Po letech oprav se řidiči dočkají plného zprovoznění Barrandovského mostu
20. listopadu 2024 (11:30)
foto: TSK Praha / FB
Na konci tohoto týdne zprovozní silničáři po více než 2,5 letech opravený Barrandovský most.
Řidičům se konečně uleví. Na konci tohoto týdne se má v plném rozsahu otevřít zrekonstruovaný Barrandovský most v Praze. Termín je podmíněn tím, že nenastanou žádné neočekávané potíže, uvedl náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti). Podle vyjádření ředitele Technické správy komunikací (TSK) pro Český rozhlas by se tak mělo stát v neděli 24. listopadu. Most se opravoval v několika etapách, první začala v květnu 2022.
Jakmile TSK dokončí letošní práce, čeká most ještě poslední pátá etapa, při které budou dělníci sanovat povrchy. Při těchto pracích už ale nebudou na mostě žádná dopravní omezení. „Práce na rekonstrukci Barrandovském mostu aktuálně finišují a pokud nenastanou žádné komplikace, rádi bychom most otevřeli pro řidiče na konci tohoto týdne. Jisté tedy je, že i díky nově použité technologii UHPC betonu se nám oproti původnímu plánu podařilo zkrátit uzavírku, a tedy i dobu omezení pro řidiče, o celý jeden rok," uvedl Hřib.
Letošní oprava měla podle dřívějšího vyjádření TSK původně skončit na konci letních prázdnin, kvůli komplikacím ale silničáři museli termín posunout. TSK letos od března opravuje most ve směru z Braníku na Smíchov. Stavbu tvoří dva mosty. Jižní, po kterém jedou auta ve směru ze Smíchova do Braníku, je už opraven. Barrandovský most je z roku 1983. Denně ho přejede na 140.000 aut a je tak nejvytíženější komunikací v Praze.
Letošní oprava měla podle dřívějšího vyjádření TSK původně skončit na konci letních prázdnin, kvůli komplikacím ale silničáři museli termín posunout. TSK letos od března opravuje most ve směru z Braníku na Smíchov. Stavbu tvoří dva mosty. Jižní, po kterém jedou auta ve směru ze Smíchova do Braníku, je už opraven. Barrandovský most je z roku 1983. Denně ho přejede na 140.000 aut a je tak nejvytíženější komunikací v Praze.
foto: TSK Praha / FB
Rekonstrukce mostu bude téměř dvakrát dražší, než se předpokládalo. Místo 594,5 milionu bude stát zhruba 1,14 miliardy korun, řekl letos v září generální ředitel TSK Filip Hájek. Důvodem je podle něj velmi špatný stav původní konstrukce, inflace a použití modernějších technologií. Při započtení nulté fáze oprav, kdy byly opraveny mimo jiné pilíře, výše zmíněné páté fáze a zaplacení správce stavby se pak náklady vyšplhají na téměř 1,31 miliardy korun.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz / ČTK
autor: Oldřich Kozák