Příbramáci si stěžují na MHD, město je vázané starou smlouvou
11. ledna 2017 (06:30)
Na stránkách města Příbram v rubrice Otázky a odpovědi se poslední dobou množí stížnosti směrem ke stavu autobusů MHD v Příbrami. Občané si starostovi města Jindřichu Vařekovi (ANO) stěžují na technický stav a stáří autobusů, ale také na nefunkčnost hlásičů zastávek.
„Smlouva se společnosti ARRIVA Praha s.r.o. podepsaná před mnoha lety, bohužel neobsahuje klausuli zavazující provozovatele používat dopravní prostředky mladší než XX let. Proto je v současné době vyvíjení tlaku na společnost v tomto ohledu velmi neefektivní,“ odpovídá Vařeka na jeden z dotazů.
Dalším problémem je podle stěžujících si občanů nefunkčnost hlásičů zastávek. Vařeka v takovýchto případech doporučuje zapsat SPZ příslušného autobusu, místo, čas a informaci předat jemu, aby mohl podnět dále předat přepravní společnosti. Podle společnosti Arriva neřeší odbavovací systém ona sama, ale dodavatel tohoto systému, který sám určuje prioritu jednotlivých požadavků.
Stížnosti na MHD nejsou nijak výjimečné
Stížnosti na vynechané spoje nebo chování řidičů v MHD patří mezi stálice nejen sociálních sítí, ale i webových stránek města Příbram. Podněty se zde zabývá samostatné oddělení silničního hospodářství MěÚ Příbram, které dále komunikuje přímo s dopravcem. Tím je společnost Arriva Praha, která má vlastní rubriku Stížnosti na svém webu ZDE.
V případě, že posíláte svoji stížnost komukoliv, je nutné uvést datum a čas události a také linku, výchozí zastávku, popis události a vaše kontaktní údaje. Některé z údajů jsou k nalezení i přímo na jízdence. Podněty, které nejsou uspokojivě vyřešeny ze strany dopravce, se mohou dostat k projednání až k radě města.
„Podněty od občanů jsou pro městský úřad i radu města cennou zpětnou vazbou ohledně toho, jak MHD v Příbrami funguje. Hlášení případných vynechaných spojů navíc šetří městské pokladně peníze. Pokud město od svých občanů zpětnou vazbu nemá, obtížně se potom něco zlepšuje,“ nabádal k zapojení občanů již v minulosti radní Václav Dvořák (ANO).
„Smlouva se společnosti ARRIVA Praha s.r.o. podepsaná před mnoha lety, bohužel neobsahuje klausuli zavazující provozovatele používat dopravní prostředky mladší než XX let. Proto je v současné době vyvíjení tlaku na společnost v tomto ohledu velmi neefektivní,“ odpovídá Vařeka na jeden z dotazů.
Dalším problémem je podle stěžujících si občanů nefunkčnost hlásičů zastávek. Vařeka v takovýchto případech doporučuje zapsat SPZ příslušného autobusu, místo, čas a informaci předat jemu, aby mohl podnět dále předat přepravní společnosti. Podle společnosti Arriva neřeší odbavovací systém ona sama, ale dodavatel tohoto systému, který sám určuje prioritu jednotlivých požadavků.
Stížnosti na MHD nejsou nijak výjimečné
Stížnosti na vynechané spoje nebo chování řidičů v MHD patří mezi stálice nejen sociálních sítí, ale i webových stránek města Příbram. Podněty se zde zabývá samostatné oddělení silničního hospodářství MěÚ Příbram, které dále komunikuje přímo s dopravcem. Tím je společnost Arriva Praha, která má vlastní rubriku Stížnosti na svém webu ZDE.
V případě, že posíláte svoji stížnost komukoliv, je nutné uvést datum a čas události a také linku, výchozí zastávku, popis události a vaše kontaktní údaje. Některé z údajů jsou k nalezení i přímo na jízdence. Podněty, které nejsou uspokojivě vyřešeny ze strany dopravce, se mohou dostat k projednání až k radě města.
„Podněty od občanů jsou pro městský úřad i radu města cennou zpětnou vazbou ohledně toho, jak MHD v Příbrami funguje. Hlášení případných vynechaných spojů navíc šetří městské pokladně peníze. Pokud město od svých občanů zpětnou vazbu nemá, obtížně se potom něco zlepšuje,“ nabádal k zapojení občanů již v minulosti radní Václav Dvořák (ANO).
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz
autor: MJ