Policisté zvýšili dohled na silnicích. Známe jejich stanoviště
20. července 2020 (08:36)
Dopravní bezpečnostní akce odstartovala se začátkem prázdnin. Policisté měli na Příbramsku několik stanovišť, kde se zaměřili především na předepsanou rychlost vozidel, kontrolovali telefonování za jízdy, dodržování zajištění bezpečnostními pásy, technický stav vozidel, ale i dechovou zkouškou prověřili případné ovlivnění řidičů alkoholem.
V minulém týdnu byl prováděn zvýšený dohled na dálnici D4, a na silnici I/4. Měření rychlosti probíhalo od Hájů až po Zbraslav, a to v obou směrech. Nejen stanovenou rychlost na Strakonické kontrolovali policisté především v obci Chraštičky.
Tento týden bude zvýšený dohled na silnici I/18, II/119 a III/0412
Policisté budou v tomto týdnu vidět hlavně na silnici mezi Příbramí a Dlouhou Lhotou a Oborami až Kňovicemi, a to v obou směrech.
Policisté budou v tomto týdnu vidět hlavně na silnici mezi Příbramí a Dlouhou Lhotou a Oborami až Kňovicemi, a to v obou směrech.
foto: pribram.cz
Každý rok vyhasínají zbytečně na silnicích lidské životy, značné množství lidí je při nehodách zraněno
Nejčastěji k haváriím dochází kvůli nesprávnému způsobu jízdy, kam patří nevěnování se řízení, např. tím, že řidič ladí rádio či navigaci, ohlédne se na zadní sedačky, živě komunikuje se spolujezdcem, svačí, telefonuje. Nesprávný způsob jízdy je i nedodržení bezpečné vzdálenosti, což je velmi častý důvod nehod. Dalším důvodem je vysoká rychlost, nedání přednosti v jízdě a předjíždění.
Na vině je však především selhání lidského faktoru, kdy motoristé zapomínají na daná pravidla provozu na komunikacích a mnohdy si nařízení upravují k obrazu svému. Běžně vidíme vystresované řidiče, kteří chvátají, nedodržují rychlost, riskantně předjíždějí a nesledují situaci kolem sebe. Hazardují nejen se svými životy, ale i s životy ostatních účastníků silničního provozu.
Nejčastěji k haváriím dochází kvůli nesprávnému způsobu jízdy, kam patří nevěnování se řízení, např. tím, že řidič ladí rádio či navigaci, ohlédne se na zadní sedačky, živě komunikuje se spolujezdcem, svačí, telefonuje. Nesprávný způsob jízdy je i nedodržení bezpečné vzdálenosti, což je velmi častý důvod nehod. Dalším důvodem je vysoká rychlost, nedání přednosti v jízdě a předjíždění.
Na vině je však především selhání lidského faktoru, kdy motoristé zapomínají na daná pravidla provozu na komunikacích a mnohdy si nařízení upravují k obrazu svému. Běžně vidíme vystresované řidiče, kteří chvátají, nedodržují rychlost, riskantně předjíždějí a nesledují situaci kolem sebe. Hazardují nejen se svými životy, ale i s životy ostatních účastníků silničního provozu.
Určitě stojí za zmínku připomenout pár pravidel, na které motoristé dost často, zapomínají
V době letních prázdnin hodně šoférů vjíždí na dálnice, ale mnoho z nich nedodržuje ustanovení týkající se jízdy v jízdních pruzích. Mimo obec se jezdí v pravém jízdním pruhu, ostatní pruhy se užívají pouze k předjíždění, objíždění či odbočování. Při přejíždění mezi pruhy nesmí řidič ohrozit ostatní a musí dávat včas znamení o změně směru jízdy. Při příjezdu ke koloně je nutné dodržovat dostatečný odstup od vozu před námi kvůli případnému manévrování. V levém pruhu se zařadit co nejvíce vlevo a v dalších pruzích co nejvíce vpravo, vytváří se tzv. záchranářská ulička.
V době letních prázdnin hodně šoférů vjíždí na dálnice, ale mnoho z nich nedodržuje ustanovení týkající se jízdy v jízdních pruzích. Mimo obec se jezdí v pravém jízdním pruhu, ostatní pruhy se užívají pouze k předjíždění, objíždění či odbočování. Při přejíždění mezi pruhy nesmí řidič ohrozit ostatní a musí dávat včas znamení o změně směru jízdy. Při příjezdu ke koloně je nutné dodržovat dostatečný odstup od vozu před námi kvůli případnému manévrování. V levém pruhu se zařadit co nejvíce vlevo a v dalších pruzích co nejvíce vpravo, vytváří se tzv. záchranářská ulička.
Co se týká předjíždění na silnicích, musí mít motorista rozhled na takovou vzdálenost, aby mohl bezpečně předjet a opětovně se zařadit do svého pruhu. Rozhodně nesmí předjíždět u přechodů pro chodce, u železničních přejezdů, pokud dává před ním jedoucí auto znamení o změně směru jízdy vlevo a přes podélnou čáru souvislou. Za dopravní značkou „Zákaz předjíždění“ se smí předjíždět pouze jízdní kolo a motocykl bez postranního vozíku.
Pokud při odbočování doleva musíme brzdit, protože dáváme přednost protijedoucím vozidlům, není špatné nejdříve jemně „ťuknout“ na brzdový pedál a až teprve potom přibrzdit. Rozsvítí se brzdová světla, ale brzdný efekt se ještě nedostaví. Řidič za námi má čas zaregistrovat náš úmysl a reagovat na něj.
Kapitola sama pro sebe je jízda přes železniční přejezd. Motorista musí být při jeho přejíždění zvlášť opatrný, musí se přesvědčit, zda ho může bezpečně přejet. Přes přejezdy se smí jet rychlostí 30 km/h, svítí-li přerušované bílé světlo zabezpečovacího zařízení, pak smí jet rychlostí nejvýše 50 km/h.
Pokud při odbočování doleva musíme brzdit, protože dáváme přednost protijedoucím vozidlům, není špatné nejdříve jemně „ťuknout“ na brzdový pedál a až teprve potom přibrzdit. Rozsvítí se brzdová světla, ale brzdný efekt se ještě nedostaví. Řidič za námi má čas zaregistrovat náš úmysl a reagovat na něj.
Kapitola sama pro sebe je jízda přes železniční přejezd. Motorista musí být při jeho přejíždění zvlášť opatrný, musí se přesvědčit, zda ho může bezpečně přejet. Přes přejezdy se smí jet rychlostí 30 km/h, svítí-li přerušované bílé světlo zabezpečovacího zařízení, pak smí jet rychlostí nejvýše 50 km/h.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz
info: PČR
info: PČR
autor: Jakub Pečenka