:46)   

Josef Vojtek.

Kde a při jaké příležitosti jste se seznámil s Arnoštem Frauenbergem?
Ludmila Koblasová
17. 06. 2015 (09:22:16)   

S panem Frauenbergem jsem se seznámil prostřednictvím pana ředitele SZM Ing. Holobrady při společné schůzce na radnici.

Pane místostarosto, proč jste Vy osobně podpořil Humor fest? Proč jste dal na tuto poprvé konající se(neprověřenou)akci hned 400.000,-kč? Proč jste podpořil Humor fest i přesto, že Kulturní komise byla jednoznačně proti a podpořit tuto akci finančně nechtěla.
Rudolf Kléma
17. 06. 2015 (12:47:32)   

Myslím si, že takový projekt nadregionálního festivalu by mohl být v budoucnu našemu městu velmi přínosný. Festival humoru je zcela unikátním a doposud i neprověřeným konceptem, ale skladba programu (naleznete na www.humorfest.cz) i účinkujících (např. Luděk Sobota, Alois Náhlovský, Aleš Háma, Petr Jablonský, Lukáš Pavlásek, Jiří Lábus, Jakub Kohák atd.) je natolik atraktivní, že by festival mohl do Příbrami přilákat návštěvníky z celé republiky. Dotaci 392 000 korun, kterou zastupitelstvo festivalu schválilo, nepovažuji vzhledem k mnohonásobně vyššímu celkovému rozpočtu za nepřiměřenou. Navíc velká část těchto prostředků půjde zpět do městských organizací jako například nájemné za areál Nového Rybníka pro Sportovní zařízení města.

Proč jste poškodil Prokopskou pouť, která se koná ve stejné datum jako Humor fest? Víte vůbec, kdy se co koná? A jako to může kolidovat? Vzhledem k tomu, že jsem Vás osobně nikdy neviděl na Prokopské pouti, odhaduji, že je Vám to jedno.
Rudolf Kléma
17. 06. 2015 (12:49:40)   

Nevím, čím bych já osobně měl, poškodil Prokopskou pouť. Pokud myslíte tím, že jsem jako jeden z většiny zastupitelů hlasoval pro dotaci Humor Festu, tak to nepovažuji za poškození. To, že Humor Fest bude ve stejném čase, je věcí pořadatele, ale může to mít vzhledem k celorepublikovému zaměření této akce v konečném důsledku spíše synergický efekt. Pane Klémo, já jsem Vás bohužel na Prokopské pouti také neviděl, ale to nebude způsobené tím, že jsem tam nebyl, nýbrž tím, že Vás vůbec neznám.

Opravuji: Kulturní komise byla jednoznačně proti podpoře Humor festu, natož udělit hned jednorázovou částku ve výši 400.000,-Kč!
Rudolf Kléma
17. 06. 2015 (12:52:03)   

Pane místostarosto, jaký prostředek nejčastěji používáte k cestě do práce? Děkuji.
Martin Tomsa
17. 06. 2015 (12:59:35)   

Nejčastěji nohy :-)

Má otázky trošku z jiného soudku: Máte oblíbenou módní značku? Jakou? Máte oblíbený parfém? Který? Pijete pivo nebo víno? Jaké preferujete? Chodíte do městského bazénu v Příbrami?
Vera Tarantova
17. 06. 2015 (13:04:47)   

Má oblíbená módní značka? Nikdo asi nečeká, že bych neřekl Time Out :-)
Oblíbených parfémů mám několik např. JOOP – Night Flight, AZZARO – Chrome, BVLGARI – Aqva Marine,...
Určitě pivo a favoritem je Plzeňský Prazdroj.
Do městského bazénu chodím vzhledem ke svým časovým možnostem velmi sporadicky.

