Příbram bude prosazovat obchvat i za cenu vlastních investic
17. června 2019 (19:30)
Příbram bude prosazovat výstavbu jihovýchodního obchvatu města i za cenu vlastních investic a ústupků. Na dnešním jednání zastupitelstva to řekl starosta Jan Konvalinka Reagoval tak na kritiku lidí ze Zdaboře, kteří se obávají zvýšeného hluku z obchvatu
Konvalinka zdůraznil, že město nikdy nebylo tak blízko výstavbě důležité komunikace. "Byli bychom velice neradi, kdyby se nynější nadějný stav jakkoliv měnil. Jsme si vědomi rizik a potenciálních problémů ekologického, architektonického i čistě lidského rozměru. Přesto budeme dál jako město výstavbu obchvatu prosazovat, a to i za cenu nutných vlastních investic či jiných ústupků," uvedl starosta.
Poukázal na to, že město na základě připomínek osadního výboru Zdaboř v minulosti zpochybnilo hlukovou studii, jež podle něj nerespektovala výškové poměry, a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vypracovalo studii novou. "Všechny referenční body jsou v normě, ale právě dva body v oblasti Zdaboře jsou těsně na hranici. Jedná se o velmi malou odchylku od normy odpovídající spíše chybě měření," míní Konvalinka.
Obyvatele Zdaboře, Žežic, Červené, Brodu nebo Tisové překvapilo, že obchvat je navržen téměř bez protihlukových opatření. Osadní výbory Zdaboře a Žežic, Sdružení přátel a občanů Zdaboře a Sbor dobrovolných hasičů Zdaboř napsaly zastupitelům žádost o pomoc. Jiný pohled mají například lidé z Březových Hor, kteří na novou silnici netrpělivě čekají. Obchvat jim má ulevit od nadměrné dopravy, a jsou tudíž proti každé změně projektu, která by mohla stavbu zdržet.
Projektanti podle Konvalinky zástupcům města sdělili, že hluková studie odpovídá předpisům a není třeba dělat protihluková opatření. Po dokončení obchvatu se navíc v rámci zkušebního provozu počítá s dalšími měřeními, která budou vycházet ze skutečnosti a nikoliv z výpočtů. Budou-li hlukové emise překračovat normu, bude ŘSD muset vybudovat protihlukové stěny, bez nich by stavbu nebylo možné zkolaudovat.
Starosta připustil, že i při udržení hlučnosti v normě může být hluková zátěž na Zdaboři nad pocitovou úrovní běžné zátěže v městské zástavbě. Pak by město vybudovalo protihluková opatření na své náklady. S tím podle něj souvisí i stavební připravenost, o níž město jedná s projektantem. "V rámci modelování investičního výhledu připravujeme prostředky tak, aby nás případný náklad na protihluková opatření v daném roce rozpočtově nezasáhl," dodal Konvalinka.
Výstavba obchvatu bude rozdělena do dvou etap a vyžádá si téměř 1,9 miliardy korun. Stavět by se mělo v letech 2023 až 2026. V rámci územního řízení je na tento pátek svoláno veřejné projednání.
Poukázal na to, že město na základě připomínek osadního výboru Zdaboř v minulosti zpochybnilo hlukovou studii, jež podle něj nerespektovala výškové poměry, a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vypracovalo studii novou. "Všechny referenční body jsou v normě, ale právě dva body v oblasti Zdaboře jsou těsně na hranici. Jedná se o velmi malou odchylku od normy odpovídající spíše chybě měření," míní Konvalinka.
Obyvatele Zdaboře, Žežic, Červené, Brodu nebo Tisové překvapilo, že obchvat je navržen téměř bez protihlukových opatření. Osadní výbory Zdaboře a Žežic, Sdružení přátel a občanů Zdaboře a Sbor dobrovolných hasičů Zdaboř napsaly zastupitelům žádost o pomoc. Jiný pohled mají například lidé z Březových Hor, kteří na novou silnici netrpělivě čekají. Obchvat jim má ulevit od nadměrné dopravy, a jsou tudíž proti každé změně projektu, která by mohla stavbu zdržet.
Projektanti podle Konvalinky zástupcům města sdělili, že hluková studie odpovídá předpisům a není třeba dělat protihluková opatření. Po dokončení obchvatu se navíc v rámci zkušebního provozu počítá s dalšími měřeními, která budou vycházet ze skutečnosti a nikoliv z výpočtů. Budou-li hlukové emise překračovat normu, bude ŘSD muset vybudovat protihlukové stěny, bez nich by stavbu nebylo možné zkolaudovat.
Starosta připustil, že i při udržení hlučnosti v normě může být hluková zátěž na Zdaboři nad pocitovou úrovní běžné zátěže v městské zástavbě. Pak by město vybudovalo protihluková opatření na své náklady. S tím podle něj souvisí i stavební připravenost, o níž město jedná s projektantem. "V rámci modelování investičního výhledu připravujeme prostředky tak, aby nás případný náklad na protihluková opatření v daném roce rozpočtově nezasáhl," dodal Konvalinka.
Výstavba obchvatu bude rozdělena do dvou etap a vyžádá si téměř 1,9 miliardy korun. Stavět by se mělo v letech 2023 až 2026. V rámci územního řízení je na tento pátek svoláno veřejné projednání.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
autor: top