Příbramskou radnici čeká od dubna výrazná reorganizace
21. ledna 2015 (06:28)
Příbramský městský úřad čeká od 1. dubna výrazná reorganizace, kterou nové vedení tvořené zástupci ANO a TOP 09 avizovalo krátce po svém listopadovém nástupu na radnici. Změny se budou týkat řady oddělení, čtyři odbory budou úplně zrušeny a nahrazeny novými. Radnice kvůli tomu vypíše výběrová řízení na obsazení míst 14 vedoucích pracovníků, řekl dnes novinářům starosta Jindřich Vařeka (ANO). Dosavadní šéfové odborů a oddělení, jichž se změny týkají, se mohou přihlásit a Vařeka předpokládá, že mají velkou šanci svá místa obhájit.
Organizační řád úřadu se podle Vařeky přes deset let neměnil a bylo potřeba ho lépe přizpůsobit změnám legislativy. "Jednou za čas je zapotřebí změny okolí promítnout i do vnitřní struktury městského úřadu," podotkl. Dalším důvodem změn je rozdělení kompetencí nového vedení města, které je jiné než za předchozí éry ČSSD a ODS.
Výraznějších i drobnějších změn by podle starosty mělo být dohromady 26. Čtyři dosavadní odbory budou zrušeny a nahrazeny jinými. Nově začnou fungovat odbory investic a rozvoje města, občanských agend, správy majetku a kanceláře města. Zrušeny budou naopak odbory silničního hospodářství a investic, právní odbor, odbor koncepce a rozvoje města a odbor ochrany a obrany. Neznamená to ale, že by město na tyto oblasti rezignovalo, například ochrana a obrana bude nově spadat do odboru občanských agend.
Podle Vařeky bylo na radnici původně 15 odborů a tento počet zůstane i po reorganizaci zachován. Měnit by se příliš neměl ani počet zaměstnanců úřadu, který se nyní blíží ke dvěma stovkám. Konečný počet míst chtějí radní stanovit před 1. dubnem, kdy začne platit reorganizace. "Pokud k nějaké změně dojde, tak to budou pouze jednotky," řekl k celkovému počtu zaměstnanců Vařeka. K výběrovým řízením na některá místa uvedl, že ne vše je možné řešit pouhým přesunem úředníků mezi odděleními. "Pokud se změnily názvy oddělení a odborů a eventuálně i rozsah jejich činností, tak se musí vypsat nové výběrové řízení," upozornil starosta.
Reorganizace se dotkne například i úředníků figurujících v kauze první polikliniky. Vařeka, který v minulosti o koupi budovy neúspěšně usiloval, už dříve řekl, že se kvůli tomuto případu nehodlá mstít. Úředníky figurující v kauze vyšetřované policií označil za profesionály a uvedl, že se jich nemíní zbavovat, jejich pracovní zařazení se ale v souvislosti s novým organizačním řádem může změnit. Policie kvůli kontroverznímu prodeji polikliniky obvinila dva úředníky s advokátem, kteří měli na starosti otevírání obálek s nabídkami, a majitele vítězné firmy. Krajské státní zastupitelství v Praze ale jejich stíhání nakonec zrušilo.
Organizační řád úřadu se podle Vařeky přes deset let neměnil a bylo potřeba ho lépe přizpůsobit změnám legislativy. "Jednou za čas je zapotřebí změny okolí promítnout i do vnitřní struktury městského úřadu," podotkl. Dalším důvodem změn je rozdělení kompetencí nového vedení města, které je jiné než za předchozí éry ČSSD a ODS.
Výraznějších i drobnějších změn by podle starosty mělo být dohromady 26. Čtyři dosavadní odbory budou zrušeny a nahrazeny jinými. Nově začnou fungovat odbory investic a rozvoje města, občanských agend, správy majetku a kanceláře města. Zrušeny budou naopak odbory silničního hospodářství a investic, právní odbor, odbor koncepce a rozvoje města a odbor ochrany a obrany. Neznamená to ale, že by město na tyto oblasti rezignovalo, například ochrana a obrana bude nově spadat do odboru občanských agend.
Podle Vařeky bylo na radnici původně 15 odborů a tento počet zůstane i po reorganizaci zachován. Měnit by se příliš neměl ani počet zaměstnanců úřadu, který se nyní blíží ke dvěma stovkám. Konečný počet míst chtějí radní stanovit před 1. dubnem, kdy začne platit reorganizace. "Pokud k nějaké změně dojde, tak to budou pouze jednotky," řekl k celkovému počtu zaměstnanců Vařeka. K výběrovým řízením na některá místa uvedl, že ne vše je možné řešit pouhým přesunem úředníků mezi odděleními. "Pokud se změnily názvy oddělení a odborů a eventuálně i rozsah jejich činností, tak se musí vypsat nové výběrové řízení," upozornil starosta.
Reorganizace se dotkne například i úředníků figurujících v kauze první polikliniky. Vařeka, který v minulosti o koupi budovy neúspěšně usiloval, už dříve řekl, že se kvůli tomuto případu nehodlá mstít. Úředníky figurující v kauze vyšetřované policií označil za profesionály a uvedl, že se jich nemíní zbavovat, jejich pracovní zařazení se ale v souvislosti s novým organizačním řádem může změnit. Policie kvůli kontroverznímu prodeji polikliniky obvinila dva úředníky s advokátem, kteří měli na starosti otevírání obálek s nabídkami, a majitele vítězné firmy. Krajské státní zastupitelství v Praze ale jejich stíhání nakonec zrušilo.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: ČTK
autor: Jan Kholl kš