Dobrý den, bytová komise navrhuje podle zápisu z 18.3.2015 zvýšení nájmu v městských bytech z 18,- Kč na 60,- Kč a zakomponování valorizačních doložek do nájemních smluv.Bude se jednat o plošné zvýšení nájemného ve všech bytech? Nestydíte se?
jarda svoboda
17. 06. 2015 (23:18:48)   

Prosím, počítejte se mnou. 60 Kč krát 60 metrů čtverečních bytu. Nájem činí 3600 korun. Stačí se podívat na jakoukoliv inzerci s nájmem v Příbrami a zjistíte, že tržní cena bude přibližně jednou vyšší. Nájmy v městských bytech byly v Příbrami dlouhodobě udržovány na velmi nízké úrovni, což vedlo k tomu, že město nemělo na investice a většinu bytového fondu pak vyprodalo tragicky pod cenou, a že si lidé v nájmu jednoduše zvykli, že platí za šedesátimetrový byt přibližně tisíc korun. Snažíme se napravit něco, co posledních 15 let měly činit předchozí vlády na radnici, jež měly postupně zvyšovat ceny nájmu, aby získaly prostředky pro rozvoj bytového fondu. Předchozí koalice si ale udržováním nízkých nájmů vlastně kupovaly voliče. Tohle nepovažujeme za správné a je nám jasné, že za nárůst cen poneseme politickou odpovědnost. Skokový nárůst na Vámi zmiňovaných 60 korun za metr čtvereční není vzhledem k platné legislativě pro stávající nájemce možný. Úprava ceny pro stávávající nájemce je možná jen do výše 20% ročně (tj. v prvním roce o 3,60 Kč).  Znovu ale opakuji, že jen řešíme roky neřešenou situaci a nemůžeme dělat příliš nic jiného. Za celorepublikově unikátních 18 korun nájemného za metr čtvereční měsíčně nejste schopni byt udržovat, bez dotace z městského rozpočtu. Tedy z peněz nás všech a to i těch, kteří si koupí byty či domy za tržní ceny a platí ze svého všechny potřebné náklady.

Ještě mám další otázky: 1)Jaké chystáte podle komise pro výchovu a vzdělání změny v textu Volebního řádu školské rady? 2)Proč budete zdražovat bruslení pro veřejnost a lekce plavání pro děti? 3)Vláček byl nápad TOP 09 v minulých volbách, proč jste ho zakázali?
jarda svoboda
17. 06. 2015 (23:23:42)   

1)    Komise pro výchovu a vzdělávání navrhla Radě města Příbram celkem 3 změny. Dvě změny jsou formálního charakteru. Třetí změna se týká bodu 16. se stávajícím zněním: „Ředitel školy nebo jím pověřený zástupce se účastní jednání školské rady jako stálý host.“. Komise navrhuje uvést znění tohoto bodu do souladu s platnou legislativou, Zákonem č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, tzn. navrhuje text: „Ředitel školy nebo jím pověřený zástupce je povinen zúčastnit se zasedání školské rady na vyzvání jejího předsedy.“

 2)    Když jsme přišli na radnici, potvrdil jsem si, co jsme tušili. Rozpočet je projedený, rozpočtové příjmy města neadekvátní vůči výdajům. Předchozí vedení radnice udržovala záměrně nízké ceny služeb (včetně už zmiňovaných nájmů) a vlastně si tak kupovala voličskou přízeň části obyvatel Příbrami. Chceme to změnit. Hlavním důvodem je, že když chcete zlepšovat služby pro občany, potřebujete k  tomu finance, a ty nezískáte provozováním služeb na hranici rentability. V  případě bruslení i lekcí plavání jsme dospěli k  závěru, že tyto ceny jsou nízké. „Nevaříme přitom z  vody“, pečlivě sledujeme ceny v  jiných městech, které jsou srovnatelné s  Příbramí. Můžete tak učinit také. Schválně se podívejte, za kolik se bruslí jinde. I my se pochopitelně zamýšlíme nad rozumnou úrovní cen. Chceme, aby zůstaly přístupné pro širokou veřejnost, ale   zároveň potřebujeme získat prostředky pro modernizace a vyšší úroveň služeb. 

 3)    K  vláčku jsem se už vyjadřoval. Jinak máte pravdu, byl to volební nápad TOP 09, ale my jsme jej zamýšleli v  podstatně širším kontextu. Minulá koalice si z  celého konceptu rozvoje cestovního ruchu vytáhla – jak to bylo pro ni příznačné – jen ten nejviditelnější a veřejnosti nejlépe „prezentovatelný“ prvek.

