Od roku 2016 by se mohla snížit maximální rychlost na silnici R4
24. června 2014 (15:19)
Na vybraných silnicích první třídy by se mohlo od ledna 2016 jezdit stodesetikilometrovou rychlostí, sdělilo dnes ministerstvo dopravy. Nyní je povolená rychlost 90 kilometrů v hodině. Ministerstvo dopravy v novele zákona o pozemních komunikacích oprášilo původní návrh, podle kterého by vyšší povolená rychlost mohla platit například na silnici z Liberce do Bílého Kostela nebo z Chomutova do Křimova.
Zvýšení rychlosti se má týkat komunikací první třídy, které mají podobné parametry jako dálnice. Jde tedy především o čtyřproudové silnice se svodidly oddělujícími oba jízdní pásy. Rovněž se v daných úsecích nesmí vyskytovat žádné křižovatky nebo autobusové zastávky.
Ministerstvu vadí autobusové zastávky u silnice
Snížit rychlost na 110 kilometrů naopak ministerstvo dopravy prosazuje například u rychlostní silnice R4 do Příbrami a R7 na Slaný, které podle něj nesplňují bezpečnostní parametry. V případě R4 jsou důvodem autobusové zastávky u silnice a přechod pro chodce na okraji Prahy. Na R7 zase chybí připojovací pruhy a má nevyhovující povrch. Obě komunikace proto budou zařazeny mezi silnice pro motorová vozidla s maximální rychlostí 110 kilometrů v hodině. V úsecích, které jsou bezpečné, zůstane současná 130kilometrová rychlost, což bude upraveno značkou.
Novela má usnadnit i povolování veřejně prospěšných staveb. Ministerstvo proto v meziresortním řízení navrhuje zvýšení náhrady za zřízení věcného břemene z nynějších řádově desítek korun na jednotných 1000 korun. Vlastníci pozemků, na kterých mají vzniknout věcná břemena například k přeložkám inženýrských sítí, totiž z principu se zřizováním těchto břemen nesouhlasí.
Novela rovněž počítá se zvýšením pravomocí obcí, které budou moct nově udílet pokutu až 200.000 korun majitelům odstavených vraků, které znečišťují nebo jiným způsobem poškozují komunikace. Zároveň obcím umožní zakázat na silnice druhé a třetí třídy vjezd kamionů s hmotností 12 tun a více.
Zvýšení rychlosti se má týkat komunikací první třídy, které mají podobné parametry jako dálnice. Jde tedy především o čtyřproudové silnice se svodidly oddělujícími oba jízdní pásy. Rovněž se v daných úsecích nesmí vyskytovat žádné křižovatky nebo autobusové zastávky.
Ministerstvu vadí autobusové zastávky u silnice
Snížit rychlost na 110 kilometrů naopak ministerstvo dopravy prosazuje například u rychlostní silnice R4 do Příbrami a R7 na Slaný, které podle něj nesplňují bezpečnostní parametry. V případě R4 jsou důvodem autobusové zastávky u silnice a přechod pro chodce na okraji Prahy. Na R7 zase chybí připojovací pruhy a má nevyhovující povrch. Obě komunikace proto budou zařazeny mezi silnice pro motorová vozidla s maximální rychlostí 110 kilometrů v hodině. V úsecích, které jsou bezpečné, zůstane současná 130kilometrová rychlost, což bude upraveno značkou.
Novela má usnadnit i povolování veřejně prospěšných staveb. Ministerstvo proto v meziresortním řízení navrhuje zvýšení náhrady za zřízení věcného břemene z nynějších řádově desítek korun na jednotných 1000 korun. Vlastníci pozemků, na kterých mají vzniknout věcná břemena například k přeložkám inženýrských sítí, totiž z principu se zřizováním těchto břemen nesouhlasí.
Novela rovněž počítá se zvýšením pravomocí obcí, které budou moct nově udílet pokutu až 200.000 korun majitelům odstavených vraků, které znečišťují nebo jiným způsobem poškozují komunikace. Zároveň obcím umožní zakázat na silnice druhé a třetí třídy vjezd kamionů s hmotností 12 tun a více.
