Obchvat Příbrami by se měl začít stavět za 5 let
19. listopadu 2015 (06:35)
Již v roce 2020 by se město Příbram mělo dočkat výstavby první z částí jihovýchodního obchvatu. Již nyní probíhají přípravné práce. Informaci potvrdil starosta Příbrami Jindřich Vařeka (ANO) po jednání s ministrem dopravy Danem Ťokem, které probíhalo před několika týdny.
Celá věc se posunula poté, co vyšel nově upravený projektový záměr, který prokázal ekonomickou logiku stavby. Podle prozatímních plánů by se s výstavbou mělo začít na začátku roku 2020 a práce by měly být dokončeny v roce 2024. Náklady jsou předběžně vyčísleny na 1,4 miliardy korun.
Prozatím jen druhá etapa
Podle aktuálních informací zatím bude vybudována jen druhá etapa obchvatu. U první a třetí etapy se čeká na vydání aktualizace prováděcích pokynů pro hodnocení ekonomické efektivnosti projektů silničních a dálničních staveb. Ty musejí respektovat nové pokyny EU. Po dokončení druhé etapy také bude patrné, kolik řidičů, kteří pojedou směrem od Rožmitálu, budou pokračovat dále na Milín a R4.
„Vliv obchvatu na intenzitu dopravy ve městě nechci přeceňovat, ale realizací druhé části by se ve výsledku mělo odlehčit dopravě mezi obcí Bohutín a Vysokou Pecí potažmo Rožmitálskou ulicí, kde se intenzita dopravy sníží o asi šest tisíc vozidel za 24 hodin,“ uvedl Jindřich Vařeka (ANO) pro zpravodaj Kahan.
Podle oponentního posudku stavební fakulty VUT Brno se ani po vybudování obchvatu nesníží pohyb nákladních vozidel v oblasti Balonky a v části Husovy ulice. V některých částech se ale předpokládá násobné snížení dopravní zátěže. Společně s obchvatem bude vybudováno i několik kruhových křižovatek.
Jihovýchodní obchvat Příbrami je naplánovaný ze tří částí. Ta první vede od křižovatky u Nové Hospody až po křížení silnice I/66 (mezi Příbrami a Milínem) u obce Brod. Druhá část vede od napojení na stávající silnice I/18 u obce Bohutín po křížení silnici I/66 a III/1912 (spojka ke komerční zóně na Zdaboři). A nakonec v třetí části by mělo dojít k vybudování kruhové křižovatky v místě křížení silnice I/18 a ulice Evropská v blízkosti Nové Hospody.
Celá věc se posunula poté, co vyšel nově upravený projektový záměr, který prokázal ekonomickou logiku stavby. Podle prozatímních plánů by se s výstavbou mělo začít na začátku roku 2020 a práce by měly být dokončeny v roce 2024. Náklady jsou předběžně vyčísleny na 1,4 miliardy korun.
Prozatím jen druhá etapa
Podle aktuálních informací zatím bude vybudována jen druhá etapa obchvatu. U první a třetí etapy se čeká na vydání aktualizace prováděcích pokynů pro hodnocení ekonomické efektivnosti projektů silničních a dálničních staveb. Ty musejí respektovat nové pokyny EU. Po dokončení druhé etapy také bude patrné, kolik řidičů, kteří pojedou směrem od Rožmitálu, budou pokračovat dále na Milín a R4.
„Vliv obchvatu na intenzitu dopravy ve městě nechci přeceňovat, ale realizací druhé části by se ve výsledku mělo odlehčit dopravě mezi obcí Bohutín a Vysokou Pecí potažmo Rožmitálskou ulicí, kde se intenzita dopravy sníží o asi šest tisíc vozidel za 24 hodin,“ uvedl Jindřich Vařeka (ANO) pro zpravodaj Kahan.
Podle oponentního posudku stavební fakulty VUT Brno se ani po vybudování obchvatu nesníží pohyb nákladních vozidel v oblasti Balonky a v části Husovy ulice. V některých částech se ale předpokládá násobné snížení dopravní zátěže. Společně s obchvatem bude vybudováno i několik kruhových křižovatek.
Jihovýchodní obchvat Příbrami je naplánovaný ze tří částí. Ta první vede od křižovatky u Nové Hospody až po křížení silnice I/66 (mezi Příbrami a Milínem) u obce Brod. Druhá část vede od napojení na stávající silnice I/18 u obce Bohutín po křížení silnici I/66 a III/1912 (spojka ke komerční zóně na Zdaboři). A nakonec v třetí části by mělo dojít k vybudování kruhové křižovatky v místě křížení silnice I/18 a ulice Evropská v blízkosti Nové Hospody.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: Město Příbram
autor: MJ