Myslím, že otázky na mimomanželské vztahy na pracovištích jsou v rámci této diskuse poněkud mimo rámec. Ale vezměme to obecně,je pravdou, že jakýkoliv mimomanželský vztah na jednom pracovišti je de jure nepřípustný z hlediska střetu zájmů. Dále je takový stav především otázkou vlastního svědomí. Ten, kdo vědomě podvádí koná podvod zejména ve smyslu vůči sobě samotnému. Nechtěl bych být v pozici toho, kdo podvádí. Žel, ten kdo je naopak podváděn a neví o tom, že je vůči němu páchán podvod, je na tom lépe, ten má čisté svědomí. Stav, do kterého lze při páchání podvodu zajít má několik podob a zároveň je to veliké riziko z hlediska nepředvídatelných reakcí. Inu, podvádět se nemá. Kdo podvádí, podvádí především sám sebe. Něco jiného je oficiálně přiznaný mimomanželský vztah, v tomto případě je nevyhnutelný rozvod. Neboť klamaná strana nemůže být ani zůstat v pozici trvalého emocionálního ataku. Toť obecný charakteristika mimomanželských vztahů v rámci jednoho pracoviště.
Jura Savicky
18. 06. 2015 (00:03:03)   

Už jsem na tuto otázku odpovídal a vy jste sám podal spíše zamyšlení než dotaz. V mnohém s vámi souhlasím, na druhou stranu berme, prosím, v úvahu, že naše společnost jako celek je opravdu velmi liberální. Pokud už chceme hodnotit, měli bychom posuzované záležitosti zasadit do takového širšího kontextu. Stejně tak si myslím, že není třeba dávat do souvislosti mimomanželský vztah a pracoviště. V podstatě jsou to dvě mimoběžné věci, které spolu nemají nic společného. Na radnici nebo v příspěvkových organizacích pracují manželé, a nikdo neřeší otázky střetu zájmu, nikdo ani neřeší, zda jim to aktuálně v manželství klape, či nikoliv, zda třeba také neuvažují o rozvodu apod. Obecně si myslím, že bychom citové a vztahové věci měli nechat na těch, kterých se týkají.

Dobrý den pane Švendo. Zajímalo by mne s kým je spřízněná ing. Hana Divišová PhD, která vyhrála výběrové řízení na odbor školství. Ono je totiž zarážející, když bezprostředně po absolvování pohovoru jde do kanceláře místopředsedů Měst. úřadu a po chvíli vychází se svou sestrou. Oprávněně kritizujete personální praxi minulého vedení radnice, ale chováte se stejně.
Karel Šulc
18. 06. 2015 (07:40:41)   

Nevím o nikom z výběrové komise, s kým by byla Ing. Hana Divišová spřízněná. Co mohu říct zcela jistě je to, že paní inženýrka se svou sestrou nebyla ani v jedné z kanceláří místostarostů (domnívám se, že zde myslíte místostarosty – místopředsedové na úřadě nejsou). Já osobně jsem ji viděl při pohovoru poprvé a její výběr považuji v porovnání s ostatními uchazeči za nejvhodnější volbu. Jestli se paní inženýrka v této pozici osvědčí, samozřejmě ukáže až čas. Nesouhlasím s tvrzením, že bychom se v této souvislosti chovali stejně jako předchozí vedení.

Mám ještě jeden dotaz a to k výběrovému řízení na pozici ředitele Centra sociálních a zdravotních služeb. Proč ta komedie se zrušením minulého a vypsáním nového VŘ, když se jím stejně stane dočasně implementovaný Bc. Dušan Strakula. Souhlasíte se mnou? O transparentnosti a regulérnosti VŘ mne prosím neubezpečujte jsme v ČR.
Karel Šulc
18. 06. 2015 (07:48:26)   

