Po šišoidu přišla v Dobříši pro řidiče šikana
22. srpna 2017 (11:10)
Dalších 15 fotografií v galerii
foto: pribram.cz
Kromě nedávno zbudovaného nebezpečného zábradlí přibyly na křižovatce u hřbitova betonové zátarasy
Není to tak dlouho, co se psalo o dobříšském unikátu, kruhovém objezdu, nazývaném mnohdy šišoid. Pozoruhodný objekt nedaleko centra Dobříše vzbudil nejen v médiích, ale především u řidičů řadu diskuzí a některým i problém za volantem větších dopravních prostředků.
Netrvalo dlouho a Dobříš má další pozoruhodnost, kterou pravděpodobně v budoucnu bude probírat dopravní zpravodajství při nějaké dopravní nehodě. V prostorné křižovatce u hřbitova se objevily betonové zátarasy naplněné oblázky, které podstatně křižovatku omezily. Řada řidičů projíždějících do centra v těchto místech podvědomě zakličkuje a větší dopravní prostředky vyžadují při řízení opravdu vysokou míru pozornosti za volantem. Předpřipravený přechod pro chodce zde však nebude, vzhledem k tomu, že by byl umístěn na úrovni horizontu, k tomuto rozhodnutí dospěly příslušné instituce již před nějakou dobou. Chodci tak budou dále přebíhat v místech dle vlastní úvahy a s rizikem střetu.
Bytelné pruhované objekty jako by jen čekaly na budoucí neopatrnost řidiče, aby dokonale zdemolovaly neopatrně projíždějící auto. Jak dlouho budeme asi čekat na první dopravní nehodu?! Nemluvě o tom, že je ztížený nájezd od ulice U Ovčína a s nájezdem do křižovatky má evidentně řada větších vozidel problém, o čemž již svědčí stopy pneumatik na stávajících obrubnících, jak můžete vidět v přiložené fotogalerii..
Netrvalo dlouho a Dobříš má další pozoruhodnost, kterou pravděpodobně v budoucnu bude probírat dopravní zpravodajství při nějaké dopravní nehodě. V prostorné křižovatce u hřbitova se objevily betonové zátarasy naplněné oblázky, které podstatně křižovatku omezily. Řada řidičů projíždějících do centra v těchto místech podvědomě zakličkuje a větší dopravní prostředky vyžadují při řízení opravdu vysokou míru pozornosti za volantem. Předpřipravený přechod pro chodce zde však nebude, vzhledem k tomu, že by byl umístěn na úrovni horizontu, k tomuto rozhodnutí dospěly příslušné instituce již před nějakou dobou. Chodci tak budou dále přebíhat v místech dle vlastní úvahy a s rizikem střetu.
Bytelné pruhované objekty jako by jen čekaly na budoucí neopatrnost řidiče, aby dokonale zdemolovaly neopatrně projíždějící auto. Jak dlouho budeme asi čekat na první dopravní nehodu?! Nemluvě o tom, že je ztížený nájezd od ulice U Ovčína a s nájezdem do křižovatky má evidentně řada větších vozidel problém, o čemž již svědčí stopy pneumatik na stávajících obrubnících, jak můžete vidět v přiložené fotogalerii..
foto: pribram.cz
Další možná budoucí past několik metrů od křižovatky číhá v podobě nově namontovaného zábradlí, které bylo po poslední dopravní nehodě v místě instalováno. Je krásně natřené, jeho konce jsou elegantně zatočené, ale není třeba příliš bujné fantazie, aby si každý uvědomil, jak hrozivou smrtící pastí se takové tenké zábradlí může stát. Nejde o nějaký propíchnutý chladič a nebo kapotu auta, ale je nanejvýš lehké odhadnout, jak se po nárazu budou slabé tyčky tříštit jak zápalky a vodorovné části zábradlí vletí do kabiny vozu. A že takových nehod končících i smrtí řidiče vozidla nebylo v ČR málo...
Z rozhovorů s místními obyvateli také víme, že právě v této části vozovky často vzniká námraza a náledí v zimních měsících, což je vzhledm k přilehlému rybníku velmi logické. Jak skončí první dopravní nehoda v těchto místech se už raději neodvažujeme předvídat. Přitom stačilo místo zábradlí použít klasická svodidla, podobně jako na protější straně vozovky, která by ochránila nejen chodce daleko lépe a bezpečněji, ale nebyla by především takovou hrozbou pro účastníka nehody po nárazu. Že by krása a nebo úspora měla přednost před rizikem?!
Jak je vidět, někde není bezpečnost silničního provozu až tak dalece řešena s veškerými možnými aspekty a pravděpodobnými důsledky...
Z rozhovorů s místními obyvateli také víme, že právě v této části vozovky často vzniká námraza a náledí v zimních měsících, což je vzhledm k přilehlému rybníku velmi logické. Jak skončí první dopravní nehoda v těchto místech se už raději neodvažujeme předvídat. Přitom stačilo místo zábradlí použít klasická svodidla, podobně jako na protější straně vozovky, která by ochránila nejen chodce daleko lépe a bezpečněji, ale nebyla by především takovou hrozbou pro účastníka nehody po nárazu. Že by krása a nebo úspora měla přednost před rizikem?!
Jak je vidět, někde není bezpečnost silničního provozu až tak dalece řešena s veškerými možnými aspekty a pravděpodobnými důsledky...
foto: pribram.cz
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz
autor: MP