Na zemi myší trus, v lednici prošlé potraviny
14. června 2019 (16:20)
Dne 30. 05. 2019 byly kontrolou provedenou středočeskými hygieniky zjištěny hrubé hygienické nedostatky v Restauraci U Šimků v Rybníkách.
Jedná se o provozovnu stravovacích služeb, ve které jsou v rámci poledního menu připravovány 3 druhy teplých hotových pokrmů v množství do 30 porcí/den a dále dle nabídky stálého jídelního lístku cca 11 druhů minutkových pokrmů.
Kontrolou byly v provozovně zjištěny hrubé hygienické nedostatky – ve skladu potravin byly povrchy stěn znečištěny prachem, v hůře přístupných místech (u podlahy) byl zjištěn výskyt plísně tmavé barvy, v prostoru hrubé přípravny brambor a zeleniny byl na podlaze u stěny zjištěn myší trus, v hrubé přípravně navíc zcela nevhodně společně s neočištěnými bramborami a zeleninou skladován otevřený pytel s tvrdým pečivem určeným na výrobu strouhanky. V prostoru šatny pro personál byl značný nepořádek, na podlaze rozházeno několik párů obuvi, oděv byl zavěšen na kovové konstrukci regálu (mimo šatní skříňky).
V chladicím zařízení umístěném ve skladu potravin byly zjištěny potraviny s prošlým datem použitelnosti, jednalo se o žampiony, zakysanou smetanu, mléko, sleďová očka a feferonkovou pastu. V regálech, ve skladu potravin, bylo v době kontroly uloženo v proložkách cca 400 ks slepičích vajec bez jakéhokoliv značení.
V provozovně vyrobené rozpracované pokrmy, polotovary a studené pokrmy nebyly řádně značeny datem výroby a spotřeby a z tohoto důvodu nešlo jednoznačně určit, kdy byly tyto produkty vyrobeny.
Konzumenti nebyli vhodnou formou informováni o výskytu alergenů v nabízených pokrmech, ani o tom, kde lze tuto informaci získat.
Provozovateli bylo nařízeno provést likvidaci potravin jiných než bezpečných, provést sanitaci v celém provozním zázemí restaurace a dále mu bylo nařízeno vyřadit z použití v provozovně stravovacích služeb potraviny neznámého původu, na kterou nebyly doloženy nabývací doklady.
S provozovatelem zařízení byla ihned projednána potřebná nápravná opatření včetně termínu jejich realizace.
Neprodleně byla v restauraci provedena odbornou firmou deratizace, řádný úklid, z provozovny byly odstraněny potraviny neznámého původu a byla zajištěna likvidace potravin s prošlým datem použitelnosti.
Opakovanou kontrolou provedenou dne 04. 06. 2019 bylo zjištěno, že uvedené závady byly odstraněny.
Za zjištěné nedostatky byl kontrolované osoby uložen finanční postih.
Jedná se o provozovnu stravovacích služeb, ve které jsou v rámci poledního menu připravovány 3 druhy teplých hotových pokrmů v množství do 30 porcí/den a dále dle nabídky stálého jídelního lístku cca 11 druhů minutkových pokrmů.
Kontrolou byly v provozovně zjištěny hrubé hygienické nedostatky – ve skladu potravin byly povrchy stěn znečištěny prachem, v hůře přístupných místech (u podlahy) byl zjištěn výskyt plísně tmavé barvy, v prostoru hrubé přípravny brambor a zeleniny byl na podlaze u stěny zjištěn myší trus, v hrubé přípravně navíc zcela nevhodně společně s neočištěnými bramborami a zeleninou skladován otevřený pytel s tvrdým pečivem určeným na výrobu strouhanky. V prostoru šatny pro personál byl značný nepořádek, na podlaze rozházeno několik párů obuvi, oděv byl zavěšen na kovové konstrukci regálu (mimo šatní skříňky).
V chladicím zařízení umístěném ve skladu potravin byly zjištěny potraviny s prošlým datem použitelnosti, jednalo se o žampiony, zakysanou smetanu, mléko, sleďová očka a feferonkovou pastu. V regálech, ve skladu potravin, bylo v době kontroly uloženo v proložkách cca 400 ks slepičích vajec bez jakéhokoliv značení.
V provozovně vyrobené rozpracované pokrmy, polotovary a studené pokrmy nebyly řádně značeny datem výroby a spotřeby a z tohoto důvodu nešlo jednoznačně určit, kdy byly tyto produkty vyrobeny.
Konzumenti nebyli vhodnou formou informováni o výskytu alergenů v nabízených pokrmech, ani o tom, kde lze tuto informaci získat.
Provozovateli bylo nařízeno provést likvidaci potravin jiných než bezpečných, provést sanitaci v celém provozním zázemí restaurace a dále mu bylo nařízeno vyřadit z použití v provozovně stravovacích služeb potraviny neznámého původu, na kterou nebyly doloženy nabývací doklady.
S provozovatelem zařízení byla ihned projednána potřebná nápravná opatření včetně termínu jejich realizace.
Neprodleně byla v restauraci provedena odbornou firmou deratizace, řádný úklid, z provozovny byly odstraněny potraviny neznámého původu a byla zajištěna likvidace potravin s prošlým datem použitelnosti.
Opakovanou kontrolou provedenou dne 04. 06. 2019 bylo zjištěno, že uvedené závady byly odstraněny.
Za zjištěné nedostatky byl kontrolované osoby uložen finanční postih.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: KHS
autor: top