Komise pro výběrové řízení na obsazení funkce ředitel příspěvkové organizace Centra sociálních a zdravotních služeb Příbram nevybrala žádného kandidáta. Město Příbram proto ihned na obsazení této funkce vyhlásilo nové výběrové řízení. Do výběrového řízení se přihlásili celkem tři uchazeči, jeden z nich v průběhu řízení odstoupil. Komise navrhla nevybrat žádného uchazeče a vyhlásit nové řádné výběrové řízení, snažit se o jeho větší propagaci s tím, že poprvé slyšení uchazeči se mohou přihlásit znovu. Byli bychom rádi, aby vítěz vzešel z většího množství kandidátů. Dovolím si upozornit, že přihlášky mohou zájemci podávat do 23. 6. 2015 do 14,30 hodin.

Dobrý den, budu mít více dotazů. 1) Město vlastní turistický vláček. Co s ním bude letos a další roky? Již se ví, že letos nebude jezdit na pravidelné lince. Proč? Proč jsme si mohli přečíst různé důvody v průběhu času, proč vláček nebude jezdit? Jaký je aktuální? Bylo řečeno, že bude využíván na privátní a jednorázové akce. Jaké? Kolik jich již bylo? Kolik je jich domluveno? Zveřejníte po skončení roku statistiku provozu vláčku? Za kolik vláček pronajímáte? 2) Město tvrdí, že nemá peníze. Proč byl podpořen Humor fest? 3) Kdy bude vypsáno výběrové řízení na ředitele knihovny? Jak dlouho jste se rozhodoval pro odvolání pana Kabíčka? Proč nebylo vypsáno výběrové řízení, tak aby nebylo v knihovně bezvládí? Proběhnou v knihovně ještě nějaké personální změny? Jak budou použity ušetřené peníze za propuštěné zaměstnance? 4) Ve sportovním zařízení proběhl audit, dají se očekávat personální změny? Pokud ano, jaké a proč? 5) Čekají nás nějaké změny v dalších organizacích města? 6) Kolik lidí odešlo z organizací města a městského úřadu? Kolik nových přišlo? 7) Co konkrétního stihla zlepšit radnice od voleb? 8) Jak se změnil počet zaměstnanců na městě po reorganizaci, která proběhla k dubnu tohoto roku? Prý se zvětšil počet zaměstnanců, je to pravda? Jak hodnotíte tuto reorganizaci? 9) Myslíte si, že je dobrý nápad zřídit centrum pro bezdomovce uprostřed města? 10) Co jste udělali pro snížení nezaměstnanosti ve městě? Jak se to projevilo? 11) Mohl byste objasnit výběr pomníku synagogy? Kolik pomník stál? Rozdělte cenu práce a kamene. Kdo byl v komisi? Kolik přišlo návrhů? Líbí se Vám pomník? Na svůj věk mám slušný zrak, ale toto dílo luštit je problém. Děkuji za odpovědi.
Don Pribram
18. 06. 2015 (08:23:33)   

Dobrý den, na většinu Vašich otázek jsem již odpověděl v předchozím textu a vzhledem k času vymezenému na této chat je již nestihnu rekapitulovat. Děkuji za pochopení.

Pane místostarosto,kdo platil volební kampaň TOP-09? Byl to opět někdo z RAVAKU?
Radek Vejvoda
18. 06. 2015 (09:55:18)   

K financování kampaně se řada z nás již detailně vyjadřovala po volbách. Vše si lze snadno dohledat. Zrekapituluji pouze, že kampaň příbramské TOPky byla jedna z nejlevnějších a to zejména vysokým podílem práce našich členů. Největší část rozpočtu pokryly našetřené členské příspěvky a drobní dárci. Darovací smlouvy jsou k dispozici na centrále TOP 09. Společnost RAVAK nás podpořila možností umístit naše propagační materiály na jejích nemovitostech.  

Je pravda, že TOP-09 v Příbrami prochází vnitřní krizí a Vácha bude odejit? Kdo ho nahradí? Jaký je vztah TOPky ke Kučerovi?
Radek Vejvoda
18. 06. 2015 (09:57:35)   

Místní organizace TOP09 žádnou vnitřní krizí neprochází. Konkrétně Petr Vácha před nedávnem obhájil pozici předsedy místní organizace v Příbrami.
Příbramská TOPka se k panu Kučerovi chová jako k zakládajícímu členovi a řada z nás s ním i po jeho odchodu udržuje přátelské styky.

