Nevíte co s nevhodným dárkem? Máme pro vás řešení!
25. prosince 2018 (17:18)
Zná to téměř každý. Jednou za čas se zkrátka podaří někoho obdarovat nepodařeným darem. V opačném případě můžete obdržet dárek, který vám například nesedí, nebo jej máte dvakrát. Jaké jsou tedy možnosti v případě, že potřebujete některý z dárečků vyměnit či dokonce vrátit?
Zákon umožňuje vrácení zboží do 14 dnů od převzetí věci. Odstoupení od smlouvy je možné bez udání důvodu, zboží je třeba vrátit v původním balení, jinak lze případně počítat s určitými poplatky. Možnost vrácení zboží se všeobecně týká pouze produktů, které byly zakoupeny přes e-shop. U obchodníka v kamenné prodejně záleží čistě na jeho dobré vůli, zda vám zboží vezme zpět. K případnému vrácení či výměně je třeba původní účtenka od zboží.
Ve lhůtě 14 dnů od vyzvednutí zboží je třeba obchodníkovi nahlásit, že byste zboží rádi vrátili. Můžete tak učinit telefonicky či emailem a pak máte dalších 14 dní na to, aby se zboží dostalo na místo. Případně lze dárek rovnou poslat zpět a k němu přiložit průvodní dopis se žádostí o vrácení. Rozhodně ale nezasílejte zboží zpět bez jakékoliv komunikace.
Jak již bylo zmíněno, tak za ideální stav se považuje, když zboží nebylo vybaleno. Pokud se tak stalo, rozhodně se pokuste balení vrátit co nejlépe do původní podoby. Bez originálního obalu jej sice musí obchodník přijmout zpět, ale může vám účtovat poplatky za újmu na zboží.
Není možné vrátit cokoliv!
Nelze však vrátit vše. Co se týče produktů osobní hygieny, jídla či audio nosičů a softwaru, tak na toto zboží se vztahují výjimky. Prodejce by nemohl takové zboží uvést znovu do prodeje a navrácení není možné. V případě hudebních nosičů, DVD filmů či počítačových her lze uplatnit tuto možnost jen v případě, že původní obal nebyl poškozen.
Ze zákona vám musí prodejce vrátit všechny peníze včetně nákladů na dopravu zboží k vám. Povinnost má však jen v rámci nejlevnější varianty dodání zboží. Expresní balíček vám tak nemusí být proplacen v plné výši. Některé e-shopy nabízí možnost, že můžete zboží navrátit i po uplynutí 14 dní. Kupříkladu do 30, výjimečně i do 60 dnů. V těchto lhůtách ale bývají přísnější podmínky pro vrácení a je třeba se s nimi dopředu seznámit.
Je třeba si uvědomit, že e-shop není půjčovna. Spotřebitel by neměl svých práv zneužívat a vrácení zboží využívat jen v nutných případech. Právo na odstoupení neslouží k tomu, abyste pak vraceli použitou lyžařskou výbavu z pobytu na horách.
Zákon umožňuje vrácení zboží do 14 dnů od převzetí věci. Odstoupení od smlouvy je možné bez udání důvodu, zboží je třeba vrátit v původním balení, jinak lze případně počítat s určitými poplatky. Možnost vrácení zboží se všeobecně týká pouze produktů, které byly zakoupeny přes e-shop. U obchodníka v kamenné prodejně záleží čistě na jeho dobré vůli, zda vám zboží vezme zpět. K případnému vrácení či výměně je třeba původní účtenka od zboží.
Ve lhůtě 14 dnů od vyzvednutí zboží je třeba obchodníkovi nahlásit, že byste zboží rádi vrátili. Můžete tak učinit telefonicky či emailem a pak máte dalších 14 dní na to, aby se zboží dostalo na místo. Případně lze dárek rovnou poslat zpět a k němu přiložit průvodní dopis se žádostí o vrácení. Rozhodně ale nezasílejte zboží zpět bez jakékoliv komunikace.
Jak již bylo zmíněno, tak za ideální stav se považuje, když zboží nebylo vybaleno. Pokud se tak stalo, rozhodně se pokuste balení vrátit co nejlépe do původní podoby. Bez originálního obalu jej sice musí obchodník přijmout zpět, ale může vám účtovat poplatky za újmu na zboží.
Není možné vrátit cokoliv!
Nelze však vrátit vše. Co se týče produktů osobní hygieny, jídla či audio nosičů a softwaru, tak na toto zboží se vztahují výjimky. Prodejce by nemohl takové zboží uvést znovu do prodeje a navrácení není možné. V případě hudebních nosičů, DVD filmů či počítačových her lze uplatnit tuto možnost jen v případě, že původní obal nebyl poškozen.
Ze zákona vám musí prodejce vrátit všechny peníze včetně nákladů na dopravu zboží k vám. Povinnost má však jen v rámci nejlevnější varianty dodání zboží. Expresní balíček vám tak nemusí být proplacen v plné výši. Některé e-shopy nabízí možnost, že můžete zboží navrátit i po uplynutí 14 dní. Kupříkladu do 30, výjimečně i do 60 dnů. V těchto lhůtách ale bývají přísnější podmínky pro vrácení a je třeba se s nimi dopředu seznámit.
Je třeba si uvědomit, že e-shop není půjčovna. Spotřebitel by neměl svých práv zneužívat a vrácení zboží využívat jen v nutných případech. Právo na odstoupení neslouží k tomu, abyste pak vraceli použitou lyžařskou výbavu z pobytu na horách.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz
autor: pmr