Příbram kvůli rostoucím nákladům možná zruší turistický vláček
29. ledna 2019 (15:07)
Příbram možná zruší turistický vláček, který ve městě začal jezdit v roce 2013. Důvodem jsou mimo jiné rostoucí náklady na jeho provoz i malý zájem výletníků.
Ukončit jízdy vláčku doporučil radě finanční výbor, řekla dnes jeho předsedkyně Marta Frýbertová (ANO). Bývalý starosta Josef Řihák (ČSSD), za jehož éry projekt vznikl, záměr kritizuje. Podle něj se dají hledat cesty, jak vláček v Příbrami udržet.
Frýbertová poukázala na to, že náklady na provoz vláčku neustále rostou. Ročně jde o více než 200.000 korun, nejsou v tom ale zahrnuty například opravy. Souprava je přitom v provozu jen několik měsíců v turistické sezoně a po zbytek roku se musí platit za její parkování. Negativem je podle Frýbertové i zpomalování automobilové dopravy ve městě.
"Doporučili jsme radě, aby zvážila prodej vláčku. Finanční výbor v počtu devíti členů to schválil jednomyslně," uvedla Frýbertová. Podle mluvčí radnice Evy Švehlové se o záležitosti bude ještě jednat.
Řihák trvá na tom, že šlo o dobrý projekt, jehož cílem bylo nalákat do města více návštěvníků a celkově Příbram zviditelnit. Podle něj bylo od počátku jasné, že vláček nepůjde provozovat komerčně a město ho bude dotovat. "Samozřejmě že náklady na takové akce vždycky porostou. Mají to i jiná města a je to o prioritách. Když už se pořídil, tak je škoda ho rušit. Myslím si, že ty výdaje nejsou tak velké," míní Řihák.
Podle něj se dají hledat cesty, jak vláček udržet, a například změnit trasy a podobně.
Pořízení soupravy, jež vozila turisty mimo jiné na Svatou Horu, vyšlo na 1,6 milionu korun. Za jedno svezení se platilo deset korun, zdarma jezdili jen předškolní děti a handicapovaní.
Ukončit jízdy vláčku doporučil radě finanční výbor, řekla dnes jeho předsedkyně Marta Frýbertová (ANO). Bývalý starosta Josef Řihák (ČSSD), za jehož éry projekt vznikl, záměr kritizuje. Podle něj se dají hledat cesty, jak vláček v Příbrami udržet.
Frýbertová poukázala na to, že náklady na provoz vláčku neustále rostou. Ročně jde o více než 200.000 korun, nejsou v tom ale zahrnuty například opravy. Souprava je přitom v provozu jen několik měsíců v turistické sezoně a po zbytek roku se musí platit za její parkování. Negativem je podle Frýbertové i zpomalování automobilové dopravy ve městě.
"Doporučili jsme radě, aby zvážila prodej vláčku. Finanční výbor v počtu devíti členů to schválil jednomyslně," uvedla Frýbertová. Podle mluvčí radnice Evy Švehlové se o záležitosti bude ještě jednat.
Řihák trvá na tom, že šlo o dobrý projekt, jehož cílem bylo nalákat do města více návštěvníků a celkově Příbram zviditelnit. Podle něj bylo od počátku jasné, že vláček nepůjde provozovat komerčně a město ho bude dotovat. "Samozřejmě že náklady na takové akce vždycky porostou. Mají to i jiná města a je to o prioritách. Když už se pořídil, tak je škoda ho rušit. Myslím si, že ty výdaje nejsou tak velké," míní Řihák.
Podle něj se dají hledat cesty, jak vláček udržet, a například změnit trasy a podobně.
Pořízení soupravy, jež vozila turisty mimo jiné na Svatou Horu, vyšlo na 1,6 milionu korun. Za jedno svezení se platilo deset korun, zdarma jezdili jen předškolní děti a handicapovaní.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: ČTK
autor: top