Příbramská radnice chce regulovat reklamu v ulicích
13. listopadu 2019 (06:23)
Vizuální smog. Tento moderní nešvar trápí čím dál více měst. Některé ulice jsou doslova zaplněny mnohdy nevkusnou reklamou, venkovními stojany, blikajícími poutači. Někteří lidé reklamu v ulicích podle svých slov vůbec nevnímají, odborníci však tvrdí, že nás přesto podvědomě ovlivňuje. Všichni se navíc jistě shodneme na tom, že nevhodně zvolená reklama dokáže úroveň města jistým způsobem degradovat.
Zatímco ve světě se reklama v ulicích běžně reguluje, česká města ji v drtivé většině nikterak neomezují. Ani na příbramském městském úřadě nebyl doposud vizuální smog systematicky řešen. Současné vedení města se však rozhodlo založit pracovní skupinu, která se tímto problémem bude zabývat.
„V současnosti zpracováváme postup jednotlivých kroků pro systematické odstraňování vizuálního smogu z města. Jakmile bude stanoven postup, pracovní skupina se bude pravidelně zabývat podněty. Na základě rozhodnutí starosty města nebo rady města bude poté nařízeno odstranění těchto vad odpovědným odborům a příspěvkovým organizacím,“ uvedl Ing. Martin Buršík, MBA, místostarosta Příbrami.
Se zavedením tohoto postupu město počítá od 1. ledna 2020.
S reklamou pořádně "zatočilo" například Jihomoravské město Znojmo. Zde se již více než deset let musí podnikatelé při umisťování venkovní reklamy řídit určitými pravidly. Z historického centra tak například zcela zmizely velkoplošné světelné a blikající poutače. Reklama nesmí zakrývat architektonické prvky, nesmí být na lampách, sloupech veřejného osvětlení a balkónech. Na změnu způsobu propagace město obchodníkům přispělo z městského Fondu revitalizace městské památkové rezervace.
Jak vnímáte reklamu v Příbrami Vy? Je situace v našem městě ještě v mezích únosnosti, nebo je regulace reklamy nezbytná?
Zatímco ve světě se reklama v ulicích běžně reguluje, česká města ji v drtivé většině nikterak neomezují. Ani na příbramském městském úřadě nebyl doposud vizuální smog systematicky řešen. Současné vedení města se však rozhodlo založit pracovní skupinu, která se tímto problémem bude zabývat.
„V současnosti zpracováváme postup jednotlivých kroků pro systematické odstraňování vizuálního smogu z města. Jakmile bude stanoven postup, pracovní skupina se bude pravidelně zabývat podněty. Na základě rozhodnutí starosty města nebo rady města bude poté nařízeno odstranění těchto vad odpovědným odborům a příspěvkovým organizacím,“ uvedl Ing. Martin Buršík, MBA, místostarosta Příbrami.
Se zavedením tohoto postupu město počítá od 1. ledna 2020.
S reklamou pořádně "zatočilo" například Jihomoravské město Znojmo. Zde se již více než deset let musí podnikatelé při umisťování venkovní reklamy řídit určitými pravidly. Z historického centra tak například zcela zmizely velkoplošné světelné a blikající poutače. Reklama nesmí zakrývat architektonické prvky, nesmí být na lampách, sloupech veřejného osvětlení a balkónech. Na změnu způsobu propagace město obchodníkům přispělo z městského Fondu revitalizace městské památkové rezervace.
Jak vnímáte reklamu v Příbrami Vy? Je situace v našem městě ještě v mezích únosnosti, nebo je regulace reklamy nezbytná?
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz
autor: mir