Příbram vyřešila problém s kapacitou mateřských škol
10. srpna 2014 (08:32)
Velkým problémem většiny měst v České republice je nedostatečná kapacita v mateřských školách. S problémy se potýká například Jihlava, Brno, situaci museli narychlo řešit v Pardubicích a velmi nepříznivá je situace například v okresech Praha - západ, Praha – východ. Podle informací od představitelů našeho města v Příbrami problémy nehrozí.
„Jsem rád, že problém s nabízenou kapacitou mateřských škol se Příbrami netýká, protože jsme ve vedení města věnovali této problematice pozornost a úsilí, podařilo se získat finanční prostředky a kapacitu přizpůsobit situaci," konstatuje příbramský radní Juraj Molnár (ČSSD).
V Příbrami bude převis nulový
Například ve školním roce 2010/2011 nestačila kapacita míst ve školkách pro 12 dětí, kteří do školky nemohly nastoupit. O rok později byl převis žádostí ještě výraznější, nedostalo se na 126 dětí a stejná situace byla i o rok později. "Na situaci jsme reagovali vybudováním nové školky v Žežické ulici a rázem můžeme plně uspokojit poptávku, také letos v září nastoupí do školek všechny děti, které splňují zákonné podmínky, takže bude opět nulový převis," popsal dále Molnár.
Téma předškolního vzdělávání se dostalo i na jednání Senátu, kde se projednával vládní návrh zákona o poskytování služby péče o dítě v dětské skupině. Návrh se dlouze diskutoval, jelikož se probírala role samospráv při tvorbě a plánování kapacit škol a školek a také pravidla pro tzv. lesní školky. "V Příbrami jsme nezaspali a nepatříme tedy mezi mnoho měst po celé republice, která budou muset od ledna využívat nový dotační program pro rozšíření počtu míst ve školkách. Mnohé obce a příměstské části v okolních okresech se potýkají s velkým nárůstem počtu obyvatel, na který nejsou schopny reagovat právě kvůli nedostatku financí, a to je problém, který musí řešit stát," doplnil senátor za příbramský obvod a bývalý příbramský starosta Josef Řihák (ČSSD).
Dítě ve školkách získává fyzickou, ale hlavně psychickou samostatnost
Předškolní vzdělávání má velký význam pro rozvoj osobnosti dítěte. Mateřské školy jsou dnes správně vnímány jako školy, tedy jako instituce především pedagogické, které pracují dle vlastních školních vzdělávacích programů. Hlavním záměrem je, aby dítě na konci svého předškolního období získalo věku přiměřenou fyzickou, psychickou i sociální samostatnost a základy k tomu, aby se mohlo aktivně vyrovnávat s přirozenou životní realitou, v níž vyrůstá a bude vyrůstat, a mohlo se dále příznivě rozvíjet a vzdělávat.
„Jsem rád, že problém s nabízenou kapacitou mateřských škol se Příbrami netýká, protože jsme ve vedení města věnovali této problematice pozornost a úsilí, podařilo se získat finanční prostředky a kapacitu přizpůsobit situaci," konstatuje příbramský radní Juraj Molnár (ČSSD).
V Příbrami bude převis nulový
Například ve školním roce 2010/2011 nestačila kapacita míst ve školkách pro 12 dětí, kteří do školky nemohly nastoupit. O rok později byl převis žádostí ještě výraznější, nedostalo se na 126 dětí a stejná situace byla i o rok později. "Na situaci jsme reagovali vybudováním nové školky v Žežické ulici a rázem můžeme plně uspokojit poptávku, také letos v září nastoupí do školek všechny děti, které splňují zákonné podmínky, takže bude opět nulový převis," popsal dále Molnár.
Téma předškolního vzdělávání se dostalo i na jednání Senátu, kde se projednával vládní návrh zákona o poskytování služby péče o dítě v dětské skupině. Návrh se dlouze diskutoval, jelikož se probírala role samospráv při tvorbě a plánování kapacit škol a školek a také pravidla pro tzv. lesní školky. "V Příbrami jsme nezaspali a nepatříme tedy mezi mnoho měst po celé republice, která budou muset od ledna využívat nový dotační program pro rozšíření počtu míst ve školkách. Mnohé obce a příměstské části v okolních okresech se potýkají s velkým nárůstem počtu obyvatel, na který nejsou schopny reagovat právě kvůli nedostatku financí, a to je problém, který musí řešit stát," doplnil senátor za příbramský obvod a bývalý příbramský starosta Josef Řihák (ČSSD).
Dítě ve školkách získává fyzickou, ale hlavně psychickou samostatnost
Předškolní vzdělávání má velký význam pro rozvoj osobnosti dítěte. Mateřské školy jsou dnes správně vnímány jako školy, tedy jako instituce především pedagogické, které pracují dle vlastních školních vzdělávacích programů. Hlavním záměrem je, aby dítě na konci svého předškolního období získalo věku přiměřenou fyzickou, psychickou i sociální samostatnost a základy k tomu, aby se mohlo aktivně vyrovnávat s přirozenou životní realitou, v níž vyrůstá a bude vyrůstat, a mohlo se dále příznivě rozvíjet a vzdělávat.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz
autor: MJ,red