Příbram počty úředníků nesnižuje, ale navyšuje. Za prostory navíc zaplatí přes milion korun
6. května 2024 (14:42)
foto: pribram.cz / Jakub Pečenka
Přestože celostátním trendem je počty úředníků snižovat, v Příbrami jejich počet naopak stoupne. Nové zaměstnance městského úřadu chce radnice umístit do prostor Domu Natura. Nájemné vyjde na 1,2 milionu ročně.
„Narůstající počet zaměstnanců není výmyslem radnice. Je to obyčejná nutnost způsobená změnou legislativy,“ komentoval během jednání zastupitelstva tento krok starosta města Jan Konvalinka (za ANO).
Šest nových úředníků bude potřeba přijmout kvůli změně stavebního zákona. Několik osob pak také v souvislosti s prodloužením dálnice D4, zvýší se totiž nároky na přestupkovou agendu. Jeden nový úředník bude mít na starosti vážení kamionů. V rámci změny zákona o myslivosti nabobtná počet úředníků o čtyři. Městský úřad Příbram bude nově přebírat i agendu obcí 1. a 2. typu.
Vyvstává ale nerudovská otázka: Kam s nimi? Přestože město disponuje vlastními neobsazenými kancelářskými prostory, hodlá uzavřít nájemní smlouvu se společností TM Consult a.s., která provozuje Dům Natura. Multifunkční objekt s několika ekologickými a turistickými expozicemi leží na samém konci Plzeňské ulice ústící na náměstí TGM.
Smlouvu s nájemní cenou 165 Kč za metr čtvereční chce město uzavřít na tři roky. Za jeden rok nájemného včetně služeb přitom zaplatí 1,2 milionu korun. „Nepřipadá mi efektivní ani hospodárné uzavírat smlouvu o nájmu na 264 metrů čtverečních za cenu 1,2 milionu korun ročně. Sami inzerujeme na úřední desce města pronájmy kancelářských prostor v budově na náměstí TGM 1, kde žádné nájemce nemáme. Přesto si chceme pronajímat prostory od soukromého subjektu za takovéto nehorázné peníze,“ upozornila na zastupitelstvu opoziční zastupitelka Markéta Škodová (Spojenci).
Právě do objektu čp. 1 na náměstí TGM chce město úředníky na přelomu let 2026 a 2027 přesunout. Nejprve je ale potřeba objekt zrekonstruovat. Radnice věří, že na část rekonstrukce získá dotaci.
Výběr prostor v Domě Natura starosta Konvalinka podpořil argumenty o vhodnosti prostředí, které bude vlídné nejen k zaměstnancům, ale i návštěvníkům. „Když k nízkým platům a vysoké náročnosti práce ještě přidáte nedůstojné pracovní podmínky, nemůžeme se divit, že máme vysokou fluktuaci zaměstnanců,“ podotkl starosta.
Podmínkou byla také dostupnost a bezbariérovost. Podle starosty se cena nájmu nevymyká jiným nabídkám. Marek Školoud (Spojenci) ale na zastupitelstvu vyjmenoval několik aktuálních nabídek kancelářských prostor s nižší cenou.
Opoziční zastupitelé kritizovali i nekoncepčnost tohoto kroku radnice, protože o nedostatku prostor muselo vedení města vědět dříve. Podle tajemnice Městského úřadu Příbram Jaroslavy Polákové bylo o mnoha věcech v rámci rozšíření agendy rozhodnuto až na přelomu loňského a letošního roku a od té doby jsou hledána vhodná řešení.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz
autor: Radka Typltová
Související
•Školy ve středních Čechách se podle vedení hejtmanství nechystají propouštět
•Více parkovacích míst i stromů. Architekti upravili návrh na revitalizaci březohorského náměstí
•Švenda: Středočeská TOP 09 stojí za Langšádlovou a nevidí důvod k její demisi