Příbram a Bohutín spojí nová cyklostezka za dva miliony korun
16. března 2017 (13:35)
Příbram a Bohutín propojí nová cyklostezka s přírodním povrchem. Budovat by se měla letos, náklady jsou odhadovány na dva miliony korun. Příbramští radní rozhodli, že jednodušší a rychlejší bude cyklostezku postavit z vlastních prostředků než z dotace. Novinářům to včera řekl starosta Jindřich Vařeka (ANO).
Zhruba tříkilometrová trasa má vést z Drkolnova k čistírně odpadních vod v Bohutíně, převážně místy, kde je nyní vyšlapaná pěšina. "Je tam potřeba dokončit určitá pozemková vyrovnání, abychom mohli stezku vést pokud možno po našich pozemích," uvedl Vařeka. Z Bohutína mohou cyklisté pokračovat do Kozičína a například k vodní nádrži Pilská.
"Rada vzala na vědomí informaci, která se týkala možnosti podání žádosti o dotaci se všemi riziky, které se za tím skrývají," uvedl starosta. Vedení města se nakonec přiklonilo k variantě vybudovat místo asfaltu stezku z přírodního povrchu.
"Mělo by to být bez dotace. V takovém případě nebudeme tolik vázáni a můžeme tento projekt spustit v daleko kratším čase, než by to bylo s asfaltovým povrchem," míní Vařeka. Radní podle něj dospěli k názoru, asfaltový povrch by pro cyklostezku vedoucí mezi poli nebyl ideálním řešením.
Příbram usiluje o rozvoj turistické infrastruktury i v souvislosti s nedávným vznikem Chráněné krajinné oblasti Brdy. Na území někdejšího vojenského újezdu vznikají trasy pro pěší a mají k nim přibýt i nově vyznačené trasy pro cyklisty.
Zhruba tříkilometrová trasa má vést z Drkolnova k čistírně odpadních vod v Bohutíně, převážně místy, kde je nyní vyšlapaná pěšina. "Je tam potřeba dokončit určitá pozemková vyrovnání, abychom mohli stezku vést pokud možno po našich pozemích," uvedl Vařeka. Z Bohutína mohou cyklisté pokračovat do Kozičína a například k vodní nádrži Pilská.
"Rada vzala na vědomí informaci, která se týkala možnosti podání žádosti o dotaci se všemi riziky, které se za tím skrývají," uvedl starosta. Vedení města se nakonec přiklonilo k variantě vybudovat místo asfaltu stezku z přírodního povrchu.
"Mělo by to být bez dotace. V takovém případě nebudeme tolik vázáni a můžeme tento projekt spustit v daleko kratším čase, než by to bylo s asfaltovým povrchem," míní Vařeka. Radní podle něj dospěli k názoru, asfaltový povrch by pro cyklostezku vedoucí mezi poli nebyl ideálním řešením.
Příbram usiluje o rozvoj turistické infrastruktury i v souvislosti s nedávným vznikem Chráněné krajinné oblasti Brdy. Na území někdejšího vojenského újezdu vznikají trasy pro pěší a mají k nim přibýt i nově vyznačené trasy pro cyklisty.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: ČTK
autor: khj dr