Příbramská nemocnice získala nejvyšší rating, mezery má v komunikaci
20. října 2016 (06:33)
Vedení Oblastní nemocnice Příbram seznámilo v úterý 18. října novináře i lékařský personál s výsledky dotazníkového šetření Kvalita očima pacientů, jehož kompletní výsledky jsou k dohledání na webu hodnoceni-nemocnic.cz. Dotazník vyplnilo 833 pacientů, což znamená 86 procentní návratnost. Dotazník spokojenosti se netýkal ambulatních ošetření, kde spokojenost zjišťuje přímo sama nemocnice jinými způsoby.
Podle slov Tomáše Raitera, který dotazníky vyhodnocoval, se vnímání příbramské nemocnice zlepšilo. Zdůraznil, že kromě spokojenosti pacientů je také důležitá i jejich aktivita, která může zjednodušit a také zlevnit celý léčebný proces. Nejlépe hodnoceným oddělením je Oční, naopak na samém konci skončila Chirurgie 1, Interna 1 a Interna 3.
„Je li pacient aktivní a spolupracuje s poskytovatelem péče, nastává násobně méně nežádoucích událostí,“ řekl Tomáš Raiter, který v závěru předal do rukou ředitele Stanislava Holobrady osvědčení o zisku nejvyššího ratingu.
„Výsledky jsou potěšující. Srovnání kvality práce ve zdravotnictví je velmi důležité jak směrem k pacientům, tak i k pracovníkům. Díky dobrým výsledkům mohu s klidem říct, že příbramská nemocnice je kvalitní nemocnice,“ řekl novinářům Holobrada.
Nedostatky jsou především v komunikaci
Příbramská nemocnice se v rámci srovnání s ostatními pohybuje přibližně v průměru. Z výsledků šetření vyplývá například to, že jedním z problémů, na kterých je třeba pracovat, je komunikace s pacienty. Někteří lékaři se například pacientům nepřestavují a komunikují s nimi nesrozumitelně a ne vždy jim vše vysvětlí.
Ředitel Stanislav Holobrada novinářům potvrdil, že někteří pacienti a jejich příbuzní si chodí stěžovat i přímo k němu do ředitelny. Problémem většinou nebývá neodbornost, ale chování personálu. Chválit pacienti příliš nechodí, podle ředitele nemocnice berou pacienti spokojenost jako samozřejmost.
Podle slov Tomáše Raitera, který dotazníky vyhodnocoval, se vnímání příbramské nemocnice zlepšilo. Zdůraznil, že kromě spokojenosti pacientů je také důležitá i jejich aktivita, která může zjednodušit a také zlevnit celý léčebný proces. Nejlépe hodnoceným oddělením je Oční, naopak na samém konci skončila Chirurgie 1, Interna 1 a Interna 3.
„Je li pacient aktivní a spolupracuje s poskytovatelem péče, nastává násobně méně nežádoucích událostí,“ řekl Tomáš Raiter, který v závěru předal do rukou ředitele Stanislava Holobrady osvědčení o zisku nejvyššího ratingu.
„Výsledky jsou potěšující. Srovnání kvality práce ve zdravotnictví je velmi důležité jak směrem k pacientům, tak i k pracovníkům. Díky dobrým výsledkům mohu s klidem říct, že příbramská nemocnice je kvalitní nemocnice,“ řekl novinářům Holobrada.
Nedostatky jsou především v komunikaci
Příbramská nemocnice se v rámci srovnání s ostatními pohybuje přibližně v průměru. Z výsledků šetření vyplývá například to, že jedním z problémů, na kterých je třeba pracovat, je komunikace s pacienty. Někteří lékaři se například pacientům nepřestavují a komunikují s nimi nesrozumitelně a ne vždy jim vše vysvětlí.
Ředitel Stanislav Holobrada novinářům potvrdil, že někteří pacienti a jejich příbuzní si chodí stěžovat i přímo k němu do ředitelny. Problémem většinou nebývá neodbornost, ale chování personálu. Chválit pacienti příliš nechodí, podle ředitele nemocnice berou pacienti spokojenost jako samozřejmost.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz
autor: MJ