Policisté se u Nového rybníka zaměřili na cyklisty
23. srpna 2019 (15:33)
Při preventivní akci “Na kole jen s přilbou“ policisté kontrolovali mimo jiné i povinné vybavení kola
V pátek 23. srpna proběhla v odpoledních hodinách v Příbrami u areálu Nového rybníka preventivní akce zaměřená na cyklisty s názvem „Na kole jen s přilbou“. Cyklisté jsou spolu s chodci na silnicích nejzranitelnější skupinou. V loňském roce zemřelo na českých silnicích 38 cyklistů, z toho 30 z nich nemělo na hlavě přilbu.
Ochranná přilba je povinná pro cyklisty mladší 18 let a měli by ji mít na hlavě řádně připevněnou. Doporučována je však i dospělým cyklistům. Jízdním kolem se z hlediska provozu na pozemních komunikacích rozumí i koloběžka, tudíž se pro jízdu na ní vztahuje také povinnost nošení přilby.
Proč je vlastně důležité mít při jízdě na kole cyklistickou přilbu?
Jednou ze základních příčin zranění či úmrtí cyklistů je právě poranění hlavy. Dochází k němu nejčastěji nárazem o vozovku, kapotu auta nebo o jinou překážku jako je strom, kámen, patník. Pokud cyklista jede rychlostí 25 km/h a spadne po hlavě na komunikaci, jeho pád odpovídá pádu z výšky 2,5 metru hlavou na beton.
Policisté při dopravní akci také kontrolovali, zda jsou jízdní kola správně vybavena.
Mezi povinné vybavení patří účinné brzdy, přední odrazka bílé barvy, zadní odrazka červené barvy, oranžové odrazky na pedálech a na paprscích kol. Za snížené viditelnosti musí mít kolo navíc přední světlomet svítící bíle a zadní svítící červeně.
Přestože cyklista nepotřebuje žádný řidičský průkaz, musí znát a dodržovat pravidla silničního provozu, a být k dalším účastníkům ohleduplný a opatrný.
Ochranná přilba je povinná pro cyklisty mladší 18 let a měli by ji mít na hlavě řádně připevněnou. Doporučována je však i dospělým cyklistům. Jízdním kolem se z hlediska provozu na pozemních komunikacích rozumí i koloběžka, tudíž se pro jízdu na ní vztahuje také povinnost nošení přilby.
Proč je vlastně důležité mít při jízdě na kole cyklistickou přilbu?
Jednou ze základních příčin zranění či úmrtí cyklistů je právě poranění hlavy. Dochází k němu nejčastěji nárazem o vozovku, kapotu auta nebo o jinou překážku jako je strom, kámen, patník. Pokud cyklista jede rychlostí 25 km/h a spadne po hlavě na komunikaci, jeho pád odpovídá pádu z výšky 2,5 metru hlavou na beton.
Policisté při dopravní akci také kontrolovali, zda jsou jízdní kola správně vybavena.
Mezi povinné vybavení patří účinné brzdy, přední odrazka bílé barvy, zadní odrazka červené barvy, oranžové odrazky na pedálech a na paprscích kol. Za snížené viditelnosti musí mít kolo navíc přední světlomet svítící bíle a zadní svítící červeně.
Přestože cyklista nepotřebuje žádný řidičský průkaz, musí znát a dodržovat pravidla silničního provozu, a být k dalším účastníkům ohleduplný a opatrný.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: por. Bc. Monika Schindlová
DiS.
DiS.
autor: mir