Portál občana – na úřad z pohodlí domova
28. září 2019 (09:04)
Každý občan nemá možnost zastavit se v úředních hodinách na městském úřadu, aby si vyřídil, co potřebuje. Pro větší komfort a další zjednodušení komunikace veřejnosti s úřadem spustilo město nový systém pro on-line komunikaci, tzv. Portál občana.
Portál občana zajišťuje elektronické vyřízení životních situací a poskytuje přehled o stavu jejich zpracování. Elektronická komunikace umožňuje nahradit osobní nebo poštovní kontakt mezi občanem a úřadem a vyřídit závazek či podání prostřednictvím elektronických on-line formulářů, a to i mimo úřední hodiny.
Systém mohou využívat rovněž podnikatelé, a to fyzické i právnické osoby. Příbram se díky podpoře finančních zdrojů Evropské unie řadí mezi první města v České republice, která uvádějí do praxe elektronizaci veřejné správy. Nový portál má veřejnou a neveřejnou část, do níž se uživatel dostane až po registraci. Jak si vyřídit stavební povolení, registraci vozidla či nový občanský průkaz, najde občan v sekci Potřebuji vyřídit, na který odkazuje veřejná část portálu. Zde je možné získat formuláře ke stažení, informace o příslušných agendách k řešení (například platba za psa či popelnici), je tu seznam kontaktů na zaměstnance úřadu nebo přímé odkazy pro další informace (například o rozpočtu města, zveřejněných smlouvách či volbách).
Vstup do neveřejné části vyžaduje registraci (uživatelské jméno a heslo, Eidentita, MojeID). Po registraci a přihlášení je možné získat celou škálu individualizovaných služeb včetně elektronického podávání formulářů. Je zde možné sledovat historii a stav projednávaných žádostí a rozhodnutí. Nabízí se možnost úhrady plateb přes platební bránu a mnoho dalšího. Portál občana najdete na stránkách města.
„Občané díky této platformě budou moci s úřadem komunikovat kdykoliv i mimo úřední hodiny. Vše je možné vyhledat a zařídit z klidu domova. Odpadají tedy problémy například s uvolňováním se z práce jenom proto, aby člověk stihl úřední hodiny,“ uvádí k platformě Portál občana starosta města Jan Konvalinka.
Systém mohou využívat rovněž podnikatelé, a to fyzické i právnické osoby. Příbram se díky podpoře finančních zdrojů Evropské unie řadí mezi první města v České republice, která uvádějí do praxe elektronizaci veřejné správy. Nový portál má veřejnou a neveřejnou část, do níž se uživatel dostane až po registraci. Jak si vyřídit stavební povolení, registraci vozidla či nový občanský průkaz, najde občan v sekci Potřebuji vyřídit, na který odkazuje veřejná část portálu. Zde je možné získat formuláře ke stažení, informace o příslušných agendách k řešení (například platba za psa či popelnici), je tu seznam kontaktů na zaměstnance úřadu nebo přímé odkazy pro další informace (například o rozpočtu města, zveřejněných smlouvách či volbách).
Vstup do neveřejné části vyžaduje registraci (uživatelské jméno a heslo, Eidentita, MojeID). Po registraci a přihlášení je možné získat celou škálu individualizovaných služeb včetně elektronického podávání formulářů. Je zde možné sledovat historii a stav projednávaných žádostí a rozhodnutí. Nabízí se možnost úhrady plateb přes platební bránu a mnoho dalšího. Portál občana najdete na stránkách města.
„Občané díky této platformě budou moci s úřadem komunikovat kdykoliv i mimo úřední hodiny. Vše je možné vyhledat a zařídit z klidu domova. Odpadají tedy problémy například s uvolňováním se z práce jenom proto, aby člověk stihl úřední hodiny,“ uvádí k platformě Portál občana starosta města Jan Konvalinka.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: Eva Švehlová
DiS.
DiS.
autor: top