Na projednání obchvatu Příbrami se řešila hlavně hluková zátěž
21. června 2019 (13:18)
Výstavba desetikilometrového obchvatu by se podle plánů ministerstva dopravy měla stavět v letech 2023 až 2026.
Obyvatelé příbramské části Zdaboř se obávají hluku a zhoršení kvality bydlení po výstavbě plánovaného jihovýchodního obchvatu města. Na dnešním veřejném projednání v bývalé budově Rudných dolů v Příbrami kritizovali výškové umístění stavby, někteří mluvili o frašce či mrhání penězi. Lidé z Březových Hor se naopak nové silnice zastali, na jednání však byli ve výrazné menšině. Hlavní projektant připustil, že se životní podmínky lidí ve Zdaboři zhorší. Obyvatelům jiných částí však podle něj nová silnice významně pomůže. Výstavba desetikilometrového obchvatu by se podle plánů ministerstva dopravy měla stavět v letech 2023 až 2026.
Zastupitel za ANO a obyvatel Zdaboře Jiří Holý se pozastavil nad změnou výškových poměrů proti původním plánům. Kdyby silnice byla na úrovni terénu, protihluková opatření by podle něj byla jednodušší. Projektant namítl, že kvůli bezpečnosti byly okružní křižovatky změněny na mimoúrovňové a trasa se musela přizpůsobit mimoúrovňovému křížení.
Další účastníci jednání, na které dorazilo kolem 40 lidí, poukazovali na hlukovou zátěž z budoucí silnice. "Bydlíme okolo, sedíme na zahradách, na terasách, které v rámci hygienických limitů nejsou brány v potaz," prohlásil jeden z diskutujících. Vedoucí oddělení hygieny obecné a komunální pro okres Příbram Luboš Mandík namítl, že když se někam umístí nová silnice, je logické, že se hlukové zatížení zvýší. "Pochopitelně tam dojde ke zhoršení pohody bydlení. Ale normy a vyhlášky bohužel neřeší pohodu bydlení," uvedl Mandík. Připomněl, že v celé Evropě platí limity 60 decibelů ve dne a 50 v noci. Pokud by nebyly splněny, silnice nemůže být uvedena do plného provozu. Kriticky naladěné účastníky debaty tím ale neuspokojil. "Prodám vám na tom náspu parcelu, prodám vám ji velmi levně, chtěl byste si tam postavit dům?" prohlásil jeden z nich.
Další diskutující vyslovil obavy ze zastavení rozvoje města. Na pozemcích kolem silnice nikdo nepostaví domek, maximálně benzinovou pumpu. Městský architekt Jaroslav Malý podotkl, že kdyby silnice vedla dál od Zdaboře, tranzitní doprava by ji nevyužívala a obchvat by neplnil funkci.
Obyvatel Rožmitálské ulice na Březových Horách Vladimír Srnka se naopak projektu zastal. Namítl, že silnice číslo 18 vede 130 centimetrů od jeho domu a každých pět vteřin po ní projede auto. "Uvědomte si, co máme my dneska za problém," upozornil. Dodal, že i po výstavbě obchvatu bude jezdit hodně aut dál přes Březové Hory, proto se podle něj situace ve Zdaboři tolik nezhorší.
Zastupitel za ANO a obyvatel Zdaboře Jiří Holý se pozastavil nad změnou výškových poměrů proti původním plánům. Kdyby silnice byla na úrovni terénu, protihluková opatření by podle něj byla jednodušší. Projektant namítl, že kvůli bezpečnosti byly okružní křižovatky změněny na mimoúrovňové a trasa se musela přizpůsobit mimoúrovňovému křížení.
Další účastníci jednání, na které dorazilo kolem 40 lidí, poukazovali na hlukovou zátěž z budoucí silnice. "Bydlíme okolo, sedíme na zahradách, na terasách, které v rámci hygienických limitů nejsou brány v potaz," prohlásil jeden z diskutujících. Vedoucí oddělení hygieny obecné a komunální pro okres Příbram Luboš Mandík namítl, že když se někam umístí nová silnice, je logické, že se hlukové zatížení zvýší. "Pochopitelně tam dojde ke zhoršení pohody bydlení. Ale normy a vyhlášky bohužel neřeší pohodu bydlení," uvedl Mandík. Připomněl, že v celé Evropě platí limity 60 decibelů ve dne a 50 v noci. Pokud by nebyly splněny, silnice nemůže být uvedena do plného provozu. Kriticky naladěné účastníky debaty tím ale neuspokojil. "Prodám vám na tom náspu parcelu, prodám vám ji velmi levně, chtěl byste si tam postavit dům?" prohlásil jeden z nich.
Další diskutující vyslovil obavy ze zastavení rozvoje města. Na pozemcích kolem silnice nikdo nepostaví domek, maximálně benzinovou pumpu. Městský architekt Jaroslav Malý podotkl, že kdyby silnice vedla dál od Zdaboře, tranzitní doprava by ji nevyužívala a obchvat by neplnil funkci.
Obyvatel Rožmitálské ulice na Březových Horách Vladimír Srnka se naopak projektu zastal. Namítl, že silnice číslo 18 vede 130 centimetrů od jeho domu a každých pět vteřin po ní projede auto. "Uvědomte si, co máme my dneska za problém," upozornil. Dodal, že i po výstavbě obchvatu bude jezdit hodně aut dál přes Březové Hory, proto se podle něj situace ve Zdaboři tolik nezhorší.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
autor: top