O co skutečně se má starat starosta?
7. listopadu 2014 (06:43)
foto: pribram.cz
Podle koaliční dohody by se měl příštím starostou stát Jindřich Vařeka junior (ANO).
Již v pondělí odpoledne během zasedání městského zastupitelstva bude znám nový starosta, kterým by se podle všeho měl stát Jindřich Vařeka (ANO). Místostarostkou by pak měla být Alena Ženíšková (ANO) a Václav Švenda (TOP 09). V této chvíli by bylo vhodné připomenout, za co která z těchto funkcí zodpovídá, protože jak je v některých internetových diskuzí patrné, někteří lidé (včetně budoucích představitelů města) v tom mají trochu zmatek.
Starosta zodpovídá za informovanost veřejnosti o aktivitách obce a také svolává a řídí zasedání zastupitelstva a městské rady. Spolu s místostarosty podepisuje právní předpisy obce. Výkon usnesení rady obce může ale i pozastavit (jak v minulých dnech provedl současný starosta Pavel Pikrt) a věc následně předložit nejbližšímu zasedání zastupitelstva. Po domluvě s ředitelem krajského úřadu jmenuje tajemníka úřadu, který má na starosti výkon přenesené působnosti obce. Městský úřad a jeho odbory má tak na starost z největší části tajemník.
Podle aktuálně platného organizačního schématu města má starosta v přímé řídící působnosti pouze městskou policii, realitní kancelář, městské lesy a další příspěvkové organizace.
Místostarosta se pak stará o městské lesy, z malé části o odbor sociálních věcí a zdravotnictví, odbor koncepce a rozvoje města a příspěvkové organizace, kromě technických služeb, které má na starosti 1. místostarosta. Ten má ve svém řízení i část odboru ekonomického a odboru silničního hospodářství a investic.
Organizační schéma počítá i s funkcí uvolněného radního, který zodpovídá za základní a mateřské školy a částečně také za samostatné oddělení dotací. Podle dostupných informací ale post uvolněného radního obsazen nebude a jeho agendu tak nejspíš převezme někdo z výše zmíněných.
Podrobněji si vše můžete prohlédnout v aktuálně platném organizačním schématu města Příbram ZDE.
Starosta zodpovídá za informovanost veřejnosti o aktivitách obce a také svolává a řídí zasedání zastupitelstva a městské rady. Spolu s místostarosty podepisuje právní předpisy obce. Výkon usnesení rady obce může ale i pozastavit (jak v minulých dnech provedl současný starosta Pavel Pikrt) a věc následně předložit nejbližšímu zasedání zastupitelstva. Po domluvě s ředitelem krajského úřadu jmenuje tajemníka úřadu, který má na starosti výkon přenesené působnosti obce. Městský úřad a jeho odbory má tak na starost z největší části tajemník.
Podle aktuálně platného organizačního schématu města má starosta v přímé řídící působnosti pouze městskou policii, realitní kancelář, městské lesy a další příspěvkové organizace.
Místostarosta se pak stará o městské lesy, z malé části o odbor sociálních věcí a zdravotnictví, odbor koncepce a rozvoje města a příspěvkové organizace, kromě technických služeb, které má na starosti 1. místostarosta. Ten má ve svém řízení i část odboru ekonomického a odboru silničního hospodářství a investic.
Organizační schéma počítá i s funkcí uvolněného radního, který zodpovídá za základní a mateřské školy a částečně také za samostatné oddělení dotací. Podle dostupných informací ale post uvolněného radního obsazen nebude a jeho agendu tak nejspíš převezme někdo z výše zmíněných.
Podrobněji si vše můžete prohlédnout v aktuálně platném organizačním schématu města Příbram ZDE.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz
autor: red