Peníze, které město regulací vybere, jsou určené pro další řešení problému s parkováním ve městě
28. března 2019 (06:06)
V krátkosti shrnu, proč jsem hlasoval proti odkladu regulace v místech parkování u veřejných služeb do doby přijetí generelu dopravy, i když to není populární.
Jsem přesvědčen, že město musí řešit parkování právě v místech veřejných služeb a v samotném centru města.
Není snadné každému zaručit právo parkovat svoje dvě (tři) auta před domem na obecním pozemku. Město musí zvýhodnit skutečně potřebné (např. invalidy) a regulovat, aby v těchto místech nestála auta, která nemusí (odstavená, nerezidentní).
Představa, že každý rok přibydou do města další stovky aut a všichni budou jezdit po městě autem a požadovat budování parkovacích domů na každém rohu, mě upřímně děsí. Byl bych raději, aby na sídlištích byla spíš zeleň a hřiště pro děti.
Pozitivní motivace ke snižování množství aut (možnost alternativní dopravy, JV obchvat a následná změna dopravního systému, nové nastavení MHD, koncepce cyklodopravy…) je nejdůležitější, protože jen nepřesouvá problém na jiné místo. Je ale nákladnější a časově náročná a její efekt se projevuje pomaleji. Jde tu o změnu životního stylu. Město pracuje na všech zmíněných úpravách. Slibuje si od vypracování generelu dopravy další podněty a bude pracovat i na nich.
Negativní motivace (regulace, restrikce) zatahuje brzdu nárůstu aut ihned, ale je vnímána jako omezení. Je to možná nepříjemné, ale každá překážka v tom umístit do problémových míst další auto má potenci počet aut snížit.
Město musí současně pracovat na zvýšení počtu parkovacích míst v některých místech (záchytná parkoviště, parkovací domy). Město je i v tomto aktivní (350 nových parkovacích míst, projekt parkovacího domu čeká na dotaci). Na to jsou ale třeba finanční prostředky a pozemky.
Peníze, které město regulací vybere, jsou určené pro další řešení problému a přál bych si, aby jich bylo víc. Kdo vlastní auto musí počítat také s náklady na parkování s tím, že tyto prostředky budou využity městem na zlepšení stavu.
Opatření navržená novým generelem dopravy mohou být realizována nejdříve za rok a půl (ty, které budou potřebovat stavební povolení a veřejnou soutěž, ještě později) a nevíme, co generel přinese. Proto musíme i do doby jeho přijetí pokračovat v dílčích řešeních včetně regulace.
Je možné, že se detailní nastavení regulace nepodaří hned správně a budeme je muset upravit. Je ale důležité začít a současně se nebránit diskuzi.
Ing. Jiří Holý
zastupitel města
Jsem přesvědčen, že město musí řešit parkování právě v místech veřejných služeb a v samotném centru města.
Není snadné každému zaručit právo parkovat svoje dvě (tři) auta před domem na obecním pozemku. Město musí zvýhodnit skutečně potřebné (např. invalidy) a regulovat, aby v těchto místech nestála auta, která nemusí (odstavená, nerezidentní).
Představa, že každý rok přibydou do města další stovky aut a všichni budou jezdit po městě autem a požadovat budování parkovacích domů na každém rohu, mě upřímně děsí. Byl bych raději, aby na sídlištích byla spíš zeleň a hřiště pro děti.
Pozitivní motivace ke snižování množství aut (možnost alternativní dopravy, JV obchvat a následná změna dopravního systému, nové nastavení MHD, koncepce cyklodopravy…) je nejdůležitější, protože jen nepřesouvá problém na jiné místo. Je ale nákladnější a časově náročná a její efekt se projevuje pomaleji. Jde tu o změnu životního stylu. Město pracuje na všech zmíněných úpravách. Slibuje si od vypracování generelu dopravy další podněty a bude pracovat i na nich.
Negativní motivace (regulace, restrikce) zatahuje brzdu nárůstu aut ihned, ale je vnímána jako omezení. Je to možná nepříjemné, ale každá překážka v tom umístit do problémových míst další auto má potenci počet aut snížit.
Město musí současně pracovat na zvýšení počtu parkovacích míst v některých místech (záchytná parkoviště, parkovací domy). Město je i v tomto aktivní (350 nových parkovacích míst, projekt parkovacího domu čeká na dotaci). Na to jsou ale třeba finanční prostředky a pozemky.
Peníze, které město regulací vybere, jsou určené pro další řešení problému a přál bych si, aby jich bylo víc. Kdo vlastní auto musí počítat také s náklady na parkování s tím, že tyto prostředky budou využity městem na zlepšení stavu.
Opatření navržená novým generelem dopravy mohou být realizována nejdříve za rok a půl (ty, které budou potřebovat stavební povolení a veřejnou soutěž, ještě později) a nevíme, co generel přinese. Proto musíme i do doby jeho přijetí pokračovat v dílčích řešeních včetně regulace.
Je možné, že se detailní nastavení regulace nepodaří hned správně a budeme je muset upravit. Je ale důležité začít a současně se nebránit diskuzi.
Ing. Jiří Holý
zastupitel města
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: Ing. Jiří Holý - zastupitel města Příbrami
autor: top