Příbramská nemocnice obhájila akreditaci s historicky nejvyšším výsledkem
13. prosince 2024 (07:00)
foto: pribram.cz
V rámci akreditačního řízení splnila nemocnice standardy na 97 procent, pro udělení akreditace přitom stačí procent 80.
V minulých týdnech probíhalo v příbramské nemocnici akreditační řízení. Trojice certifikovaných externích auditorů Spojené akreditační komise, zaměřených na lékařskou a ošetřovatelskou péči i na technické a provozní zázemí nemocnice, procházela dva dny celou nemocnici a kontrolovala dodržování 80 standardů, které musí dodržovat každá bezpečně a správně fungující nemocnice. V rámci celého hodnocení získala nemocnice 97 procent, což je historicky nejlepší výsledek. Pro splnění akreditace přitom stačí získat 80 procent. Akreditace probíhala v příbramské nemocnici již počtvrté.
„Jedním ze standardů je například Bezpečná identifikace pacienta. Auditoři kontrolovali, zda jsou pacienti správně identifikováni a nemůže dojít k jejich záměně. Musíme splnit celou řadu indikátorů ke splnění tohoto standardu, který si klade za cíl, stanovit jednotný postup, aby nemohlo dojít k záměně zejména při podávání léčivých či transfuzních přípravků, před provedením jakéhokoli výkonu či odebrání vzorku pro laboratoře. Identifikace pacienta je naprosto zásadní pro bezpečný pobyt pacienta v nemocnici. Celý proces identifikace začíná už od přijetí pacienta do nemocnice a samozřejmě včetně ambulantního ošetření či vyšetření,“ ilustruje manažerka kvality a hlavní sestra příbramské nemocnice Mgr. Ivana Králíčková.
foto: pribram.cz
Kontrolováno nebylo jen poskytování zdravotních služeb, ale například i dodržování bezpečnosti práce a požární ochrany. Kontrolou tak prošel i technický, personální nebo ekonomický úsek. Do budoucna je cílem nemocnice dále zvyšovat kvalitu péče, zejména zkvalitňovat vedení zdravotnické dokumentace pacienta, která je někdy ještě vedena v papírové podobě, což může zvyšovat možnost pochybení. Cílem je tedy plně elektronická dokumentace a další zlepšování řady procesů.
„Na akreditaci se podíleli všichni zaměstnanci, je to kontinuální tříletý proces do další akreditace. Externí auditoři, stejně jako já, vnímali nastavení a motivaci zaměstnanců napříč nemocnicí velmi dobře. Takže poděkování patří jim, stejně jako našim pacientům, kteří nám svojí zpětnou vazbou pomáhají zlepšovat kvalitu zdravotní péče v nemocnici. Naše nemocnice může být na toto vysoké hodnocení hrdá, není to samozřejmostí,“ říká závěrem Ivana Králíčková.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz
autor: Oldřich Kozák