Čas, který jsem měl k dispozici na tento chat, již bohužel vypršel, a tak se bohužel musím rozloučit. Velmi si vážím zájmu vás všech, o kterém svědčí takové množství položených otázek.

Děkuji za Váš zájem a přeji příjemný den

S pozdravem Václav Švenda

Pane Švendo, proč jste neodpověděl na první tři otázky? To děláte cenzuru? Nebo se bojíte odpovědět na otázku: Proč jste dal výověď z KJD Mgr. Kabíčka a proč jste na něho činil nátlak?
Jan Pixa
18. 06. 2015 (10:34:13)   

Pane Švendo, V předešlé odpovědi jste vysvětloval, proč byl odvolán pan Kabíček. Dodal byste jen, že nelogičnost rozhodnutí byste měl hledat spíše v tom, jakým způsobem probíhalo výběrové řízení na post ředitele knihovny před několika lety. A já bych se zeptal, jakou logiku spatřujete v tom, že po odvolání Mgr. Kabíčka jste nevyhlásili výběrové řízení? Místo ředitelské zastává paní bez příslušného vysokoškolského vzdělání? To Vám přijde v pořádku? A propos, nechal jste se slyšet, že volbu nového ředitele nebo ředitelky necháte na ženách knihovnicích, aby si samy vybraly. To Vám přijde korektní a logické?
Jan Pixa
18. 06. 2015 (10:39:14)   

Pane Švendo, Vaše odpověď mi stačí. Vím, co jste zač.
Ludvík Březovský
18. 06. 2015 (10:49:06)   

Pane Švendo, blahopřát k 98 leté paní jste šli až na nekolikáté upozornění od pečovatelky této paní, které už to bylo trapné, že jste se k tomu moc neměli. Takže teď nás tady nebalamuťte, jak byl Vařeka citově pohnutý, když tam k ní původně nechtěl ani jít. Pokud věříte a líbí se Vám nesmysly, kterými Vařeka se rád předvádí, tak jste mu také naletěl na špek.
Ludvík Březovský
18. 06. 2015 (10:52:42)   

Pane Švendo, když už proběhly personální čistky všude možně, tak kdy provětráte městskou galerii Františka Drtikola, v jejíž čele je člověk bez patřičného vzdělání, bez vysokoškolského,a pokud je mi známo již přesluhuje, jelikož je již v důchodu. Kdy uděláte v městské galerii výběrové řízení na obsazení místa ředitele?
Bomber Bomberda
18. 06. 2015 (10:56:24)   

Výběrové řízení nechystáme.

Dozvěděl jsem se, že se město šikovně zbavilo bezdomovců tím, že je nechalo vyvést za hranice Příbrami, aby se o ně nemuselo starat. Vysvětlete to.
ing. vedral
18. 06. 2015 (11:03:43)   

Pane Švendo, doufám, že nám odpovíte podle pravdy, kdo dostal zaplaceno za svatbu miliardáře Karla Janečka, kterému byla zorganizována v Příbrami na soukromém pozemku. Má z toho město Příbram nějaké požitky? Nebo dostal zaplaceno jen někdo? A kdo?
ing. vedral
18. 06. 2015 (11:06:31)   

Připraveno je 47 otázek.







