Pošta od ledna zdraží, konkurence ji dohání
25. prosince 2019 (19:46)
Díky rivalitě více doručovacích firem nebyly před Vánoci tak velké prodlevy a potíže při doručení balíčků.
Prakticky každý z nás, kdo objednával vánoční dárky přes internet, musel využít služby některého z přepravců. Největší podíl na trhu má stále Česká pošta, které ale začíná šlapat na paty Zásilkovna. Jen pro představu, zatímco pošta zvládla doručit během pondělí 16. prosince 450 tisíc zásilek, Zásilkovna, která je na trhu teprve krátce, hlásí jen o 70 tisíc balíčků za stejný den méně.
Podobná je již i výdejní síť. Česká pošta má sice 3200 poboček, Zásilkovna zatím jen 2700, ale minimálně ve velkých městech je poboček Zásilkovny více. Ta navíc staví své benefity na mobilní aplikaci, přes kterou odeslání zásilky připravíte a zaplatíte, na pobočce pak stačí říct jen několikamístný kód. Pošta ale dokáže přepravit i nadměrné zásilky a nabízí více doplňkových služeb. Některé z nich jako doručování na adresu ale plánuje rozšířit právě i Zásilkovna, která je pro klienty především levnější.
Nejen díky této konkurenci byla Česká pošta minulý rok ve ztrátě zhruba jedné miliardy korun. Na tento nepříznivý trend tak od nového roku reaguje zdražením některých základních služeb. O tři koruny více dáme za poslání doporučených a cenných psaní nebo poštovní poukázky A a C. Nově také bude možné připlatit za rychlejší doručování dopisu, který by měl být dodán druhý den od odeslání.
Vedení pošty připravilo plán, díky kterému by se měla do roku 2021 dostat do zisku v řádech desítek milionů. Pomoci tomu má i snížení počtu pracovníků z 30 na 23 tisíc. Během zhruba šesti let by je měly nahradit moderní technologie.
Podobná je již i výdejní síť. Česká pošta má sice 3200 poboček, Zásilkovna zatím jen 2700, ale minimálně ve velkých městech je poboček Zásilkovny více. Ta navíc staví své benefity na mobilní aplikaci, přes kterou odeslání zásilky připravíte a zaplatíte, na pobočce pak stačí říct jen několikamístný kód. Pošta ale dokáže přepravit i nadměrné zásilky a nabízí více doplňkových služeb. Některé z nich jako doručování na adresu ale plánuje rozšířit právě i Zásilkovna, která je pro klienty především levnější.
Nejen díky této konkurenci byla Česká pošta minulý rok ve ztrátě zhruba jedné miliardy korun. Na tento nepříznivý trend tak od nového roku reaguje zdražením některých základních služeb. O tři koruny více dáme za poslání doporučených a cenných psaní nebo poštovní poukázky A a C. Nově také bude možné připlatit za rychlejší doručování dopisu, který by měl být dodán druhý den od odeslání.
Vedení pošty připravilo plán, díky kterému by se měla do roku 2021 dostat do zisku v řádech desítek milionů. Pomoci tomu má i snížení počtu pracovníků z 30 na 23 tisíc. Během zhruba šesti let by je měly nahradit moderní technologie.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz
autor: Jakub Pečenka