Na vybraných silnicích první třídy by se mohlo od ledna 2016 jezdit stodesetikilometrovou rychlostí, sdělilo dnes ministerstvo dopravy. Nyní je povolená rychlost 90 kilometrů v hodině. Ministerstvo dopravy v novele zákona o pozemních komunikacích oprášilo původní návrh, podle kterého by vyšší povolená rychlost mohla platit například na silnici z Liberce do Bílého Kostela nebo z Chomutova do Křimova.
Zvýšení rychlosti se má týkat komunikací první třídy, které mají podobné parametry jako dálnice. Jde tedy především o čtyřproudové silnice se svodidly oddělujícími oba jízdní pásy. Rovněž se v daných úsecích nesmí vyskytovat žádné křižovatky nebo autobusové zastávky.
Snížit rychlost na 110 kilometrů naopak ministerstvo dopravy prosazuje například u rychlostní silnice R4 do Příbrami a R7 na Slaný, které podle něj nesplňují bezpečnostní parametry. V případě R4 jsou důvodem autobusové zastávky u silnice a přechod pro chodce na okraji Prahy. Na R7 zase chybí připojovací pruhy a má nevyhovující povrch. Obě komunikace proto budou zařazeny mezi silnice pro motorová vozidla s maximální rychlostí 110 kilometrů v hodině. V úsecích, které jsou bezpečné, zůstane současná 130kilometrová rychlost, což bude upraveno značkou.
Novela má usnadnit i povolování veřejně prospěšných staveb. Ministerstvo proto v meziresortním řízení navrhuje zvýšení náhrady za zřízení věcného břemene z nynějších řádově desítek korun na jednotných 1000 korun. Vlastníci pozemků, na kterých mají vzniknout věcná břemena například k přeložkám inženýrských sítí, totiž z principu se zřizováním těchto břemen nesouhlasí.
Novela rovněž počítá se zvýšením pravomocí obcí, které budou moct nově udílet pokutu až 200.000 korun majitelům odstavených vraků, které znečišťují nebo jiným způsobem poškozují komunikace. Zároveň obcím umožní zakázat na silnice druhé a třetí třídy vjezd kamionů s hmotností 12 tun a více.
Zvýšení rychlosti se má týkat komunikací první třídy, které mají podobné parametry jako dálnice. Jde tedy především o čtyřproudové silnice se svodidly oddělujícími oba jízdní pásy. Rovněž se v daných úsecích nesmí vyskytovat žádné křižovatky nebo autobusové zastávky.
Snížit rychlost na 110 kilometrů naopak ministerstvo dopravy prosazuje například u rychlostní silnice R4 do Příbrami a R7 na Slaný, které podle něj nesplňují bezpečnostní parametry. V případě R4 jsou důvodem autobusové zastávky u silnice a přechod pro chodce na okraji Prahy. Na R7 zase chybí připojovací pruhy a má nevyhovující povrch. Obě komunikace proto budou zařazeny mezi silnice pro motorová vozidla s maximální rychlostí 110 kilometrů v hodině. V úsecích, které jsou bezpečné, zůstane současná 130kilometrová rychlost, což bude upraveno značkou.
Novela má usnadnit i povolování veřejně prospěšných staveb. Ministerstvo proto v meziresortním řízení navrhuje zvýšení náhrady za zřízení věcného břemene z nynějších řádově desítek korun na jednotných 1000 korun. Vlastníci pozemků, na kterých mají vzniknout věcná břemena například k přeložkám inženýrských sítí, totiž z principu se zřizováním těchto břemen nesouhlasí.
Novela rovněž počítá se zvýšením pravomocí obcí, které budou moct nově udílet pokutu až 200.000 korun majitelům odstavených vraků, které znečišťují nebo jiným způsobem poškozují komunikace. Zároveň obcím umožní zakázat na silnice druhé a třetí třídy vjezd kamionů s hmotností 12 tun a více.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: ČTK
autor: cfr mol