Oblastní nemocnice Příbram využívá pro neslyšící nový projekt – tlumočení online
1. srpna 2014 (11:26)
Příbramská nemocnice začala využívat možnost tlumočení on-line do znakového jazyka, a to nonstop 24 hodin denně. Službu, která pomáhá neslyšícím v jejich komunikaci především se zdravotnickým personálem nemocnice, poskytuje Agentura pro neslyšící. On-line tlumočení pomáhá odstranit komunikační bariéry a zároveň funguje jako náhrada fyzicky přítomného tlumočníka.
Tlumočník se v dané chvíli nachází na jiném místě než neslyšící klient, takže je možné využít jeho tlumočení z velkých vzdáleností. Podstatou této verze tlumočení je využití přenosu znakového jazyka prostřednictvím web kamery a přenosu mluvené řeči prostřednictvím aplikace Skype. Tak je možné vzájemně tlumočit osobní rozhovor neslyšícího třeba s lékařem, tlumočit ale lze i telefonický hovor.
On-line tlumočeni si nemocnice nemusí objednávat dopředu
On-line tlumočníka si nemocnice pro neslyšící nemusí objednávat dopředu, spojení je možné ihned dle aktuální potřeby. Tablet s web kamerou je v nemocnici k dispozici na hlavní recepci. V případě přijetí neslyšící osoby do nemocnice, je tablet po dobu hospitalizace takového pacienta k dispozici přímo na oddělení, kde se pacient nachází.
Tímto způsobem je možné výrazně zjednodušit komunikaci mezi neslyšícím pacientem a personálem, která je velmi důležitá zejména ve smyslu poskytování konkrétní zdravotní péče a informacích o ní včetně akutních nebo plánovaných operačních zákroků. Velmi cenná je i další stránka této služby, a to je díky bezproblémové komunikaci vzájemná důvěra mezi pacientem a zdravotníky, kteří o něj pečují.
Tlumočník se v dané chvíli nachází na jiném místě než neslyšící klient, takže je možné využít jeho tlumočení z velkých vzdáleností. Podstatou této verze tlumočení je využití přenosu znakového jazyka prostřednictvím web kamery a přenosu mluvené řeči prostřednictvím aplikace Skype. Tak je možné vzájemně tlumočit osobní rozhovor neslyšícího třeba s lékařem, tlumočit ale lze i telefonický hovor.
On-line tlumočeni si nemocnice nemusí objednávat dopředu
On-line tlumočníka si nemocnice pro neslyšící nemusí objednávat dopředu, spojení je možné ihned dle aktuální potřeby. Tablet s web kamerou je v nemocnici k dispozici na hlavní recepci. V případě přijetí neslyšící osoby do nemocnice, je tablet po dobu hospitalizace takového pacienta k dispozici přímo na oddělení, kde se pacient nachází.
Tímto způsobem je možné výrazně zjednodušit komunikaci mezi neslyšícím pacientem a personálem, která je velmi důležitá zejména ve smyslu poskytování konkrétní zdravotní péče a informacích o ní včetně akutních nebo plánovaných operačních zákroků. Velmi cenná je i další stránka této služby, a to je díky bezproblémové komunikaci vzájemná důvěra mezi pacientem a zdravotníky, kteří o něj pečují.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: red
autor: mm