Další články

Za adventními zážitky po středních Čechách: koncerty, výstavy i vánoční tradice Za adventními zážitky po středních Čechách: koncerty, výstavy i vánoční tradice Středočeský advent letos nabídne přes 80 akcí v muzeích, galeriích a skanzenech. … Odměny neuvolněných členů zastupitelstva budou mít nová pravidla Odměny neuvolněných členů zastupitelstva budou mít nová pravidla Člen rady města si může přijít až na 13 tisíc korun měsíčně. Základem výpočtu bude od … Pražská zoo prozradí dětem, kde žijí bájní tvorové z pohádkových knížek a filmů Pražská zoo prozradí dětem, kde žijí bájní tvorové z pohádkových knížek a filmů V zoologické zahradě čeká děti vycházka s průvodcem a také hry a další aktivity. Tesco končí s prodejem kaprů z kádí, připojuje se k Lidlu a Bille Tesco končí s prodejem kaprů z kádí, připojuje se k Lidlu a Bille Tesco se letos rozhodlo poprvé zakázat prodej kaprů z kádí před svými prodejnami. … Sokolové z Příbrami reprezentovali na evropském mistrovství v TeamGymu Sokolové z Příbrami reprezentovali na evropském mistrovství v TeamGymu „Mistrovství Evropy je nejvyšší možná soutěž, kam se mohou gymnasté v TeamGymu dostat. … Město plánuje hospodařit se schodkem 230 milionů korun Město plánuje hospodařit se schodkem 230 milionů korun Schodek rozpočtu by měl být plně hrazený z přebytků z minulých let. Zájem o brigádníky je letos před Vánocemi velmi nízký Zájem o brigádníky je letos před Vánocemi velmi nízký Personální agentury hlásí nízký zájem o předvánoční brigádníky ze strany … Tip na výlet: Podivný osud Padrťského potoka. S jeho vodami si pohráli lidé už v 19. století Tip na výlet: Podivný osud Padrťského potoka. S jeho vodami si pohráli lidé už v 19. století Dlouhé údolí padrťské kotliny uzavírají v jižním výběžku padrťské rybníky. Jeho vody … Od státního podniku k modernímu vodohospodářství: Příběh Příbrami Od státního podniku k modernímu vodohospodářství: Příběh Příbrami V pondělí 25.11. se koná mimořádné zasedání zastupitelstva, které se bude zabývat … ROZHOVOR
Advent na Příbramsku zahájí jarmarky, koncerty a rozsvícení vánočních stromů Advent na Příbramsku zahájí jarmarky, koncerty a rozsvícení vánočních stromů První adventní neděle letos připadá na 1. prosince, některé obce v regionu se do …
Kodex redakce Reklama Pro média Kontakty
Provozovatel portálu pribram.cz Příbram Média s.r.o.
Na Flusárně 168
261 01 Příbram III

IČ: 21829021
DIČ: CZ21829021
Společnost je zapsána v obchodním rejstříku
městského soudu v Praze - oddíl C, vložka 407087.


Redakce zpravodajství portálu pribram.cz
Společnost Příbram Média s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.

Autorská práva vyhrazena. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření jakýmkoli způsobem, mechanickým nebo elektronickým, v českém nebo jiném jazyce či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez písemného souhlasu společnosti Příbram Média s.r.o. zakázáno.
2014 - 2024 © Příbram Média s.r.o.Všechna práva vyhrazena. webdesign | websystem | KAO.cz
Nastavení souborů cookies
Na našich webových stránkách používáme soubory cookies. Některé z nich jsou nezbytné, zatímco jiné nám pomáhají vylepšit tento web a váš uživatelský zážitek. Souhlasíte s používáním všech cookies?
Informace o cookies
Souhlasím Přizpůsobit
Podrobné nastavení cookies « zpět
Soubory cookie používáme k zajištění základních funkcí webu a ke zlepšení vašeho uživatelského zážitku. Souhlas pro každou kategorii můžete kdykoliv změnit.

Nezbytné cookies
Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí. Tyto soubory zajišťují uchovávání produktů v košíku, zobrazování seznamu oblíbených výrobků, správné fungování filtrů, nebo přihlášení. Bez těchto souborů cookies nebude webová stránka správně fungovat a ve výchozím nastavení jsou povoleny a nelze je zakázat. Tyto soubory cookies neukládají žádné osobně identifikovatelné informace.
Cookies pro marketing
Umožňují nám sledovat souhrnné informace o návštěvnosti stránek a využívání různých funkcí. To nám pomáhá naše weby zlepšovat tak, aby Vám lépe sloužily. Analytické cookies jsou nastavovány třetími stranami - Google Analytics, TOP list.

Povolit všechny kategorie cookies Povolit vybrané kategorie cookies